ماهواره های خصوصی به بخش عمومی در مبارزه با آب و هوا کمک می کنند

ماهواره های خصوصی به بخش عمومی در مبارزه با آب و هوا کمک می کنند

تصویر نمایشی رویترز

فضا به عنوان یک میدان نبرد حیاتی در مبارزه با تغییرات آب و هوایی ظاهر شده است، از ماهواره هایی که می توانند منابع آلودگی صنعتی را مشخص کنند تا ماهواره هایی که حرکت های طوفان را ساعت به ساعت تماشا می کنند.

در هر دو جنبه فیزیکی و مجازی، تعداد پرتاب ها در حال افزایش است که منجر به همکاری بیشتر بین سازمان های فضایی عمومی و تجاری شده است.

ردیابی انتشار گازهای گلخانه ای یکی از موفق ترین زمینه های مشارکت است.

مقالات مرتبط

آتمانیربهار

Atmanirbhar Bharat: 164 مورد دفاعی دیگر بومی، در مجموع 2736

آتمانیربهار

چرا یک شرکت ژاپنی در حال آزمایش ماشین های فروش خودکاری است که دی اکسید کربن را از جو می مکند؟

گاز متان قوی که باعث گرم شدن سیاره می شود به طور دوره ای توسط یکی از ماهواره های کوپرنیک برنامه فضایی اتحادیه اروپا در جو نمونه برداری می شود.

این فضاپیما کل سیاره را اسکن می کند، اما وضوح آن تنها چند کیلومتر است که تعیین منبع خاص را دشوار می کند.

این جایی است که شرکت های خصوصی ممکن است کمک کنند.

یکی از آنها، GHGSat کانادا، در حال حاضر 9 ماهواره کوچک در مدار دارد که هر یک به اندازه یک مایکروویو است. ماموریت آنها: پرواز بر فراز سایت های نفت و گاز، به دنبال نشت متان. آنها با چرخش در ارتفاع کمتر می توانند نگاهی دقیق به هر سایت بیندازند.

استفان ژرمن، موسس این شرکت، به خبرگزاری فرانسه گفت: «آن را به عنوان دوربین لنز زاویه باز در مقابل دوربین لنز تله‌فوتو در نظر بگیرید. تیم کوپرنیک دائماً با GHGSat در تماس است و به آنها می‌گوید دوربین‌های خود را کجا بگیرند.

سپس GHGSat اطلاعات خود را به شرکت های نفتی مانند توتال، شورون، اکسون موبیل و شل می فروشد.

ژرمن گفت: «شرکت‌های بیشتری به این موضوع علاقه‌مند می‌شوند، زیرا متوجه می‌شوند که باید ردپای کربن خود را بهتر درک کنند، به‌ویژه که مشتریان آن‌ها اصرار دارند که چرخه‌های عمر انتشار گازهای گلخانه‌ای را بهتر محاسبه کنند.

یکی از منابع متداول انتشار متان فلرهای بدون روشنایی هستند که برای سوزاندن گاز به کار می روند.

GHGSat تخمین می زند که از ورود معادل 10 مگاتن دی اکسید کربن به جو جلوگیری کرده است که معادل مصرف انرژی 1.3 میلیون خانه برای یک سال است.

شرکت های دیگری از جمله Absolut Sensing فرانسه قصد ورود به این بخش را دارند. شرکت دیگری به نام Kayrros، ماهواره ای ندارد اما در حال تجزیه و تحلیل داده های کوپرنیک برای ردیابی بزرگترین نشت ها است.

پیشرفتهای تکنولوژیکی

“تصویر بزرگ به شما نشان می دهد که یک مشکل وجود دارد. و سپس کوچکتر روی وضوح بالاتر تمرکز می کند و اطلاعات را به کسی می فروشد. جوزف اشباخر، مدیر آژانس فضایی اروپا، در مورد چنین مشارکت‌های دولتی و خصوصی به خبرگزاری فرانسه گفت: بنابراین این کار با هم بسیار خوب است.

اما صور فلکی سازمان دولتی – که عمدتاً از ماهواره های بزرگ و بسیار گران قیمت تشکیل شده اند – ستون فقرات سیستم رصد زمین باقی مانده اند.

کوپرنیک به زودی وارد عصر جدیدی خواهد شد و ماموریت های جدیدی مانند CO2M برای اندازه گیری دی اکسید کربن آزاد شده به طور خاص توسط فعالیت های انسانی خواهد بود. ناسا حدود سی ماموریت رصد زمین دارد.

تنها در شش ماه گذشته، آژانس فضایی ایالات متحده مأموریت SWOT را برای بررسی آب‌های سطحی زمین با جزئیات بی‌سابقه، TEMPO برای اندازه‌گیری آلاینده‌ها در تروپوسفر بالای آمریکای شمالی و TROPICS برای ردیابی سامانه‌های آب و هوای گرمسیری، از جمله طوفان‌ها، ساعتی راه‌اندازی کرده است. ساعت

اشباخر گفت: پیشرفت‌های فناوری اندازه‌گیری آنچه را که فقط پنج یا 10 سال پیش غیرممکن می‌دانستیم امروز ممکن می‌سازد.

پیش بینی های بهتر

علاوه بر این مأموریت های علمی، ماهواره های هواشناسی، مانند ماهواره هایی که توسط اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA) و سازمان اروپایی بهره برداری از ماهواره های هواشناسی (EUMETSAT) نظارت می شوند، نقش حیاتی ایفا می کنند.

داده‌های آن‌ها که طی دهه‌ها جمع‌آوری شده‌اند، تغییرات فاحشی را به سیستم‌های آب و هوایی جهانی نشان داده‌اند: از گرم شدن دمای دریاها و خشکی‌ها تا کاهش یخ‌های قطب جنوب، که به تغذیه مدل‌هایی کمک می‌کند که امروزه علم آب و هوا بر آن‌ها تکیه دارد.

اما به طور فزاینده ای، آنها همچنین می توانند نقش مهمی در سازگاری با دنیای گرمایش ایفا کنند. میچ گلدبرگ، دانشمند ارشد NOAA، به خبرگزاری فرانسه گفت: برای کاهش تأثیر بلایای طبیعی فزاینده، “باید پیش بینی های بهتری ارائه دهید.”

این آژانس همکاری های خود را با بخش خصوصی افزایش داده است. برای مثال، با شرکت GeoOptics همکاری کرده است تا اطلاعاتی در مورد رطوبت یا دمای جو جمع آوری کند.

بر اساس گزارش Inmarsat و Globant، اگر فناوری‌های ماهواره‌ای کنونی به صورت جهانی مورد استفاده قرار گیرند، می‌توانند انتشار کربن را تا 5.5 گیگاتن کاهش دهند که چهار برابر کاهش فعلی 1.5 گیگاتنی است که توسط این بخش امکان‌پذیر شده است.

این صرفه جویی می تواند به عنوان مثال با کمک به کربن زدایی بخش های هوانوردی و دریایی از طریق بهینه سازی سفر، مسیریابی آب و هوا و مدیریت کنترل ترافیک هوایی به دست آید.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام