عمران خان می گوید به توصیه ژنرال باجوا، مجالس پنجاب و خیبر پختونخوا منحل شد.

اسلام آباد: عمران خان، رئیس تحریک انصاف پاکستان مدعی شد که ژنرال قمر جاوید باجوا، فرمانده سابق ارتش به او مشاوره داده است. انحلال مجامع استانی پنجاب و خیبر پختونخوا (KP)، گزارش داد. News.com.

خان گفت که ژنرال باجوا در جلسه ای که رئیس جمهور عارف علوی نیز در آن حضور داشت، پیشنهاد کرد که اگر رئیس حزب تحریک انصاف به دنبال انتخابات است، ابتدا دولت های خود را در این دو استان منحل کند.

رئیس حزب تحریک انصاف در آوریل سال گذشته پس از رای عدم اعتماد از سمت خود کنار رفت. او مدعی شد که رئیس اداره اطلاعات (IB) به او گفته است که باجوا می خواهد شهباز شریف را به قدرت برساند.

خان گفت: «ژنرال باجوا و [premier intelligence] آژانس می‌دانست که حاکمان فعلی پول را از جبه ملی دزدیده و به خارج برده‌اند. ژنرال باجوا علیرغم اینکه این موضوع را می‌دانست، مایل بود به آن‌ها «NRO» بدهد، زیرا او تمدید آن را برنامه‌ریزی کرده بود [for himself]،” مطابق با ANI.

عمران خان در این مصاحبه افزود که اگر شهباز شریف، نخست وزیر، مجلس ملی، مجلس سفلی پارلمان را منحل کند، انتخابات می تواند در ماه جولای برگزار شود.

وی گفت: «در صورتی که نخست وزیر مجلس را منحل کند، انتخابات می تواند در ماه جولای برگزار شود.

News.com گزارش داد که خان همچنین مدعی شد که دولت‌های موقت در پنجاب و خیبر پختونخوا (KP)، ایالت‌هایی که حزبش قبل از تصمیم‌گیری برای انحلال دو مجلس خود در 14 و 18 ژانویه، در آن‌ها قدرت داشتند، پس از پایان مدت مقرر، غیرقانونی هستند. مدت، اصطلاح، .

او خواستار ایجاد یک ساختار موقت جدید “خنثی” شد.

خان همچنین گفت که دادگاه عالی پاکستان 14 می را به عنوان تاریخ انتخابات پنجاب تعیین کرده است و حزب او به دولت اجازه نخواهد داد که فراتر از این زمان برود.

“اگر آنها فکر می کنند [incumbent government] دادگاه عالی را تحت فشار قرار خواهیم داد، ما اجازه نمی دهیم این اتفاق بیفتد. آنها دادگاه عالی را برای فرار از انتخابات رسوا می کنند.» ANI.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام