مراقب این نامزدهای کلیدی در مبارزه باشید

انتخابات مجلس کارناتاکا 2023: مراقب این نام‌های بزرگ در مبارزه باشید

از سیددارامایا و دی.کی. عکس فایل PTI

کارناتاکا امروز (10 مه) در حال رای گیری است و رای دهندگان سرنوشت 2613 نامزد در این رقابت را تعیین کرده اند. با اعلام نتایج برای 224 حوزه انتخابیه مجمع کارناتاکا، در 13 مه مشخص خواهد شد که کدام حزب به قدرت می رسد. پیروزی برای حزب حاکم بهاراتیا جاناتا (BJP) در این ایالت ضربه ای به بازو خواهد بود، در حالی که اگر کنگره در سرنگونی حزب زعفران موفق باشد، می تواند روحیه کادرهای آن را در آستانه انتخابات 2024 لوک سبها به شدت تقویت کند. جاناتا دال (سکولار) می تواند در صورت آویزان شدن مجلس پادشاهی باشد.

همانطور که کارناتاکا به انتخاب دولت جدید خود رای می دهد، نامزدهای کلیدی که باید مراقب آنها باشید کدامند؟ بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

باساوارج بومایی

کارناتاکا

انتخابات مجلس کارناتاکا 2023: چرا ایالت جنوبی برای کنگره باید برنده شود

کارناتاکا

انتخابات کارناتاکا 2023 LIVE: مردم کارناتاکا تصمیم گرفته اند به BJP رای دهند: CM Bommai قبل از روز رای گیری

باساواراج بومای، وزیر ارشد کارناتاکا، نامزد BJP از شیگاون در ناحیه هاوری است، جایی که با یاسر احمد خان پاتان، نماینده کنگره رقابت خواهد کرد.

پسر نخست وزیر سابق کارناتاکا، سوماپا رایاپا بومای، 63 ساله، بومای 63 ساله به دنبال انتخاب مجدد از شیگاون برای چهارمین دوره متوالی است.

او در سال 2019 به عنوان وزیر کشور ایالتی در دولت BJP به رهبری یدیوراپا خدمت کرد، قبل از اینکه در سال 2021 جایگزین او به عنوان وزیر ارشد شود.

سیددارمایه

سیددارامایای کنگره از حوزه انتخابیه وارونا می جنگد. وزیر سابق کارناتاکا قبلاً اعلام کرده بود که این آخرین انتخاب او خواهد بود. کرسی وارونا در حال حاضر در اختیار پسرش یاتیندرا سیددارامایا است که برای پدرش در انتخابات حیاتی مبارزات انتخاباتی انجام داد.

BJP V Somanna را در مقابل کهنه سرباز کنگره قرار داده است.

باید دید در صورت به قدرت رسیدن این حزب، فرماندهی ارشد کنگره از سیددارامایا 75 ساله برای پست نخست وزیری حمایت خواهد کرد یا خیر.

DK Shivakumar

دیگر کنگره که برای پست وزیری امیدوار است، دی کی شیواکومار است. هفت بار رئیس کمیته کنگره MLA و کارناتاکا پرادش از حوزه انتخابیه کانکاپورا می جنگد.

انتخابات مجلس کارناتاکا 2023 مراقب این نام‌های بزرگ در رقابت باشید
DK Shivakumar و Siddaramaiah نامزدهای اصلی کنگره برای پست وزیر ارشد هستند. عکس فایل PTI

رهبر 60 ساله ووکالیگا، یکی از ثروتمندترین سیاستمداران ایالت، در انتخابات مجلس 10 می با آر آشوکا از BJP و JD(S)’ Nagaraj روبرو خواهد شد.

همچنین بخوانید: انتخابات مجلس کارناتاکا 2023: بتا، بتی، بای و بیوی… نتاهای «نپو» در جدال

HD Kumaraswamy

رهبر JD(S) HD Kumaraswamy از روی صندلی Channapatna در حال مبارزه است. او توسط بازیگر تبدیل شده به سیاستمدار سی پی یوگشوارا، که نامزد BJP است، و S Gangadhar از کنگره به چالش کشیده شده است.

یوگشوارا در انتخابات مجلس 2018 با کوماراسوامی مبارزه کرده بود، اما با 21530 رای شکست خورد. Times of India (TOI).

کوماراسوامی دو بار نخست وزیر این ایالت بوده است. در سال 2006، او با BJP دست به دست شد و پست برتر را به دست آورد. اما این دوره کوتاه مدتی بود که در سال 2007 زمانی که حزب زعفران از حمایت خود خارج شد به پایان رسید.

در سال 2018، JD(S) برای تشکیل دولت با کنگره ائتلاف کرد و کوماراسوامی بار دیگر وزیر ارشد شد. با این حال، او نتوانست این پست را برای مدت طولانی حفظ کند زیرا چندین نماینده MLA استعفا داده و به BJP فرار کردند.

نیکیل پسر تی کوماراسوامی از راماناگارا به میدان فرستاده شده است. نیکیل، بازیگری که تبدیل به سیاستمدار شده است، در نظرسنجی‌های سال ۲۰۱۹ لوک سبها از ماندیا ناموفق شرکت کرده بود.

همچنین بخوانید: انتخابات مجلس کارناتاکا 2023: کدام موضوعات نظرسنجی سرنوشت احزاب را تعیین می کند؟

سی تی راوی

سی تی راوی، دبیر کل ملی BJP برای پنجمین بار از چیکماگالور برای انتخاب مجدد رقابت می کند. او در مقابل HD Thammaiah از کنگره است که یک بار دستیار او بود دکن هرالد.

در حالی که Thammaiah یک رهبر Lingayat است، راوی از جامعه Vokkaliga می آید.

شایان ذکر است، حوزه انتخابیه چیکماگالور پیش از این که راوی از سال 2004 به پیروزی برسد، یکی از سنگرهای کنگره بود.

توسط ویجایندرا

بی‌‌‌‌‌ای ویجایندرا، پسر مرد قوی BJP، BS Yediyurappa، از Shikaripura در منطقه Shivamogga فرار می‌کند. همانطور که در اقتصادی تایمزیدیوراپا از دهه 1980 به جز یک بار در سال 1999 از حوزه انتخابیه شیکاریپورا پیروز شده است. با این حال، رهبر کهنه کار این بار از هیچ کرسی رقابت نمی کند.

در حالی که ویجایندرا – معاون واحد کارناتاکا BJP – در رقابت های انتخاباتی خود با گونی مالاتش نماینده کنگره رقابت خواهد کرد.

در انتخابات مجلس 2018، یدیوراپا با کسب 86983 رای، مالاتش را با 51586 رای شکست داد. PTI.

SP Nagaraja Gowda شورشی کنگره این بار به عنوان یک نامزد مستقل از کرسی رقابت می کند. همانطور که در PTI، برخی در شیکاریپورا معتقدند که گودا می تواند رقابت سختی را به ویجایندرا بدهد. در حالی که شایعاتی در محافل سیاسی منتشر شده است مبنی بر اینکه کنگره مالاتش را به عنوان بخشی از “درک سیاست” بین BJP و حزب بزرگ قدیمی قرار داده است تا رقابت را برای پسر یدیوراپا آسانتر کند.

با این حال، مالاتش چنین گمانه زنی ها را رد کرده و گفته است که انتظار نتیجه مطلوب را دارد.

جگادیش شتر

جاگادیش شتر، وزیر سابق، BJP را ترک کرد و تنها یک هفته قبل از انتخابات به کنگره پیوست. به او یک بلیت از حوزه انتخابیه مرکزی Hubbali Dharwad داده شده است، جایی که او در مقابل ماهش تنگیکای حزب زعفران قرار خواهد گرفت.

Tenginakai از همان جامعه Shettar – Banajiga Lingayats است. با شتر به عنوان نامزد خود، BJP از سال 1994 برای شش دوره متوالی کرسی مرکزی Hubbali Dharwad را به دست آورد.

کدام یک از این بازیگران کلیدی پیروز خواهد شد و کدام حزب دولت بعدی را در ایالت جنوبی تشکیل خواهد داد؟ خوب، بیایید منتظر روز D باشیم تا بفهمیم.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود، اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام