مالیات شرکتی قریب الوقوع باری برای مشاغل هندی در امارات نیست

حتی اگر پس از اول ژوئن سال جاری مالیات شرکتی جدید در امارات متحده عربی وضع شود، کسب و کارهای NRI در این کشور خلیج فارس نسبت به رشد معاملات تجاری بین هند و امارات خوشبین هستند.

به گفته کارشناسان، NRI و ساکنان هندی که در امارات متحده عربی تجارت می کنند نیز اعلام کرده اند که مالیات برای استفاده از طرح های اجتناب از مالیات مضاعف و محافظت از ابهامات مالیات بر درآمد وضع شده در هند بر درآمد خارجی آنها تسهیل کننده بزرگی است.

دکتر Sahitya Chaturvedi، حسابدار خبره و گردآورنده گروه تمرکز خرده فروشی شورای بازرگانی و حرفه ای هند، گفت: “مالیات ابتکاری برای جهانی شدن تجارت از کشورهای خلیج است و امارات پایین ترین نرخ مالیات بر درآمد شرکتی را در منطقه GCC معرفی کرده است. با نرخ استاندارد 9 درصد.»

دبی: حداقل چهار هندی در میان 16 کشته پس از آتش سوزی گسترده ساختمان

34 میلیون دلار برای “شن”: گران ترین فروش زمین دبی، توضیح داده شده است

او گفت: “رژیم CT امارات متحده عربی برای ترکیب بهترین شیوه ها در سطح جهانی و به حداقل رساندن بار انطباق بر مشاغل طراحی شده است.”

CA Harikishan Rankawat، رئیس مؤسسه حسابداران خبره هند (ICAI) فصل دبی، گفت که تصمیم برای ارائه معافیت مالیاتی به شرکت‌هایی با پایه درآمدی کمتر یا مساوی 3 میلیون درهم یک تسکین خوشایند است و منعکس‌کننده رویایی و پیش‌بینی است. رهبری تجاری امارات متحده عربی

وی گفت: «طبق تصمیم جدید وزارتخانه شماره 73، آستانه درآمد 3 میلیون درهم برای دوره‌های مالیاتی که از اول ژوئن 2023 یا پس از آن شروع می‌شوند اعمال خواهد شد و فقط برای دوره‌های مالیاتی بعدی که قبل یا در 31 دسامبر 2026 به پایان می‌رسند، اعمال خواهد شد.» .

به گفته رانکوت، حتی اگر کسب‌وکاری که بیش از 375000 درهم سود خالص داشته باشد اما درآمدی کمتر از 3 میلیون درهم داشته باشد، می‌تواند به دنبال امداد مشاغل کوچک باشد و بنابراین از مالیات شرکت معاف شود. وی گفت: با وجود اینکه معافیت مالیاتی برای مشاغل کوچک ارائه می شود، اما آنها باید ظرف 9 ماه از پایان دوره حسابداری خود برای مالیات شرکت امارات ثبت نام کرده و اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه کنند.

چاندراسخار باتیا از فدراسیون جهانی کسب و کار، با ارائه دیدگاه صنعت نساجی، گفت که این تأثیر نامطلوب نخواهد بود زیرا نساجی یک صنعت بزرگ است و 9 درصد آن بار عمده ای نخواهد بود.

هر کشور در حال توسعه ای که به دنبال گسترش تسهیلات به مشاغل و مردم است نیاز به مالیات دارد. بنابراین، این به نفع اکوسیستم تجاری و توسعه اقتصادی است.

ژانک پانجوانی، مدیر حسابداران رسمی پوتران، گفت که در مورد پاداش مدیریت قابل پرداخت به هیئت مدیره، گفت: ذخیره امن از منظر قیمت گذاری انتقالی می تواند 10 درصد سود خالص مطابق ماده 171 قانون شرکت های تجاری باشد.

وی در مورد کسر سود بدهی اجاره و استهلاک دارایی های حق استفاده، گفت: سود بدهی اجاره مطابق با تعریف سود طبق قانون مالیات بر شرکت ها نیست.

ماده 20 (7) بیشتر بیان می کند که در مواردی که بین مفاد قانون مالیات شرکت ها و استانداردهای حسابداری قابل اجرا مغایرت وجود داشته باشد، مقررات قانون مالیات بر شرکت ها حاکم خواهد بود. بر این اساس، با توجه به شرایط موجود، با توجه به هرگونه تصمیم هیأت وزیران در این خصوص، توصیه می‌شود طبق استاندارد IFRS 16 از حسابداری صرف نظر شود و در صورت استهلاک اجاره‌دهنده در دارایی‌های اجاره‌ای باید به عنوان کسر در محاسبه درآمد مشمول مالیات مجاز باشد.

وی گفت: در مورد مستاجر، اجاره بها پرداختی به عنوان کسر مجاز خواهد بود ضمن محاسبه درآمد مشمول مالیات.

(با ورودی های PTI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام