متا هفته آینده 6000 کارگر دیگر را اخراج می کند، روزهای تاریک برای پلتفرم ادامه دارد

اخراج فنی: متا 6000 کارگر دیگر را هفته آینده اخراج می کند، روزهای تاریک برای پلتفرم ادامه دارد

در دومین دور اخراج‌های خود در سال جاری، متای مارک زاکربرگ هفته آینده حدود 6000 نفر را اخراج خواهد کرد. در ماه مارس امسال متا 4000 نفر را اخراج کرده بود و در نوامبر سال گذشته 11000 نفر را رها کرده بودند.

متا (فیسبوک سابق) در حال آماده شدن برای دور دیگری از اخراج کارکنان است، همانطور که توسط رئیس امور جهانی شرکت، نیک کلگ، طی یک جلسه سراسری شرکت، گزارشی را فاش می کند که با استفاده از اسناد و سایر جزئیات به دست آمده توسط Vox نوشته شده است.

همچنین بخوانید: اخراج فنی – قانون هند در مورد بسته اخراج و دوره اعلان چه می گوید؟

این اعلامیه با بیانیه اخیر مدیرعامل متا، مارک زاکربرگ، در مورد اخراج های آتی در ماه می 2023 مطابقت دارد. اطلاعات فاش شده جزئیات بیشتری را در مورد اخراج ها قبل از اعلام رسمی نشان می دهد.

مقالات مرتبط

فیس بوک

مارک زاکربرگ موسس فیس بوک در مسابقات جیو جیتسو طلا گرفت

فیس بوک

اخراج فنی: آمازون هند حدود 500 نفر را در تیم های منابع انسانی، پشتیبانی فنی و خدمات وب اخراج می کند.

دور سوم اخراج
بر اساس این گزارش، منبعی که اسناد را فاش کرده است نشان می دهد که از هفته آینده تقریباً 6000 کارمند متا اخراج خواهند شد. در ماه نوامبر، این شرکت در حال حاضر 11000 کارمند خود را اخراج کرد و در ماه مارس امسال، متا مجدداً 10000 کار را کاهش داد. با حذف 4000 موقعیت شغلی تا کنون، هنوز 6000 کارمند در لیست باقی مانده اند که در اردیبهشت امسال از آنها خواسته می شود که ترک کنند.

همچنین بخوانید : متا پس از اخراج 11000 نفر در سال گذشته دور دیگری از اخراج را برنامه ریزی می کند، ممکن است هزاران نفر را دوباره اخراج کند.

کلگ در این جلسه بیان کرد که موج سوم اخراج ها بر همه افراد در تیم های تجاری، از جمله سازمان های خود، تأثیر خواهد گذاشت. وی اضطراب و عدم اطمینان پیرامون این وضعیت را تایید کرد و کارکنان را به خاطر نشان دادن انعطاف پذیری و حرفه ای بودن تحسین کرد.

اخراج های عمده برای هفته آینده برنامه ریزی شده است
موج سوم قرار است هفته آینده اتفاق بیفتد. کلگ می‌گوید که این روی همه افراد در تیم‌های بیز، از جمله در سازمان‌های من تأثیر می‌گذارد. «این فقط زمان اضطراب و عدم اطمینان بزرگ است. … ای کاش می توانستم راهی آسان برای ایجاد آرامش یا آسایش داشته باشم. نامشخص است. و در واقع، این واقعاً تحسین من را نسبت به روشی که همه – با وجود آن عدم اطمینان – شما فقط چنین انعطاف‌پذیری و حرفه‌ای نشان می‌دهند، افزایش داد.»

گزارش شده است که مدیران ارشد متا به زودی یادداشتی را برای کارمندان ارسال خواهند کرد که در آن اطلاعاتی در مورد شروع روند اخراج و اینکه چه تیم هایی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت، ارائه خواهند کرد. سپس کارمندان تحت تأثیر ایمیل های مربوطه را دریافت خواهند کرد.

در این جلسه، کارکنان فرصتی برای طرح سوال داشتند و یکی از رایج ترین نگرانی ها این بود که آیا اخراج آتی برنامه ریزی شده است یا خیر.

اخراج های بیشتری در راه است؟
اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری متا، اظهار داشت که این شرکت در حال حاضر چنین برنامه‌ای ندارد و قصد دارد به ساخت و رشد خود ادامه دهد. Bosworth اذعان داشت که شرایط پیش‌بینی نشده مانند کاهش درآمد یا رکود اقتصادی می‌تواند بر آینده تأثیر بگذارد.

همچنین بخوانید: چرا 18000 کارمند آمازون اخراج شدند، تنها نوک کوه یخ برای سال 2023 است.

در حال حاضر جزئیاتی در مورد دستمزد اخراج کارکنان آسیب دیده در دسترس نیست. با این حال، متا به کارکنانی که قبلاً اخراج شده‌اند غرامت پرداخت کرده است و انتظار می‌رود که این کار برای افراد تازه آسیب دیده نیز انجام شود.

دلایل اخراج های گسترده شامل رکود اقتصادی، رشد آهسته و رشد درآمد کمتری است که متا تجربه کرده است. این شرکت در سال های گذشته بیش از حد استخدام کرده بود تا نیازهای تجاری را برآورده کند، اما اکنون به دلیل چالش های خود از نظر رشد و درآمد، مشاغل خود را کاهش می دهد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام