طرح مبتکرانه ویتنام برای جلوگیری از کلاهبرداری های آنلاین این است که کاربران رسانه های اجتماعی را وادار به تأیید پروفایل خود کند

طرح مبتکرانه ویتنام برای جلوگیری از کلاهبرداری های آنلاین این است که کاربران رسانه های اجتماعی را وادار به تأیید پروفایل خود کند

ویتنام ممکن است به تازگی بهترین راه را برای مهار کلاهبرداری و اخبار جعلی در رسانه های اجتماعی پیدا کرده باشد. این کشور اکنون در حال برنامه‌ریزی است تا تأیید حساب‌های کاربری خود را با استفاده از شناسه‌های دولتی برای همه کاربران رسانه‌های اجتماعی اجباری کند.

بر اساس گزارش‌های رسانه دولتی ویتنام، این کشور قصد دارد از همه کاربران پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، اعم از داخلی و خارجی، بخواهد تا هویت خود را برای مبارزه با کلاهبرداری‌های آنلاین تأیید کنند.

این اقدام بخشی از اصلاحیه قانون مخابرات است که قرار است تا پایان سال جاری منتشر شود. همانطور که در روزنامه دولتی صدای ویتنام (VOV) آمده است، سازمان های مجری قانون با این الزام جدید قادر خواهند بود افرادی را که از رسانه های اجتماعی برای انجام فعالیت های غیرقانونی استفاده می کنند، ردیابی کنند.

همچنین بخوانید: “کلاهبرداری مشاغل جدید”: مرد بمبئی 3.4 لک توسط آمازون HR جعلی فریب خورد.

ایالات متحده

نوجوان آمریکایی پس از اینکه معلم تلفن او را برای پاسخگویی در گوگل برای کار مدرسه مصادره کرد، اسپری فلفل کرد.

ایالات متحده

Sky High: دعوت‌نامه‌های Bluesky جایگزین توییتر به هزاران دلار در eBay فروخته می‌شوند

روزنامه دولتی صدای ویتنام (VOV) به اطلاعاتی از معاون وزیر نگوین تان لام اشاره کرد که می‌گوید مقامات گاهی اوقات برای یافتن دارندگان حساب رسانه‌های اجتماعی که قوانین را نقض می‌کنند، به دلیل استفاده از برنامه‌های فرامرزی دچار مشکل می‌شوند.

برای رسیدگی به این مشکل، اصلاحیه آتی قانون ارتباطات از راه دور در ویتنام، تأیید هویت همه کاربران پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را، صرف نظر از داخلی یا خارجی بودنشان، در پلت‌فرم‌هایی مانند فیس‌بوک، تیک‌تاک و یوتیوب الزامی می‌کند.

بر اساس این گزارش، اقدام جدید هم برای کاربران فردی و هم برای کاربران سازمانی اعمال می شود، اما همه ارائه دهندگان خدمات در حال حاضر تأیید هویت در ویتنام را ارائه نمی دهند.

لازم به ذکر است که مقررات تایید هویت پیشنهادی برای کاربران شبکه های اجتماعی در ویتنام باید توسط قانونگذاران این کشور تایید شود. در حال حاضر جزئیات خاصی در مورد این اقدام جدید فاش نشده است.

همچنین بخوانید : هشدار کلاهبرداری! چگونه کلاهبرداران 81 کاربر UPI را در بمبئی فریب دادند و بیش از 1 کرور روپیه در کلاهبرداری KYC سرقت کردند

در سال‌های اخیر، ویتنام مجموعه‌ای از مقررات، از جمله قانون امنیت سایبری را اجرا کرده است که هدف آن مبارزه با اطلاعات نادرست در اخبار است و شرکت‌های فناوری خارجی را ملزم به راه‌اندازی دفاتر و ذخیره داده‌ها در این کشور می‌کند. این مقررات به طور خاص پلتفرم های رسانه های اجتماعی خارجی فعال در ویتنام را هدف قرار داده است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام