مجلس را آویزان کرد، می گویند نظرسنجی خروج. در سال 2018 هم همینطور پیش بینی شده بود. آیا محقق خواهد شد؟

رای نهایی برای انتخابات مجمع کارناتاکا داده شده است و نتایج برای ایالت جنوبی تنها در 13 می مشخص خواهد شد. با این حال، در این میان، نظرسنجی‌های مختلف خروج منتشر شده است که تصویر سیاسی دولت را ترسیم می‌کند و آینده احزاب – حزب بهاراتیا جاناتا (BJP)، کنگره و جاناتا دال سکولار (JD-S) را تعیین می‌کند.

نظرسنجی‌های خروج از کارناتاکا یک مجمع معلق را پیش‌بینی کرده‌اند که اکثر آن‌ها برتری جزئی برای کنگره دارند. نکته مهم دیگر از نظرسنجی‌های خروجی این است که JD(S) از HD Kumaraswamy به احتمال زیاد در مجلس 224 کرسی پادشاهی خواهد کرد.

با این حال، باید دید که آیا نظرسنجی‌ها درست می‌گویند، همانطور که در سال 2018 بودند. به همین ترتیب رفت

کارناتاکا

انتخابات کارناتاکا 2023: در ایالت یک نوار بالا برای اطلاع رسانی عمومی تعیین شده است

کارناتاکا

انتخابات کارناتاکا 2023 LIVE: مردم کارناتاکا تصمیم گرفته اند به BJP رای دهند: CM Bommai قبل از روز رای گیری

آیا سال 2023 تکرار سال 2018 خواهد بود؟ آیا نظرسنجی ها آینده سیاسی را به درستی پیش بینی کرده اند؟ در اینجا نگاهی عمیق به آنچه در آن زمان و اکنون رخ داده است.

2023 چگونه به نظر می رسد؟

از میان همه نظرسنجی‌های انجام شده، اکثر آن‌ها یک مجمع معلق در کارناتاکا را پیش‌بینی کرده‌اند، اما دست بالا را به کنگره داده‌اند. آنها اظهار داشتند که این JD (S) است که می تواند تصمیم بگیرد که چه کسی در دولت قدرت خواهد داشت.

از میان همه نظرسنجی‌های خروجی، دو مورد از آنها – نیوز 24-چاناکیا امروز و ایندیا امروز- محور هند من – پیروزی آشکاری را برای کنگره پیش‌بینی کردند. در مجلس 224 عضوی، اکثریت واضح 113 کرسی است. در حالی که News 24-Today’s Chanakya 120+ کرسی برای کنگره پیش بینی کرده بود، India Today-Axis My India به کنگره 122-140 کرسی داد. نظرسنجی خروجی توسط Zee News Matrize، پیروزی کنگره را با کمترین حاشیه – 103-118 پیش بینی کرده است. به همین ترتیب، تلویزیون-CNX هند نیز آن را با 110 تا 120 صندلی به Grand Old Party داده است.

انتخابات مجلس کارناتاکا 2023 مجلس هانگ می گویند نظرسنجی های خروجی همان چیزی که در سال 2018 پیش بینی شده بود آیا به حقیقت می پیوندد

با این حال، دو مورد از نظرسنجی‌های خروج، به BJP پیروز شد. نظرسنجی خروجی «New Nation-CGS» نشان می‌دهد که BJP با 114 کرسی از مرز اکثریت گذشته است. می‌گوید کنگره 86 برنده خواهد شد و تعداد JD(S) 21 خواهد بود.

نظرسنجی خروج «Asianet Suvarna-Jan Ki Baat» به BJP بین 94 تا 117 کرسی و کنگره 91 تا 106 کرسی داده است. پیش بینی می شود که JD(S) 14 تا 24 کرسی به ما بدهد.

BJP اکثر پیش‌بینی‌ها را رد کرده است، به نقل از باساوراج بومایی، رئیس‌جمهور، در حوزه انتخابیه خود در شیگاون گفت: «نظرسنجی‌های خروج، یک نظرسنجی خروج هستند. آنها نمی توانند 100 درصد درست باشند. تغییراتی وجود خواهد داشت که می تواند کل سناریو را تغییر دهد.»

گزارش زمینی ما می گوید که با اکثریت مطلق پیروز خواهیم شد. بگذارید تا 13 می (روز شمارش) صبر کنیم.»

این احساسی بود که حتی سلف او و مرد قدرتمند BJP، BS Yediyurappa، داشت. صحبت کردن با ANIیدیوراپا گفت: “حتی اکنون 100 درصد اطمینان دارم که با اکثریت مطلق دولت را تشکیل خواهیم داد.”


اخبار بزرگ انتخابات مجلس کارناتاکا همینجا

انتخابات مجلس کارناتاکا 2023: کدام موضوعات نظرسنجی سرنوشت احزاب را تعیین می کند؟

انتخابات مجلس کارناتاکا 2023: بتا، بتی، بای و بیوی… نتاهای «نپو» در جدال

توضیح داده شده: عامل Lingayat-Vokkaliga در انتخابات کارناتاکا


آمیت مالویا، رئیس IT BJP نیز نظرسنجی‌های خروج را رد کرد و گفت هیچ چیزی وجود ندارد که نشان دهد کنگره یک «پیروزی فراری» خواهد داشت – نه در درصد رأی‌گیری و نه در میدان. «اینها صرفاً یک نظرسنجی خروجی هستند و نه نتیجه واقعی. در صورت تغییر نتیجه یک آمبولانس در دسترس داشته باشید، که بسیار محتمل است.

از سوی دیگر، کنگره نیز نتایج نتایج نظرسنجی‌های خروجی را رد کرد و گفت که تعداد آن‌ها حتی بیشتر از آن چیزی است که پیش‌بینی می‌شد. DK Shivakumar، رهبر ارشد کنگره و عیب یاب، در صحبت با خبرگزاری ANI او گفت: “اولین واکنش من این است که من به این اعداد (نظرسنجی های خروجی) اعتقاد ندارم. من روی اعدادم ایستاده ام که از 146 کرسی عبور خواهیم کرد. مردم تحصیلات بالایی دارند و به دنبال منافع بزرگتر هستند زیرا موتور دوگانه در کارناتاکا از کار افتاده است. وضعیت (برای ایجاد ائتلاف با هیچ حزبی) پیش نخواهد آمد.»

جاگادیش شتار، رهبر کهنه کار BJP که پیش از انتخابات به کنگره رفت، نیز به پیروزی اطمینان داشت و گفت: «کنگره اکثریت واضح را به دست خواهد آورد و دولت را تشکیل خواهد داد. بحثی از ائتلاف با هیچ حزب دیگری، به ویژه JD(S) وجود ندارد.»

جالب اینجاست که کنگره و BJP در انتخابات مجمع کارناتاکا در سال 2023 در مقایسه با انتخابات مجمع کارناتاکا در سال 2018 درصد آرا را به دست می آورند. بر اساس نظرسنجی خروجی ABP-CVoter، پیش‌بینی می‌شود که کنگره 41 درصد از کل آرا را به دست بیاورد – افزایش 3.1 درصدی سهم رای.

همین نظرسنجی خروجی نیز رشد BJP را ثبت کرده است. این حزب 38.3 درصد رای را برای حزب زعفران پیش بینی کرده است. JD(S) با کاهش 14.6 درصدی از آرا، درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

در سال 2018 چه اتفاقی افتاد؟

نتایج پیش‌بینی‌شده توسط نظرسنجی‌های خروجی در حال حاضر – یک مجلس معلق – بسیار شبیه به آنچه در سال 2018 پیش‌بینی شده بود، است، با این تفاوت که آنها پیش‌بینی می‌کردند BJP به عنوان بزرگترین حزب در آن زمان ظهور کند.

از هشت نظرسنجی اصلی که از شبکه های تلویزیونی پخش شد، شش مورد پیش بینی کرده بودند که BJP بیشترین تعداد کرسی های مجلس را به دست خواهد آورد. همه نظرسنجی‌ها حاکی از آن بود که حزب JD (S) پادشاهی خواهد شد و پیش‌بینی می‌شد که این حزب بین 20 تا 40 کرسی به دست آورد.

انتخابات مجلس کارناتاکا 2023 مجلس هانگ می گویند نظرسنجی های خروجی همان چیزی که در سال 2018 پیش بینی شده بود آیا به حقیقت می پیوندد

نظرسنجی های خروج ABP-C Voter، NewsX-CNX، Republic-Jan ki Baat و News Nation پیش بینی کردند که BJP بزرگترین حزب در مجمع خواهد بود. پیش بینی مشابهی توسط نظرسنجی منطقه ای Dighvijay-Vijayawani انجام شد.

Times Now-VMR به کنگره یک پیشتازی محدود داد، در حالی که Chanakya تایمز نو تودی به BJP اکثریت واضحی داد. نظرسنجی خروجی India Today-Axis نشان داد که کنگره بزرگترین حزب خواهد بود.

نظرسنجی رای دهندگان ABP-C 104-116 کرسی برای BJP، پس از آن 83-94 برای کنگره و 20-29 برای JD(S) پیش بینی کرد. NewsX-CNX 102-110 کرسی برای BJP، 72-78 برای کنگره، 35-39 برای JD (S) و 3-5 برای سایرین پیش بینی کرد. نظرسنجی جمهوری-جان کی باات نشان داد که BJP 104، کنگره 78، JD(S) 37 و دیگران 3 را کسب خواهند کرد.

در حالی که نظرسنجی‌های خروج به درستی پیش‌بینی می‌کردند که BJP به عنوان بزرگ‌ترین حزب ظهور کند – حزب زعفران در انتخابات مجلس 2018 104 کرسی به دست آورد – آنها سهم کرسی‌های کنگره را بیش از حد برآورد کردند، در حالی که سهم JD (S) را دست کم گرفتند.

در 13 مه بیایید و خواهیم دانست که آیا ایالت جنوبی رکورد رای خود را از سال 1985 در مخالفت با دولت فعلی حفظ کرده است یا خیر. BJP امیدوار نیست و نبردی پرشور به راه انداخته است، که نخست وزیر نارندرا مودی در حال برگزاری یک نمایش بزرگ جاده ای در بنگالورو و 18 تظاهرات عمومی بود.

از سوی دیگر، کنگره امیدوار است که در کارناتاکا پیروز شود و برخی از موقعیت هایی را که به حزب زعفران از دست داده است، دوباره به دست آورد. اگر آنها پیروز شوند، می تواند پایه و اساس انتخابات عمومی آینده سال 2024 را نیز ایجاد کند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام