عربستان سعودی چند روز پس از تماس جیشانکار، از تخلیه امن هندی ها از سودان خبر داد

عربستان سعودی چند روز پس از تماس جیشانکار، از تخلیه امن هندی ها از سودان خبر داد

خشونت‌ها در سودان شنبه گذشته با تشدید تنش‌ها بین ارتش و نیروهای شبه‌نظامی این کشور آغاز شد. عکس رویترز.

دهلی نو: وزارت خارجه عربستان سعودی اواخر روز شنبه اعلام کرد که گروهی از هندی‌ها در میان 66 نفر از 12 کشور هستند که با موفقیت از سودان درگیری‌ها به عربستان سعودی تخلیه شده‌اند. کشتی حامل شهروندان سعودی و سایر اتباع در اولین تخلیه غیرنظامیان از زمان آغاز درگیری به سلامت به جده رسید.

این تخلیه که اولین نمونه نجات غیرنظامیان از منطقه درگیری است، تنها چند روز پس از صحبت اس جیشانکار وزیر امور خارجه با فیصل بن فرحان آل سعود همتای سعودی خود در روز سه شنبه انجام می شود.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی در پیامی توئیتری نوشت: «در اجرای دستورات رهبری پادشاهی، خرسندیم که ورود سالم اتباع تخلیه شده پادشاهی از سودان و تعدادی از اتباع کشورهای برادر و دوست از جمله دیپلمات‌ها و مقامات بین‌المللی را اعلام کنیم». .

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در میان کسانی که به جده رسیده‌اند، خدمه یک هواپیمای مسافربری عربستانی هستند که هنگام آماده شدن برای برخاستن از خارطوم در آغاز درگیری در 15 آوریل مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

وزارت امور خارجه در بیانیه ای اعلام کرد که تخلیه توسط نیروهای دریایی پادشاهی و با حمایت سایر شاخه های ارتش انجام شد.

به گزارش رسانه ها، کاروانی از وسایل نقلیه به افراد تخلیه شده کمک کرد تا از آنجا به بندر سودان برسند و از آنجا سوار کشتی ها به جده شدند.

اتباع کشورهای مختلف به مناسبت عید سعید قربان مورد استقبال مسئولان و سربازان قرار گرفتند و به توزیع شیرینی پرداختند.

تعداد زیادی از مردم به دلیل نبرد بین نیروهای وفادار به عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان و معاون او، محمد حمدان داگلو، که فرماندهی نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی قدرتمند (RSF) را برعهده دارد، کشته شده اند.

متحدان سابق قدرت را در کودتای سال 2021 به دست گرفتند، اما بعداً درگیر یک جنگ تلخ قدرت شدند. درگیری که در پایتخت خارطوم و اطراف آن رخ داده است – صدها کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام