مردم بریتانیا در هنگام تاجگذاری از پادشاه چارلز خواستند که بیعت کنند

مردم بریتانیا در هنگام تاجگذاری از پادشاه چارلز خواستند که بیعت کنند

پرچم های اتحادیه برای جشن تاج گذاری آتی پادشاه چارلز سوم در مرکز لندن، چهارشنبه، 26 آوریل 2023 برافراشته می شود. (AP)

از همه بریتانیایی ها خواسته می شود تا در مراسم تاج گذاری پادشاه چارلز سوم، سوگند وفاداری خود را یاد کنند، سوگندنامه ای که تاکنون مختص اشراف بریتانیا بوده است، اقدامی که مخالفان سلطنت را ناراحت کرده است.

دفتر اسقف اعظم کانتربری، جاستین ولبی، که مراسم تاجگذاری را در 6 مه در کلیسای وست مینستر رهبری خواهد کرد، روز شنبه اعلام کرد که “ادای احترام به همتایان” سنتی – که طی آن نمایندگان اشراف در مقابل پادشاه زانو می زنند و با او وفاداری می کنند. او – از بین خواهد رفت.

در عوض، این مراسم شامل “ادای احترام به مردم” خواهد بود که اسقف اعظم از همه مردم در بریتانیا و سایر مکان‌هایی که پادشاه چارلز رئیس دولت است، می‌خواهد سوگند وفاداری بدهند.

نخست‌وزیر فقیر پاکستان در مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز ولخرجی می‌کند، حتی در شرایطی که مردم در حال ورشکستگی هستند.

نام حک شده با طلا، مدرسه شاه چارلز او را به یاد می آورد

پادشاه چارلز سوم که مشتاق نشان دادن این است که می تواند برای همه در بریتانیا یک شخصیت متحد کننده باشد، در مراسمی که برای اولین بار شامل مشارکت فعال مذاهب غیر از کلیسای انگلیس می شود، تاج گذاری می کند.

دفتر اسقف اعظم کانتربری روز شنبه گفت که رهبران بودایی، هندو، یهودی، مسلمان و سیک در جنبه های مختلف تاجگذاری شرکت خواهند کرد، زیرا جزئیات خدماتی را که به عنوان یک عبادت مسیحی توصیف می کند و جامعه معاصر را منعکس می کند، فاش کرد.

این مراسم همچنین شامل اسقف های زن برای اولین بار، و همچنین سرودها و نیایش هایی خواهد بود که به زبان های ولزی، اسکاتلندی و گالیک ایرلندی و همچنین انگلیسی خوانده می شود.

در دستور خدمت چنین آمده است: «هر کس که مایل است، در صومعه و جاهای دیگر، با هم بگو: سوگند یاد می‌کنم که با اعلیحضرت و وارثان و جانشینان شما به حکم قانون بیعت خواهم کرد. پس خدایا کمکم کن.»

نمایندگان پارلمان بریتانیا، و همچنین کانادایی ها از آنجایی که حاکمیت بریتانیا رئیس دولت آنها است، از قبل با روی کار آمدن سلطنت با پادشاه سوگند وفاداری می کنند.

روز یکشنبه، چند نماینده منتخب که در رسانه های بریتانیا مصاحبه کردند، اعلام کردند که سوگند جدید را در جریان تاجگذاری خواهند خواند.

با این حال، طرح هایی برای درخواست از مردم برای بیعت با پادشاه در طول تاج گذاری توسط یک گروه ضد سلطنتی “توهین آمیز، ناشنوا و ژستی که مردم را تحقیر می کند” نامیده می شود.

گراهام اسمیت، سخنگوی جمهوری، که برای الغای سلطنت بریتانیا مبارزه می کند، گفت: “در یک دموکراسی، این رئیس دولت است که باید با مردم سوگند وفاداری بگیرد، نه برعکس.”

جنبش ضد سلطنتی قصد دارد روز شنبه تظاهرات کند.

معرفی سوگند جدید یکی از تغییرات در مراسم چند صد ساله است که کاخ می خواهد آن را به ویژه برای بازتاب تنوع کشور توسعه دهد.

آخرین تاجگذاری 70 سال پیش بود که مادر چارلز، ملکه الیزابت دوم، تاجگذاری کرد.

او در سپتامبر 96 درگذشت.

در مراسم روز شنبه، اسقف های زن برای اولین بار و همچنین نمایندگان مذاهب غیر مسیحی شرکت خواهند کرد. یکی دیگر از ویژگی های جدید این است که متون به زبان های دیگر ملل بریتانیا خوانده می شود: ولزی، اسکاتلندی گالیک و گالیک ایرلندی.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام