علی بابا از هوش مصنوعی Tongyi Qianwen مانند ChatGPT رونمایی کرد تا در مقابل ارنی بایدو قرار بگیرد.

China’s AI Race Heats Up: Alibaba unveils ChatGPT-like Tongyi Qianwen AI to take on Baidu’s Ernie

رقابت هوش مصنوعی داخلی چین در حال داغ شدن است. پس از اینکه Baidu ربات Ernie خود را راه اندازی کرد، علی بابا از هوش مصنوعی Tongyi Qianwen شبیه به ChatGPT خود رونمایی کرد. ربات هوش مصنوعی با خدمات ابری علی بابا آنها یکپارچه خواهد شد.

هلدینگ گروه علی بابا جدیدترین غول بزرگ فناوری چین است که پاسخ پیش بینی شده خود را به ChatGPT نشان می دهد، زیرا رقابت برای ایجاد همتای خانگی برای چت ربات موفق OpenAI تحت حمایت مایکروسافت همچنان به جذب منابع و توجه گسترده در چین ادامه می دهد.

روز جمعه، Alibaba Cloud از راه اندازی سرویس جدید خود، Tongyi Qianwen، از طریق حساب رسمی WeChat خود خبر داد و ربات چت را برای آزمایش بتای فقط دعوت برای مشتریان تجاری باز کرد.

همچنین بخوانید: AI Impostors: بایدو از توسعه دهندگان اپل و iOS به دلیل برنامه های ربات جعلی Ernie در فروشگاه برنامه اپل شکایت کرد.

در اینجا 5 راه وجود دارد که GPT-4 جدید به طور کامل نسخه فعلی ChatGPT را می زند

توقف هوش مصنوعی: ماسک و چین انگیزه پنهانی در درخواست توقف توسعه ChatGPT دارند

صفحه اصلی وب سایت Tongyi Qianwen مختصر است، با اطلاعات کمی در مورد عملکردهای سرویس، که به عنوان “دستیار بهره وری و تولید کننده ایده” “تخصیص به پاسخگویی به دستورات انسانی” با استفاده از یک مدل زبان بزرگ (LLM) تعریف شده است.

شرایط سرویس چت بات نشان داد که توسط Damo Academy، سازمان تحقیقات علمی داخلی علی بابا ایجاد شده است. در ماه فوریه، غول تجارت الکترونیک مستقر در هانگژو فاش کرد که موسسه تحقیقاتی آن در حال توسعه یک ربات چت هوش مصنوعی (AI) است.

آکادمی Damo در ابتدا AliceMind LLM خود را در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی در سپتامبر اعلام کرد، زمانی که معاون رئیس ژو جینگرن آن را فاش کرد. او آن را به عنوان یک مدل زبانی چندوجهی از پیش آموزش‌دیده تعریف کرد که قادر به پردازش انواع ورودی‌ها مانند متن، گرافیک، صدا و ویدئو است.

با توجه به عرشه ای که AliceMind را به نمایش می گذارد، این مدل زبان ممکن است در تعداد زیادی از حوزه ها مانند تجارت الکترونیک، مدیریت شهرهای هوشمند، مراقبت های بهداشتی، کشاورزی، عکاسی از گوشی های هوشمند، رانندگی مستقل و سایر جنبه های مختلف اینترنت اشیا استفاده شود.

همچنین بخوانید: بایدو چین نمایشگاه عمومی Ernie AI، رقیب ChatGPT خود را لغو کرد و آن را پشت درهای بسته نشان داد.

Damo قبلاً گفته بود که LLM آنها توسط مشتریان و در صدها موقعیت برنامه داخلی از جمله ادغام با Taobao آزمایش شده است.

LLM یا مدل‌های زبان بزرگ، با استفاده از یادگیری ماشینی آموزش داده می‌شوند و پایه‌ای برای چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT هستند و به آن‌ها اجازه می‌دهند به سوالات پیچیده پاسخ دهند و متون، کد یا مطالب دیگر را ایجاد کنند.

طبق جدیدترین گزارش شاخص هوش مصنوعی دانشگاه استنفورد، در حالی که چین در چندین زمینه هوش مصنوعی پیشرو جهانی بوده است، ایالات متحده سال گذشته بیش از نیمی از مدل‌های زبانی و چندوجهی اصلی جهان را توسعه داد.

تاکنون، تعداد کمی از کاربران در رسانه‌های اجتماعی فرصت آزمایش Tongyi Qianwen را داشته‌اند، اما برخی قبلاً شباهت‌هایی با Ernie Bot Baidu و ChatGPT OpenAI پیدا کرده‌اند. روز جمعه، حساب کاربری به نام Zhiwei این سرویس را آزمایش کرد و ادعا کرد که هر سه به طور کلی یکسان هستند، با برخی تفاوت های جزئی.

به گفته Zhiwei، ChatGPT با چینی های پیچیده دست و پنجه نرم می کند، در حالی که Ernie Bot Baidu با وجود مهارت بیشتر در تکالیف نوشتاری خلاقانه، پاسخ های گیج کننده تری به سوالاتی که برای آزمایش «عقل سلیم» طراحی شده اند، ارائه می دهد.

همچنین بخوانید: چگونه چین با کپی کردن Stable Diffusion و DALL-E2 جهان هوش مصنوعی مولد موازی خود را توسعه می دهد.

سرویس مشابه ChatGPT علی‌بابا تنها چند هفته پس از آن ارائه شد که رقیب آنها بایدو Ernie Bot را به شیوه‌ای بسیار تبلیغاتی راه‌اندازی کرد. رویداد راه‌اندازی غول جستجوی اینترنتی در اواسط ماه مارس شامل یک پیش‌نمایش زنده نبود که به محصول بتا شروعی پر از دست‌انداز داد، اما در نهایت نظرات خوب بیشتری را از مشتریان اولیه دریافت کرد.

Tongyi Qianwen نیز تنها چند روز قبل از اجلاس ابر سالانه علی بابا، که از روز سه شنبه در پکن آغاز می شود، ارائه می شود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام