ضربه بزرگ دیگری به چین، بلوک 14 کشوری IPEF با تقویت زنجیره تامین موافقت کرد

بلوک 14 کشوری IPEF برای کاهش وابستگی به چین، توافق برای تقویت زنجیره تامین

نارندرا مودی، نخست وزیر هند، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، در نشست چارچوب اقتصادی هند و اقیانوس آرام برای رفاه شرکت می کنند. FILE/AFP.

اعضای بلوک 14 کشوری چارچوب اقتصادی هند و اقیانوسیه برای رفاه (IPEF)، از جمله هند و چین، بر سر توافق نامه زنجیره تامین، از جمله بهبود لجستیک و اتصال و همچنین ترویج سرمایه گذاری در بخش های حیاتی و همکاری، به توافق رسیده اند.

این قرارداد به اعضای IPEF کمک می کند تا با بحران های زنجیره ای آینده روبرو شوند و اتکای خود را به چین کاهش دهند.

بر اساس بیانیه مشترک IPEF، این گروه در دومین نشست حضوری وزیران خود در دیترویت این هفته با راه اندازی شورای زنجیره تامین IPEF، شبکه واکنش به بحران زنجیره تامین و شبکه مشاوره حقوق کار موافقت کرده است.

مقالات مرتبط

تایوان

تایوان خواهان “چتر هسته ای” آمریکا مشابه ژاپن و کره جنوبی برای جلوگیری از تهاجم چین است.

تایوان

ایالات متحده «ارتش سایبری» جدیدی را برای مقابله با تهدیدات دیجیتال چین و روسیه در نظر می گیرد

هند به سه ستون از چهار ستون IPEF پیوسته است، در حالی که در رکن تجاری ناظر بوده است.

پیوش گویال، وزیر بازرگانی و صنعت هند که به صورت مجازی در این نشست شرکت کرد، گفت: «مذاکرات در چارچوب زنجیره تامین (ستون-II) به طور قابل ملاحظه ای به نتیجه رسید. در حالی که پیشرفت های خوبی تحت سایر ستون های IPEF گزارش شده است.

گویال در توییتی نوشت: «بر تعهد هند به ایجاد زنجیره‌های تامین انعطاف‌پذیر و اقتصاد پاک و عادلانه برای تحریک رشد بیشتر در منطقه تاکید کرد.»

برای تسهیل همکاری بین شرکا، توافقنامه پیشنهادی زنجیره تامین IPEF ایجاد سه نهاد جدید زنجیره تامین IPEF را در نظر دارد. آنها عبارتند از – شورای زنجیره تامین، شبکه پاسخگویی به بحران زنجیره تامین و هیئت مشاوره حقوق کار IPEF.

اعضای IPEF گفتند که هدف از توافق بر روی زنجیره تامین افزایش “تاب آوری، کارایی، بهره وری، پایداری، شفافیت، تنوع، امنیت، انصاف و فراگیری زنجیره تامین آنها” از طریق فعالیت های مشترک و همچنین اقدامات فردی هر ایالت است.

هدف قرارداد زنجیره تامین

هدف توافقنامه پیشنهادی در مورد زنجیره‌های تامین، افزایش انعطاف‌پذیری، کارایی، بهره‌وری، پایداری، شفافیت، تنوع، امنیت، انصاف و فراگیر بودن زنجیره‌های تامین از طریق فعالیت‌های مشترک و اقدامات فردی انجام شده توسط هر یک از شرکای IPEF است.

این توافقنامه همچنین به تسهیل همکاری، بسیج سرمایه‌گذاری‌ها و ارتقای شفافیت نظارتی در بخش‌هایی که «برای امنیت ملی، سلامت عمومی و ایمنی، یا جلوگیری از اختلالات اقتصادی قابل توجه یا گسترده» حیاتی هستند، کمک خواهد کرد. احترام گذاشتن، ترویج و تحقق “با حسن نیت” حقوق کار در زنجیره تامین کشورهای شریک؛ اطمینان از در دسترس بودن نیروی کار ماهر کافی در بخش های حیاتی و شناسایی فرصت ها برای کمک های فنی.

اعضای IPEF گفتند که این توافق به منظور ایجاد چارچوبی برای ایجاد درک جمعی آنها از خطرات زنجیره تامین قابل توجه است که توسط شناسایی و نظارت هر شریک بر بخش‌های حیاتی و کالاهای کلیدی خود پشتیبانی می‌شود.

همچنین به دنبال بهبود هماهنگی بحران و پاسخ به اختلالات زنجیره تامین و همکاری با یکدیگر برای حمایت از تحویل به موقع کالاهای آسیب دیده در طول یک بحران است.

چگونه این کار انجام خواهد شد؟

اعضای IPEF در بیانیه مشترک پیشنهاد کردند که با رعایت اصول بازار، به حداقل رساندن انحرافات بازار، از جمله محدودیت‌ها و موانع غیرضروری برای تجارت، و حفاظت از اطلاعات محرمانه کسب‌وکار موافقت کرده‌اند.

این گروه همچنین با ایجاد سه مؤسسه که به تحقق این اهداف کمک خواهند کرد، موافقت کرده است.

بعدش چی؟

این معامله اکنون به متن نهایی ترجمه می شود و پس از آن نیاز به تایید داخلی هر کشور دارد.

کشورهای عضو IPEF

1- هند

2- ایالات متحده آمریکا

3- استرالیا

4- برونئی

5- فیجی

6- اندونزی

7- ژاپن

8- کره جنوبی

9- مالزی

10- نیوزلند

11- فیلیپین

12- سنگاپور

13- تایلند

14- ویتنام

IPEF توسط ایالات متحده به همراه سایر کشورهای شریک منطقه هند و اقیانوس آرام از جمله ژاپن، استرالیا و هفت عضو آسه آن راه اندازی شد. این سازمان حول چهار ستون تشکیل شده است – تجارت، زنجیره تامین، اقتصاد پاک و اقتصاد عادلانه.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام