قاچاقچی کلمبیایی مواد مخدر که ناوگان زیردریایی های مواد مخدر را اداره می کرد به 20 سال زندان محکوم شد.

«شاهزاده نیمه زیردریایی ها»: قاچاقچی کلمبیایی که ناوگان زیردریایی های مواد مخدر را اداره می کرد به 20 سال زندان محکوم شد.

یکی از زیردریایی های توقیف شده Narco و Oscar Adriano Quintero Rengifo (داخل). منبع: رویترز

“شاهزاده نیمه غوطه ورها”، یک قاچاقچی کلمبیایی که به دلیل اداره ناوگان زیردریایی های مواد مخدر که هزاران کیلوگرم کوکائین را از آمریکای جنوبی به ایالات متحده قاچاق می کردند، شهرت داشت، به بیش از 20 سال زندان محکوم شد.

اسکار آدریانو کوینترو رنگیفو، 35 ساله، معروف به “گواتالا” به جرم قاچاق کوکائین در زیرمجموعه های مواد مخدر به 20 سال و 10 ماه زندان فدرال محکوم شد.

بر اساس یک معامله فدرال، کوینترو رنگیفو عضو یک سازمان جنایتکار جهانی بود که کوکائین را از آمریکای جنوبی به آمریکای مرکزی برای واردات نهایی به ایالات متحده منتقل می کرد.

انگلستان:

بریتانیا: رئیس باند تبهکاری هندی الاصل به جرم قاچاق مواد مخدر و پولشویی زندانی شد

انگلستان:

والت دیزنی به دلیل قانون آموزش گرایش جنسی و هویت جنسیتی در مدارس، با guv فلوریدا تماس گرفت.

دادستان ها ادعا کردند که سازمان عمدتاً قایق های نیمه شناور خودکششی را به گواتمالا اعزام کرده است که از آنجا کوکائین به مکزیک و متعاقباً به ایالات متحده منتقل می شود.

در بیانیه دادستان های فدرال، کوئینترو رنگیفو به عنوان «شاهزاده نیمه غوطه ورها» نامیده شد.

در یک کارتل مواد مخدر کلمبیایی-گواتمالایی، کوینترو رنگیفو به یک قاچاقچی بین المللی ماهر تبدیل شد.

اسناد دادگاه بیان می‌کنند که سازمان عمدتاً قایق‌هایی را به گواتمالا می‌فرستد، جایی که کوکائین سپس از مرز گواتمالا/مکزیک و به ایالات متحده قاچاق می‌شد.

کوکائین توسط شهردار سابق گواتمالا که مسئول مسیرهای قاچاق شمالی کشور به مکزیک بود به اعضای کارتل مکزیکی قاچاق شد.

در درون باند، کوینترو رنگیفو از برنامه‌ریزی عملیات قاچاق به سرمایه‌گذاری در محموله‌ها و جذب سرمایه‌گذاران پیشرفت کرد.

اسناد دادگاه فاش کرد که گارد ساحلی ایالات متحده حداقل چهار کشتی، از جمله دو شناور نیمه شناور را که به سازمان متهم متصل بودند و حاوی بیش از 13000 کیلوگرم کوکائین بودند، حداقل از ژانویه 2015 تا سپتامبر 2019 توقیف کرد.

رنگیفور در 29 ژانویه 2021 در کلمبیا به درخواست ایالات متحده دستگیر شد و در 26 ژانویه 2022 به ایالات متحده بازگردانده شد.

در اعتراف به گناه در 20 مه 2022. شارلین ادواردز هانیول، قاضی منطقه ای ایالات متحده، او را به زندان محکوم کرد.

سال‌ها، باندها کوکائین و سایر مواد مخدر را از طریق زیردریایی‌های مواد مخدر، عمدتاً از کلمبیا و اکوادور به آمریکای مرکزی، مکزیک و ایالات متحده قاچاق می‌کردند. آنها سازمان‌های مواد مخدر مکزیکی و کلمبیایی را قادر می‌سازند تا برای انتقال سریع مواد مخدر و افزایش درآمد با یکدیگر همکاری کنند.

Narco-submarine چیست؟

زیردریایی های Narco قایق های بداهه ای هستند که به رنگ های اقیانوسی رنگ آمیزی شده اند و با یک ماموریت: حمل مواد مخدر در قوطی های مهر و موم شده در طول کیلومترهای بیشمار اقیانوس به بنادر نامطلوب در کشورهای دیگر.

بر اساس گزارش ها، زیردریایی های نارکو در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی بهبود یافته اند. و در صنعت تجارت دارو بسیار محبوب است.

مقامات کلمبیا گزارش دادند که بیش از 100 زیردریایی مواد مخدر از سال 2018 کشف شده است. این کشتی ها معمولاً 1543 پوند ماری جوانا و 286600 پوند کوکائین حمل می کنند. محبوب ترین مسیرها برای قاچاقچیان مواد مخدر از طریق مکزیک، پاناما، کاستاریکا و السالوادور است.

از آنجایی که زیردریایی های مواد مخدر کالاهایی را به ارزش میلیون ها دلار حمل می کنند، قاچاقچیان مهندسانی را برای ساخت آنها استخدام می کنند.

برای اینکه بتوانند در ابتدا آنها را ایمن کنند، آنها نیاز به آموزش ویژه در مورد ساخت و ساز و طراحی کشتی دارند.

مقادیر زیادی از مواد مخدر «را می توان به سرعت بارگیری و حمل کرد» و آنها «دو ویژگی مهم دارند: جابجایی پروفیلی آنها در ساحل باعث می شود به دلیل ظاهرشان بسیار کمتر قابل شناسایی باشند».

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام