قانونگذاران اتحادیه اروپا گام بزرگی برای محدود کردن هوش مصنوعی، رای دادن به محدودیت‌های ChatGPT و سایر ابزارهای مشابه برمی‌دارند.

قانونگذاران اتحادیه اروپا گام بزرگی برای محدود کردن هوش مصنوعی، رای دادن به محدودیت‌های ChatGPT و سایر ابزارهای مشابه برمی‌دارند.

کمیته‌های پارلمانی اتحادیه اروپا با اکثریت قاطع به درخواست برای محدود کردن نحوه استفاده از هوش مصنوعی در اروپا رأی دادند و به این اشاره کردند که ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT و Midjourney می‌توانند تهدیدهای بزرگی برای امنیت عمومی، سلامت یا حقوق اساسی باشند، در صورتی که کنترل نشده باقی بماند.

قانونگذاران در پارلمان اروپا یک گام اولیه مهم در جهت تنظیم سیستم های هوش مصنوعی مانند ChatGPT برداشته اند. هدف این است که قوانین اتحادیه اروپا را به سرعت ایجاد کنیم.

کمیته‌های پارلمانی متمرکز بر آزادی‌های مدنی و حمایت از مصرف‌کننده با اکثریت قاطع به موضعی رأی دادند که خواستار محدودیت در استفاده از هوش مصنوعی در اروپا است، در حالی که همچنان نوآوری در این بخش را ترویج می‌کند.

بعدش چی؟
گام بعدی این است که این طرح در ماه آینده برای تصویب به صحن علنی مجلس ارائه شود. پس از آن، مذاکراتی با کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای نهایی کردن این قانون انجام خواهد شد. قانونگذاران این رای گیری را لحظه ای تاریخی می دانند و امیدوارند که منجر به اولین مقررات جهانی در زمینه هوش مصنوعی شود.

ChatGPT

ChatGPT دارای “هوش عاطفی” عالی است، اغلب احساسات را بر حقایق ترجیح می دهد.

ChatGPT

مدیر عامل هند بیش از 2 لک در ماه برای کارمندان خود برای بهبود بهره وری در ChatGPT هزینه می کند.

قانون پیشنهادی با نکات اصلی پیشنهاد کمیسیون اروپا که دو سال پیش مطرح شد، همسو می‌شود. با این حال، شامل ممنوعیت های نظارت بیومتریک، تشخیص احساسات و سیستم های هوش مصنوعی پلیسی پیش بینی شده است.

علاوه بر این، به دنبال ایجاد اقدامات شفافیت ویژه برای سیستم‌های هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT و Midjourney است. این اقدامات شامل اعلان‌هایی به کاربران می‌شود که مشخص می‌کنند خروجی به جای انسان توسط یک ماشین تولید شده است.

هوش مصنوعی تهدیدی برای امنیت عمومی، سلامت و حقوق اساسی است
پیشنهاد تصویب شده توسط مجلس همچنین شامل مقرراتی برای تعریف معیارهای اضافی برای تعیین مناطق “پرخطر” کاربرد هوش مصنوعی است که به طور بالقوه دامنه این نامگذاری را محدود می کند.

فهرست پیشنهادی کمیسیون اروپا در حال حاضر شامل استفاده از هوش مصنوعی در زیرساخت های حیاتی، آموزش، منابع انسانی، نظم عمومی و مدیریت مهاجرت است.

با این حال، اعضای پارلمان اروپا (MEP) خواستار یک الزام اضافی هستند، مبنی بر اینکه تهدیدات برای ایمنی عمومی، سلامت یا حقوق اساسی باید هنگام تعیین برنامه های پرخطر در نظر گرفته شود.

فوریت برای قانون گذاری استفاده از هوش مصنوعی
در حالی که اتحادیه اروپا مدتی است روی قوانین هوش مصنوعی کار می کند، آگاهی عمومی از پتانسیل و خطرات مرتبط با هوش مصنوعی در ماه های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است، به ویژه از زمان ظهور ChatGPT در پایان سال گذشته. این امر باعث شده است که در پرداختن به جنبه های نظارتی فناوری هوش مصنوعی احساس فوریت بیشتری داشته باشیم.

ظهور مدل‌های هوش مصنوعی تولید تصویر مانند Midjourney و DALL-E یک جنون آنلاین گسترده را به راه انداخته است، زیرا مردم برای ایجاد تصاویری شبیه ون گوگ یا پاپ با پوشیدن یک ژاکت پفی شیک عجله دارند. علاوه بر این، پلتفرم‌های موسیقی هوش مصنوعی به دلیل توانایی چشمگیرشان برای تولید آوازهایی که به طرز قابل توجهی انسانی به نظر می‌رسند، توجه را به خود جلب کرده‌اند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام