فیلیپین و چین متعهد به حل و فصل اختلافات دریایی و تقویت روابط دوجانبه هستند

فیلیپین و چین متعهد به حل و فصل اختلافات دریایی و تقویت روابط دوجانبه هستند

انریکه مانالو، وزیر امور خارجه چین (سمت راست) پیش از دیدار روز شنبه در هتل دیاموند در مترو مانیل، از وزیر امور خارجه فیلیپین استقبال کرد. خبرگزاری فرانسه

مانیل: چین و فیلیپین روز شنبه توافق کردند برای حل و فصل اختلافات دریایی خود در دریای چین جنوبی، جایی که دو کشور ادعاهای متناقضی دارند، همکاری کنند. آنها همچنین توافق کردند که روابط دوجانبه خود را تقویت کنند.

گفت‌وگوهای دو وزیر خارجه اخیراً در یک رشته از رویارویی‌های سطح بالایی است که فیلیپین با رهبران آمریکایی و چینی داشته است، زیرا دو کشور برای تسلط استراتژیک در اقیانوس هند و اقیانوس آرام رقابت می‌کنند.

انریکه مانالو، وزیر امور خارجه فیلیپین، همزمان با آغاز گفتگو با وزیر امور خارجه چین در مانیل، گفت: روابط مانیل با پکن بیش از اختلافات آنها بر سر دریای چین جنوبی است.

رویترز به نقل از مانالو گفت: «این تفاوت‌ها نباید ما را از جستجوی راه‌هایی برای مدیریت مؤثر آن‌ها، به‌ویژه در رابطه با برخورداری از حقوق فیلیپینی‌ها، به‌ویژه ماهیگیران، باز دارد» و افزود که معیشت آنها به دلیل حوادث و اقدامات در آبراه تضعیف می‌شود.

فیلیپین از زمان روی کار آمدن فردیناند مارکوس جونیور، رئیس جمهور فیلیپین در ژوئن، نگرانی های دیپلماتیک زیادی را علیه حضور چین در آبراه حیاتی و آنچه از آن به عنوان “اقدامات تهاجمی” چین یاد می کند، ابراز کرده است.

چین در سخنان افتتاحیه خود گفت که دو همسایه باید برای ادامه سنت دوستی، تعمیق همکاری و حل مناسب اختلافات با یکدیگر همکاری کنند.

کوین گفت که همکاری با یکدیگر به ارتقای صلح و ثبات در منطقه و جهان کمک خواهد کرد.

سفر او تنها چند هفته پس از آن صورت می گیرد که فیلیپین مکان چهار پایگاه نظامی دیگر ایالات متحده را اعلام کرد که دو تای آن ها رو به شمال و تایوان هستند.

کین قرار است بعداً روز شنبه، قبل از دیدار رئیس جمهور با جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در واشنگتن در ماه مه، با مارکوس دیدار کند.

بیش از 17000 سرباز فیلیپینی و آمریکایی بزرگترین مانور نظامی مشترک خود را در این کشور آسیای جنوب شرقی انجام می دهند که انتقاد پکن، رقیب مانیل در دریای چین جنوبی را به دنبال داشت.

یک حکم تاریخی توسط دادگاه دائمی داوری در سال 2016، ادعای حاکمیت چین بر تقریباً تمام دریای چین جنوبی را باطل کرد، که سالانه شاهد عبور حدود 3 تریلیون دلار کالا از کشتی است و گمان می‌رود سرشار از مواد معدنی و نفت است. – و ذخایر گاز

ویتنام، مالزی، برونئی، اندونزی و فیلیپین ادعاهای رقابتی در بخش‌هایی از آبراه دارند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام