مخالفت چین با پیشنهاد هند در لیست سیاه عبدالرئوف ازهر، تروریست ج.ام

سازمان ملل: چین با پیشنهاد هند مبنی بر قرار دادن عبدالرئوف ازهر، برادر مسعود ازهر، رئیس جم، در لیست سیاه شورای امنیت سازمان ملل مخالفت کرده است.

عبدالروف ازهر که در سال 1974 در پاکستان به دنیا آمد، در برنامه ریزی و اجرای تعدادی از حملات تروریستی در هند، مانند ربودن پرواز IC814 خطوط هوایی هند در سال 1999، حمله به پارلمان در سال 2001 و 2016 شرکت داشت. حمله به پایگاه IAF در Pathankot.

گزارش شده است که چین با پیشنهاد هند مبنی بر اضافه کردن عبدالرئوف از حزب جماعت به فهرست تحریم های 1267 شورای امنیت سازمان ملل متحد برای داعش و القاعده مخالفت کرده است.

مقامات عملی طالبان به نشست سازمان ملل در دوحه دعوت نشدند

سخنگوی می گوید: «مقامات عملی طالبان به نشست سازمان ملل در دوحه دعوت نشده اند».

مقامات عملی طالبان به نشست سازمان ملل در دوحه دعوت نشدند

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متعهد شده است که با وجود مشکلات با بحران انسانی افغانستان مبارزه کند

رئوف ازهر در دسامبر 2010 توسط ایالات متحده تحریم شد. در آگوست سال گذشته، چین، یکی از اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد که دارای حق وتو است، پیشنهاد هند و ایالات متحده برای تعیین رئوف ازهر به عنوان یک عضو جهانی را متوقف کرده بود. تروریست و او را در معرض مسدود کردن دارایی ها، ممنوعیت سفر و تحریم تسلیحاتی قرار می دهند.

پکن، دوست اسلام آباد در همه حال، سال گذشته پیشنهادهایی را برای لیست سیاه تروریست های مستقر در پاکستان، حافظ طاله سعید، شهید محمود رهبر لشکر طیبه و تروریست لشکر طیبه ساجد میر تحت رژیم تحریم های القاعده متوقف کرده بود. .

در ژوئن سال گذشته، چین پیشنهاد مشترک هند و ایالات متحده برای تعیین عبدالرحمن مکی، معاون رئیس گروه تروریستی لشکر طیبه مستقر در پاکستان تحت کمیته تحریم 1267 را متوقف کرد.

با این حال، در ژانویه امسال، مکی، رئیس شاخه امور سیاسی JuD/LeT و برادر همسر حافظ محمد سعید، رئیس LeT، پس از لغو کنترل چین بر هند مشترک از سوی سازمان ملل به عنوان تروریست جهانی شناخته شد. -پیشنهاد آمریکا برای قرار دادن او در لیست سیاه، راه را برای کمیته تحریم های القاعده شورای امنیت هموار می کند تا او را از طریق اجماع در لیست قرار دهد.

در جریان ریاست هند بر شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر 2022، اس جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، در اظهارات خود در نشست شورای امنیت با موضوع “رویکرد جهانی مبارزه با تروریسم: چالش ها و راه رو به جلو”، پاکستان و چین را فراخواند و گفت که کانون معاصر تروریسم همچنان بسیار زیاد است. «پیشنهادهای فعال و مبتنی بر شواهد» برای فهرست سیاه تروریست‌ها تحت رژیم‌های تحریم بدون تعیین دلیل کافی به حالت تعلیق درآمده است.

در یک سطح، ما شاهد حمایت هایی بوده ایم که به توجیه نزدیک می شوند. سپس، پیشنهادات مبتنی بر شواهد وجود دارد که بدون تعیین دلیل کافی به حالت تعلیق در می‌آیند. برعکس، حتی به ناشناس بودن متوسل شده است تا از تصاحب موارد غیرقابل دفاع جلوگیری شود.»

وزارت خزانه داری ایالات متحده در دسامبر 2010، عبدالرئوف ازهر، یکی از رهبران ارشد جیش محمد (جمهور) را به دلیل فعالیت برای یا از طرف JEM تعیین کرد. ایالات متحده گفت که عبدالرئوف ازهر به عنوان یکی از رهبران ارشد جی ام از پاکستانی ها خواسته است تا در فعالیت های ستیزه جویانه شرکت کنند. او در سال 2007 به عنوان رهبر موقت JEM، به عنوان یکی از ارشدترین فرماندهان JEM در هند و به عنوان هماهنگ کننده اطلاعات JEM خدمت کرد.

در سال 2008 ازهر مأمور سازماندهی حملات انتحاری در هند شد. او همچنین با شاخه سیاسی JEM درگیر بود و به عنوان یک مقام JEM درگیر در اردوهای آموزشی خدمت کرده است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام