عمران خان آزاد شد اما دستگیری رهبران حزب او در پاکستان ادامه دارد

تماشا کنید: عمران خان آزاد شد اما دستگیری رهبران حزب او در پاکستان ادامه دارد

دکتر شیرین مزاری و دکتر یاسمین رشید روز جمعه توسط پلیس پاکستان دستگیر شدند. توییتر.

دو تن دیگر از اعضای حزب عمران خان – تحریک انصاف پاکستان (PTI) – در حملاتی که در اسلام آباد و لاهور انجام شد توسط پلیس دستگیر شدند. معاون ارشد این حزب دکتر شیرین مزاری و دکتر یاسمین رشید در ساعات اولیه روز جمعه دستگیر شدند.

این بازداشت ها یک روز پس از آن صورت گرفت که دادگاه عالی پاکستان دستگیری عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان را “غیرقانونی” اعلام کرد و دستور آزادی فوری وی را پس از معرفی به دادگاه به دستور خود صادر کرد.

سرکوب رهبران ارشد حزب تحریک انصاف، کارگران و حامیان آن از روز سه شنبه زمانی که عمران خان توسط تکاوران دادگاه عالی اسلام آباد (IHC) دستگیر شد، در سراسر پاکستان ادامه یافت.

پاکستان:

پاکستان: چگونه دستگیری عمران خان به نبردی تمام عیار بین ارتش و حامیانش منجر شد

پاکستان:

پاکستان: عمران خان 10 روز استراحت کامل را برای پای آسیب دیده توصیه کرد

پلیس پاکستان تعداد بیشتری از رهبران تحریک انصاف را دستگیر کرد

معاون ارشد حزب تحریک انصاف داکتر شیرین مزاری در ساعات اولیه روز جمعه از محل اقامتش در اسلام آباد بازداشت شد.

گزارشی توسط ARY News منابع به نقل از منابع گفتند که پلیس به خانه شیرین مزاری یورش برد. او را دستگیر و به کلانتری آبپارا منتقل کردند.

ایمان مزاری دختر شیرین مزاری در پیامی در توئیتر مدعی شد که حدود ۵۰ پولیس به خانه شان یورش برده و مادرش را بازداشت کرده اند. او حتی ادعا کرد که درهای خانه آنها توسط پلیس شکسته شده است.

گزارش های دستگیری دکتر یاسمین رشید توسط PTI در توییتر به اشتراک گذاشته شد. این حزب در یک پست نوشت: “دکتر یاسمین رشید بانوی آهنین حزب تحریک انصاف دستگیر شده است! آنها فکر می کنند با این دستگیری ها می توانند جلوی این جنبش را بگیرند، آنها نمی دانند که پاکستان برای همیشه تغییر کرده است، ما اکنون همه عمران خان هستیم.”

جیو تی وی به نقل از اندالب عباس، رهبر حزب تحریک انصاف گفت که دکتر یاسمین رشید برای جلوگیری از دستگیری مخفی شده است. اعضای خانواده او دو روز پیش توسط پلیس بازداشت شدند اما شوهرش پس از وخامت وضعیت جسمانی اش آزاد شد.

قابل ذکر است، تعدادی پرونده علیه دکتر یاسمین رشید ثبت شده است، از جمله حمله به اقامتگاه فرمانده سپاه لاهور.

اعضای حزب تحریک انصاف توسط پلیس پاکستان دستگیر شدند

اوایل این هفته، پلیس پاکستان، رهبر حزب تحریک انصاف و معاون سابق رئیس مجلس ملی، قاسم سوری را از اسلام آباد دستگیر کرد.

سخنگوی پلیس اسلام آباد گفت که شاه محمود قریشی، اسد عمر، فواد چودری، جمشید اقبال چیما، مسرت چیما، فلک ناز چیترالی و ملیکا بخاری رهبران تحریک انصاف به دلیل “تحریک” مردم به اعتراض دستگیر شده اند.

پلیس همچنین اسد عمر، فواد چودری، شاه محمود قریشی، علی محمد خان و سناتور اعجاز چودری، اعضای ارشد حزب تحریک انصاف را دستگیر کرده است.

با ورودی های آژانس ها