لهستان پیشنهاد استعفای زلنسکی را داد. سیمور هرش فاش می کند که اوکراین حمایت همسایگان اروپایی را از دست داده است

لهستان پیشنهاد استعفای زلنسکی را داد.  سیمور هرش فاش می کند که اوکراین حمایت همسایگان اروپایی را از دست داده است

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی

گروهی از کشورهای اروپایی به رهبری لهستان بی سر و صدا از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خواسته اند تا راهی برای پایان دادن به جنگ خود علیه روسیه بیابد. به گفته سیمور هرش، روزنامه نگار محقق آمریکایی، این کشورها متحدان کیف و «دشمنان اعلام شده» ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هستند.

لهستان، مجارستان، لیتوانی، استونی، چکسلواکی و لتونی. هرش در وب سایت خود نوشت: این کشورها همگی متحدان اوکراین هستند و دشمنان ولادیمیر پوتین اعلام شده اند.

وی همچنین ادعا کرد که این گروه توسط لهستان رهبری می شود که رهبری آن “دیگر از ارتش روسیه نمی ترسد زیرا عملکرد آن در اوکراین باعث شده است که درخشش موفقیت آن در استالینگراد در طول جنگ جهانی دوم به هم بخورد.”

مقالات مرتبط

فرانسه

فرانسه از اتحادیه اروپا می خواهد که واگنر را یک گروه تروریستی بداند، بریتانیا آماده است تا طبقه بندی را رسمی کند

فرانسه

“حذف فیزیکی زلنسکی”: چگونه حمله پهپادی به کرملین می تواند آغازگر جنگ خونین تر باشد

این گروه از زلنسکی خواسته است تا “راهی برای پایان دادن به جنگ بیابد – حتی با استعفا، در صورت لزوم – و اجازه دهد روند بازسازی کشورش در جریان باشد.”

هرش گفت، با این حال، زلنسکی تکان نمی خورد، حتی اگر حمایت خصوصی همسایگانش را از دست بدهد.

او همچنین نوشت که تمایل رئیس جمهور اوکراین برای بردن جنگ به مسکو «ممکن است برای رئیس جمهور و دستیاران ارشد سیاست خارجی در کاخ سفید واضح نباشد، اما برای کسانی در جامعه اطلاعاتی آمریکا است که به سختی می توانند به خواسته های خود دست یابند. اطلاعات و ارزیابی های آنها در یک جلسه استماع در دفتر بیضی شکل.

در همین حال، اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از ادعای مسکو که این سلاح قدرتمند را مورد اصابت قرار داده است، سیستم دفاع هوایی پاتریوت که توسط ایالات متحده عرضه شده است، در اوکراین به فعالیت خود ادامه می دهد. یوری ایگنات، سخنگوی نیروی هوایی به خبرگزاری فرانسه گفت: نگران نباشید، همه چیز با پاتریوت خوب است.

او از گفتن اینکه آیا این سیستم پیچیده آسیب دیده است، خودداری کرد. ایگنات افزود: «پتریوت در خدمت است. “همه چیز خوب است.”

پیشتر گزارش شده بود که سیستم دفاع هوایی پاتریوت ساخت آمریکا احتمالاً در نتیجه حمله موشکی روسیه در اوایل روز سه شنبه آسیب دیده است.

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور سامانه پاتریوت در کیف را با موشک مافوق صوت کینژال هدف قرار داده‌اند.

از سوی دیگر، کیف اعلام کرد پدافند هوایی اوکراین 6 موشک مافوق صوت روسیه را سرنگون کرده است، اما سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه این ادعا را رد کرد.

(با ورودی های AFP)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام