ضربه بزرگ برای هواداران خلستان در حالی که دولت استرالیا “طرح همه پرسی” را لغو کرد

نخست‌وزیر استرالیا، آنتونی آلبانیز، به همتای هندی خود اطمینان داده بود که دولت او علیه عناصر خلستانی، زمانی که نخست‌وزیر نارندرا مودی در اوایل ماه جاری به استرالیا سفر کرد، اقدامات سختگیرانه‌ای انجام خواهد داد.

در یک ضربه بزرگ به گروه جدایی طلب «سیک ها برای عدالت»، طرح رفراندوم خلستان برای مرکز فراماسونری سیدنی در استرالیا که قرار بود در 4 ژوئن برگزار شود، لغو شد.

بر اساس گزارش های منتشر شده در رسانه های استرالیا، مرکز فراماسونری سیدنی پس از صدها شکایت از سوی مهاجران هندی در استرالیا تصمیم به لغو این رویداد گرفت.

سخنگوی مرکز فراماسونی سیدنی گفت: «مرکز ماسونی امروز صبح، این رزرو را لغو کرد زیرا با سیاست اتخاذ شده ماسونی در تضاد است و به دلیل خطراتی که برای کارکنان، دارایی‌ها و افراد ماسونی وجود دارد که عملاً قابل کاهش نیست.» به قول The Australian.

مقالات مرتبط

PM

نخست وزیر مودی حملات به معبد را با آلبانی ها مطرح می کند: تهدید خالستانی چگونه در استرالیا در حال افزایش است

PM

لخبیر سینگ، رئیس نیروی آزادیبخش خلستان مستقر در پاکستان، مسئول انفجار دادگاه لودیانا در سال 2021 است: NIA

او افزود: “ما در زمان رزرو ماهیت این رویداد خلستان را درک نکردیم، اما پس از بررسی های فراوان تصمیم گرفته شد که مرکز فراماسونی سیدنی نمی خواهد بخشی از رویدادی باشد که به طور بالقوه می تواند به جامعه آسیب برساند.” .

بنا بر گزارش ها، آژانس های مجری قانون استرالیا مانند پلیس نیوساوت ولز، ASIO، AFP و DFAT نیز در این تصمیم دخیل بوده اند.

نخست‌وزیر استرالیا، آنتونی آلبانیز، به همتای هندی خود اطمینان داده بود که در اوایل ماه جاری، زمانی که نخست‌وزیر نارندرا مودی به استرالیا سفر کرد، دولت او علیه عناصر خلستانی اقدامات سختگیرانه انجام خواهد داد.

دولت هند در سفر نخست وزیر مودی از دولت استرالیا خواسته بود تا علیه هواداران خالستانی اقدام کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام