عراق از ترکیه به دلیل تلاش برای بمباران فرودگاه عذرخواهی می خواهد

عراق از ترکیه به دلیل تلاش برای بمباران فرودگاه عذرخواهی می خواهد

پهپاد ناشناس به فرودگاه سلیمانیه عراق حمله کرد و باعث آتش سوزی شد که به سرعت خاموش شد. منبع: توییتر

قاهره: عراق از ترکیه خواست به دلیل بمباران فرودگاه سلیمانیه در شمال این کشور عذرخواهی کند و از دولت ترکیه خواست به خصومت های خود در آنجا پایان دهد.

ریاست‌جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترکیه هیچ توجیه قانونی برای ادامه رویکرد خود در ارعاب غیرنظامیان به بهانه اینکه نیروهای متخاصم با آن در خاک عراق حضور دارند، ندارد.

به گفته مقامات محلی، انفجاری در نزدیکی فرودگاه بین المللی سلیمانیه در منطقه نیمه خودمختار کردستان شمال عراق روز جمعه رخ داد.

این انفجار چند روز پس از آن رخ داد که ترکیه حریم هوایی خود را به روی پروازهای رفت و برگشت به فرودگاه بسته بود و دلیل آن افزایش احتمالی فعالیت شبه‌نظامیان کرد بود که امنیت پرواز را تهدید می‌کرد.

ترکیه سال ها را صرف مبارزه با شبه نظامیان کرد در شرق خود کرده است. در سوریه و عراق که در نزدیکی هستند نیز می توان جمعیت کثیری از کردها را یافت.

بر اساس گزارش ها، این انفجار در اثر حمله پهپاد ترکیه به مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه، نیروهای اصلی تحت حمایت آمریکا و

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه، ناظر جنگ مخالفان مستقر در بریتانیا، گروه تحت رهبری کردها در سوریه.

در شمال شرق سوریه، نمایندگان نیروهای دموکراتیک سوریه و دولت اقلیم کردستان اختلاف داشتند که عبدی در آن زمان در سلیمانیه بوده یا مورد حمله قرار گرفته است.

به گفته فتح الله الحسینی، نماینده اداره خودمختار کرد در آنجا، عبدی «به کار خود ادامه می دهد و در شمال شرق سوریه است».

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام