متحدان برای تقویت نیروهای تانک اوکراینی پیش از حمله متقابل حرکت می کنند

متحدان برای تقویت نیروهای تانک اوکراینی پیش از حمله متقابل حرکت می کنند

نمایی کلی از نشست گروه تماس دفاعی اوکراین در پایگاه هوایی رامشتاین آمریکا، آلمان. رویترز

پایگاه هوایی رامشتاین آلمان: در حالی که ایالات متحده در روز جمعه نشست سران متحدان خود را در آلمان برگزار کرد، آلمان توافقی را برای ساخت تاسیساتی در لهستان برای تعمیر تانک های مستقر در اوکراین اعلام کرد. ایالات متحده اعلام کرد که به زودی آموزش نیروهای اوکراینی را برای کار با تانک آبرامز آغاز خواهد کرد.

آخرین مورد در یک رشته مذاکرات از زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مجوز حمله به اوکراین را در سال گذشته صادر کرد، نشست سران در پایگاه هوایی رامشتاین بر دفاع هوایی و مهمات متمرکز بود، اما هیچ افشاگری عمده ای در مورد تسلیحات انجام نداد.

در حالی که مقامات تاکید کردند که تمرکز فوری کمک به اوکراین در میدان نبرد است، اما همچنین به کیف اطمینان داد که از حمایت تزلزل ناپذیر برخوردار است و از تمایل اوکراین برای پیوستن به ناتو در آینده حمایت کرد.

اوکراین متحدان خود را برای دریافت تسلیحات دوربرد، جت و مهمات پیش از حمله متقابل برای عقب راندن نیروهای روسیه که در هفته ها یا ماه های آینده پیش بینی می شود تحت فشار قرار داده است.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، پس از مذاکرات گفت: «تانک M1، زمانی که تحویل داده شود، تفاوت ایجاد خواهد کرد.» لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت: تانک های جنگی آبرامز در هفته های آینده برای سربازان اوکراینی وارد آلمان می شوند تا آموزش را آغاز کنند. یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، افزود که این آموزش حدود 10 هفته طول خواهد کشید و صدها سرباز اوکراینی در آن شرکت خواهند کرد.

در ژانویه، ایالات متحده متعهد شد که 31 تانک پیشرفته M1A2 آبرامز را پس از ماه ها دوری از این ایده به دلیل نگرانی در مورد مشکل در نگهداری آنها و پیچیدگی آنها، به اوکراین عرضه کند.

کشورهای عضو ناتو و متحدانشان به اوکراین تسلیحات و زره ارائه کرده‌اند، اما رهبری اوکراین بارها درخواست سلاح‌های قوی‌تر و تدارکات سریع‌تر را داده‌اند.

میلی در پاسخ به سوالی درباره درخواست های کیف برای جت های جنگنده پیشرفته، گفت آنچه اوکراین در درجه اول و مهمتر از همه به آن نیاز دارد دفاع هوایی زمینی است.

روس‌ها به دلیل استفاده مؤثر از سامانه پدافند هوایی اوکراین در ورود به اوکراین محتاط هستند. این مهم ترین چیز در حال حاضر است.» میلی گفت. همچنین در نشست روز جمعه، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، از توافقی برای ایجاد یک هاب در لهستان برای تعمیر تانک‌های لئوپارد ساخت آلمان که در اوکراین مستقر هستند، خبر داد.

پیستوریوس به خبرنگاران گفت که همه طرف‌ها در مورد چگونگی تأمین مالی چنین مرکزی که حدود 150 تا 200 میلیون یورو (384 میلیون دلار) در سال هزینه دارد و می‌تواند در پایان ماه می شروع به کار کند، توافق کردند.

وی همچنین گفت که سربازان اوکراینی آموزش استفاده از تانک های لئوپارد را آغاز خواهند کرد و گفت که تعهد برلین برای تحویل حدود 80 تانک از آنها به اوکراین تا اواسط سال به سرعت در حال پیشرفت است.

«همه اینها چه چیزی را نشان می دهد؟ این عزم ما را نشان می دهد که می خواهیم استقامت کنیم. پوتین نمی تواند برای زمان بازی کند، ما استقامت خواهیم کرد.

پیستوریوس در پاسخ به سوالی درباره چشم انداز اوکراین برای پیوستن به ائتلاف ناتو گفت که همه اعضا موافق هستند که اوکراین را به عنوان یک عضو آینده می بینند اما “اول از همه چیز”.

زمان از دست رفته

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، روز پنجشنبه در نشستی در کیف، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو را در مورد تحویل تسلیحات تحت فشار قرار داد.

زلنسکی گفت: «من از آقای دبیرکل درخواست کرده‌ام که به ما کمک کند تا بر رکود شرکایمان در تأمین برخی تسلیحات، یعنی سلاح‌های دوربرد، هوانوردی مدرن، توپخانه و خودروهای زرهی غلبه کنیم».

توقف تصمیمات مربوطه به معنای زمان از دست رفتن صلح و جان سربازان ماست که هنوز ابزار دفاعی حیاتی را به میزان لازم دریافت نکرده اند.

استولتنبرگ روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران گفت زلنسکی برای شرکت در نشست بعدی ناتو در ماه جولای دعوت شده است و بر لزوم حمایت از لجستیک میدان نبرد اوکراین تاکید کرد.

او گفت: «شاید کمی خسته‌کننده‌تر به نظر برسد، اما… این اکنون یک نبرد فرسایشی است و نبرد فرسایشی به جنگ تدارکات تبدیل می‌شود».

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان، آب سردی را روی چشم‌انداز اوکراین در ناتو ریخت و صرفاً توییت کرد: «چی؟!» به عنوان اظهار نظر رئیس ناتو مبنی بر اینکه اوکراین باید به ائتلاف نظامی بپیوندد.

پیش از این نشست، واشنگتن از 325 میلیون دلار کمک نظامی جدید به اوکراین، از جمله مهمات اضافی برای سامانه‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا (HIMARS)، موشک‌های پیشرفته و مین‌های ضدتانک رونمایی کرده بود.

دانمارک و هلند به طور جداگانه از ارسال 14 تانک سنگین Leopard 2 ساخت آلمان تا اوایل سال آینده به اوکراین خبر داده بودند. کانادا تفنگ و رادیو ارتش را اعلام کرد.

نشست روز جمعه در مقطعی حیاتی در تهاجم تقریبا 14 ماهه روسیه برگزار می شود که هزاران کشته، میلیون ها نفر را از بین برده، شهرها را ویران کرده و اقتصاد اوکراین را ویران کرده است.

اوکراین پس از پشت سر گذاشتن یک حمله زمستانی و بهاری روسیه که تنها پیشرفت‌های کوچکی در شرق داشته است، اکنون امیدوار است که در هفته‌ها یا ماه‌های آینده، زمین‌هایی را در جنوب و شرق خود پس بگیرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام