عمران خان نخست وزیر مخلوع بازداشت شد، تظاهرات سراسری پاکستان را تکان داد

تماشا کنید: عمران خان نخست وزیر مخلوع دستگیر شد، تظاهرات سراسری پاکستان را تکان داد

تصاویری از اعتراضات پاکستان. با احترام: توییتر

اعتراضات گسترده روز سه شنبه پس از آن که آژانس مبارزه با فساد این کشور با کمبود نقدینگی، نخست وزیر سابق، عمران خان را در دادگاه عالی اسلام آباد دستگیر کرد، در بحبوحه درخواست ها برای «تعطیلی» سراسری توسط حزب او – تحریک انصاف پاکستان – به وقوع پیوست.

این بازیکن کریکت که تبدیل به سیاست شده بود، زمانی که برای تمدید وثیقه حاضر شده بود، توسط تکاوران شبه نظامی با تجهیزات کنترل شورش از خارج از دادگاه عالی اسلام آباد در رابطه با پرونده تراست القادر دستگیر شد.

پاکستان:

پاکستان: مردی در خیبر پختونخوا به دلیل توهین به مقدسات به قتل رسید

پاکستان:

سقوط عمران خان: سرانجام چه چیزی منجر به دستگیری نخست وزیر سابق پاکستان شد؟

بلافاصله پس از دستگیری عمران خان، هواداران او به خیابان ها ریختند تا علیه دولت شهباز شریف اعتراض کنند.

با نگاهی به وضعیت، مقامات بند 144 را در اسلام آباد تحمیل کرده اند.

ده‌ها حامی خیابان‌های زادگاه خان در لاهور را مسدود کردند، جایی که پلیس در حالت آماده‌باش قرار گرفته است. به گفته شاهدان رویترز، معترضان همچنین یک جاده اصلی در شهر بندری کراچی را مسدود کردند.

حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) تحت رهبری خان از حامیان خود خواست تا پاکستان را تعطیل کنند.

وقت شما است، مردم پاکستان. خان همیشه برای شما ایستاده است، اکنون زمان آن است که از او دفاع کنید.» PTI در توییتر نوشت.

در حال حاضر بیش از 120 پرونده علیه این رهبر 70 ساله در ارتباط با تروریسم، توهین به مقدسات، قتل، خشونت و تحریک خشونت ثبت شده است.

بازداشت عمران خان یک روز پس از آن صورت می گیرد که ارتش پاکستان او را به طرح اتهامات بی اساس علیه یکی از افسران ارشد سازمان جاسوسی آی اس آی متهم کرد.

به گفته رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان که از لاهور به اسلام آباد پایتخت فدرال سفر کرده بود، در حال انجام یک فرآیند بیومتریک در دادگاه بود که تکاوران شیشه شیشه را شکستند و پس از ضرب و شتم وکلا و کارکنان امنیتی خان او را دستگیر کردند. شیرین مزاری رهبر ارشد حزب

فیلم‌های تلویزیونی رنجرز را نشان می‌داد که خان را از یقه می‌گیرند و او را داخل یک ون زندان می‌بندند. تکاورها که زیر نظر وزارت کشور فعالیت می کنند معمولاً توسط افسرانی که از ارتش اعزام می شوند فرماندهی می شوند. یکی از مقامات NAB به PTI تایید کرد: «خان در یک پرونده انتقال زمین به ملک ریاض، سرمایه دار سرمایه دار، دستگیر شده و به دفتر ملی پاسخگویی (NAB) تحویل داده شده است.

وی گفت که خان در پرونده القادر تراست که مربوط به تأسیس دانشگاه القادر برای تصوف در سال 2019 در منطقه سوهاوا در منطقه جلوم پنجاب است، دستگیر شده است. وی گفت: دستور بازداشت وی صبح امروز صادر شد و متعاقبا دستگیر شد.

همچنین بخوانید: ببینید: عمران خان از خارج از دادگاه عالی اسلام آباد دستگیر شد، حزب تحریک انصاف می گوید نخست وزیر سابق پاکستان “ربوده شد”

عمران خان در ویدئوی از پیش ضبط شده ای که حزب پس از دستگیری وی منتشر کرد، گفت: «تا زمانی که این سخنان من به شما برسد، من در یک پرونده بی اساس دستگیر خواهم شد. این نشان می دهد که حقوق اساسی و دموکراسی در پاکستان به خاک سپرده شده است.

خان گفت: “همه اینها به این دلیل انجام می شود که آنها از من می خواهند که دولت فاسد و وارداتی را که به زور بر ما تحمیل شده است، بپذیرم.”

گفت اگر کسی حکمی دارد باید مستقیماً برای من بیاورد. «حکم را بیاور، وکیل من آنجا خواهد بود. من خودم حاضرم به زندان بروم.» خان گفت.

(با ورودی های نمایندگی ها)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام