مجلس آمریكا رأی به جرم زدایی كردن حشیش در سطح فدرال داد ، اما بعید به نظر می رسد كه سنا لایحه را تصویب كند

مخالفان ، بیشتر جمهوری خواهان ، این لایحه را ژستی سیاسی “توخالی” خواندند و دموکرات ها را به دلیل طرح آن هنگام هزاران آمریکایی که به دلیل ویروس کرونا می میرند ، تمسخر می کردند.

مجلس آمریكا رأی به جرم زدایی كردن حشیش در سطح فدرال داد ، اما بعید به نظر می رسد كه سنا لایحه را تصویب كند

تصویر نمایندگی خبرگزاری فرانسه

واشنگتن: قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه برای اولین بار به غیرقانونی سازی حشیش رأی دادند ، گام اساسی در جهت تطبیق قوانین فدرال با ایالات و دیگر کشورهایی که استفاده از این دارو را آزاد کرده اند.

مجلس نمایندگان ، تحت کنترل دموکرات ها ، به راحتی با 228 رأی موافق و 164 لایحه را تصویب کرد ، اما در سنا که توسط جمهوری خواهان کنترل می شود ، شانس کمی دارد.

این لایحه ماری جوانا را از قانون مواد کنترل شده فدرال حذف می کند ، که آن را در کنار هروئین و کوکائین به عنوان یک ماده مخدر خطرناک و مجازات های سخت ذکر کرده است.

درج این دارو در این لیست باعث شده است كه دولت فدرال آمریكا از بسیاری از ایالتهایی كه ماری جوانا را برای مصارف پزشكی قانونی كرده اند و برخی دیگر مانند كلورادو آن را برای استفاده های تفریحی آزاد و تنظیم كرده اند ، خارج شود.

این لایحه نتیجه 5 دهه حامیان حامی بود كه دولت فدرال آسیب نسبتاً ناچیزی را كه ناشی از مصرف حشیش نسبت به سایر مواد مخدر است ، و همچنین عدم خفه كردن تجارت در حالی كه صدها هزار نفر را به دلیل تخلفات كوچك زندانی می كرد ، تشخیص دهد.

این پرونده باعث می شود که سوابق بسیاری از افراد که به دلیل استفاده از ماری جوانا دستگیر شده اند ، خاتمه یابد ، و خواستار بررسی احکام کسانی است که در حال حاضر به اتهام حشیش فدرال زندانی هستند.

و به دولتها اجازه می دهد قوانین خود را تنظیم کنند ، اما همچنین مقررات فدرال و مالیات صنعت را مانند الکل اعمال می کنند.

جری نادلر ، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان ، كه حامی این قانون بود ، گفت: “برای مدت طولانی ، ما با ماری جوانا به عنوان یك مسئله عدالت كیفری برخورد كرده ایم ، نه به جای انتخاب شخصی و بهداشت عمومی.”

“به رسمیت شناختن روزافزون در ایالات نشان می دهد که وضع موجود در این مورد غیرقابل قبول است.”

خارج از مرحله

دموکرات ها استدلال می کردند که سیاه پوستان آمریکایی از نظر حقوقی بیش از سفیدپوستان برای دستگیری و محکومیت صدمه دیده اند. که جرم زدایی فدرال به جانبازان آسیب دیده امکان دسترسی بهتر به ماری جوانا پزشکی را می دهد. و اینکه بلوک های طولانی مدت فدرال در تحقیقات ماری جوانا پایان می یابد.

ارل بلومناور از حزب دموکرات خاطر نشان کرد که آزمایشات مصرف ماری جوانا توسط کارفرمایان و پلیس کاملاً قابل اعتماد نیست.

“ما آزمون خوبی نداریم و تحریم فدرال در تحقیقات مانع این امر است.”

برخی از جمهوری خواهان استدلال کردند که این لایحه استفاده را تشویق می کند.

دیگران گفتند که این امر لایه دیگری از بوروکراسی و مالیات را در وزارت خزانه داری ایجاد می کند.

یکی اشاره کرد که فقط 5 درصد مالیات فدرال روی حشیش وضع می کند ، که بخشی از آن برای تنباکو است.

اما تام مک کلینتک ، جمهوریخواه کالیفرنیایی گفت که او از این لایحه طرفداری می کند زیرا قانونی شدن و تنظیم حشیش ، این صنعت را از دست تولیدکنندگان و قاچاقچیان خشن خارج می کند.

مک کلینتک منطقه ای را در بر می گیرد که بخش بزرگی از کوههای سیرا نوادا را پوشش می دهد ، جایی که مزارع ماری جوانا غیرقانونی توسط باندهای مسلح بسیار محافظت می شود.

مک کلینتاک قبل از رای گیری گفت: “من فکر می کنم مصرف ماری جوانا ایده بسیار بدی است. من و همسرم هرگز به این چیزها نزدیک نشده ایم.”

اما وی افزود: “ما باید تشخیص دهیم که قانون منع خسارت بیشتر آسیب رسانده است. این یک اقتصاد زیرزمینی خشونت بار است.

“کشاورزان تربچه در سرزمین یکدیگر را نمی کشند.”

خارج از قدم آمریکا

سازمان ملی 50 ساله اصلاح قوانین ماری جوانا آن را “یک روز تاریخی” خواند.

آنها گفتند: “اعضای مجلس نمایندگان با این ركورد زدن ، زمینه مقابله با قانونگذاری بسیار ضروری را در سال 2021 فراهم كرده اند.” آنها خاطرنشان كردند كه در 20 ژانویه ، جو بایدن ، یك دموکرات ، کاخ سفید را اشغال خواهد کرد.

رویکرد فدرال ایالات متحده به طور فزاینده ای مطابق با روند بین المللی نیست.

همسایه شمالی کانادا ، ماری جوانا را به طور کامل در سال 2018 قانونی کرد و تعدادی از شرکت های بزرگ تولید تجاری آن را دارند.

و مکزیک ماه گذشته نیز به دلیل تصویب لایحه ای با هدف تضعیف باندهای خشن کنترل کننده تأمین مواد مخدر ، که بیشتر به مقصد ایالات متحده است ، یک مرحله به سمت قانونی کردن ماری جوانا برای استفاده تفریحی و دارویی پیش رفت.

روز چهارشنبه کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل متحد رای به حذف حشیش از برنامه چهارم کنوانسیون منع مصرف مواد مخدر در سال 1961 داد ، جایی که این ماده در کنار مواد مخدر کشنده مانند هروئین موجود بود.

در حالی که جمهوری خواهان در مجلس سنا به طور کلی مخالف هستند ، تغییرات در ایالت ها مخالفت آنها را نرمتر کرده است.

شماری از قانونگذاران جمهوری خواه سابق ، از جمله جان بوئنر ، رئیس مجلس سابق مجلس ، به فعالان و لابی گری های قانونی تبدیل شده اند.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.