مردی در خیبر پختونخوا به جرم توهین به مقدسات لینچ شد

یک اوباش خشن مردی را در منطقه مردان در خیبر پختونخوا پاکستان پس از متهم شدن به توهین به مقدسات در جریان راهپیمایی حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) نخست وزیر سابق، شنبه شب، لینچ کردند.

در یک ویدیوی ویروسی، چند نفر دیده می‌شوند که مرد را قبل از کشیدن مردی که گفته می‌شود حدود 40 سال دارد، در منطقه ساوال دهر می‌کشند.

هویت متوفی مولانا نگر علم اعلام شد. به گزارش جمعه تایمز، او متهم شد که در تظاهرات تحریک انصاف پاکستان در برابر جمعیت اعلام کرد که به عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف، مانند یک پیامبر احترام می گذارد، زیرا او مردی صادق است.

نه شهباز شریف، آصف علی زرداری ابراز تمایل می کند که این شخص را به عنوان نخست وزیر پاکستان ببیند

“بحران در پاکستان به اندازه کافی عمیق است که قدرت نظامی را به خود جلب کند”

بیانیه ادعایی به زودی خشم تجمع کنندگان در صحنه را برانگیخت. برخی گزارش دادند که پلیس برای عقب راندن جمعیت به محل رسیده است. مردم در حالی که در آنجا با برخی از بزرگان صحبت می کردند به این مرد حمله کردند.

در همین حال، در گزارشی به نقل از جمعه تایمز آمده است که پیش از این حادثه، برخی از روحانیون وابسته به مکتب دیوبندی خواستار تشکیل پرونده برای مقتول به اتهام توهین به مقدسات شده بودند.

به گزارش جمعه تایمز، کاربران مختلف شبکه های اجتماعی بر این عقیده بودند که اظهارات حساس این شخص باعث تحریک افکار عمومی شده است که منجر به قتل این مرد شده است.

گروه های حقوق بین الملل و پاکستانی می گویند که اتهامات توهین به مقدسات اغلب برای ارعاب اقلیت های مذهبی و تسویه حساب های شخصی مورد استفاده قرار گرفته است. رسانه ها گزارش دادند که دولت پاکستان مدت هاست که برای تغییر قوانین توهین به مقدسات در این کشور تحت فشار بوده است، اما دیگر نیروهای سیاسی در این کشور به شدت مقاومت کرده اند.

در اوایل ماه فوریه، یک فرد متهم به توهین به مقدسات در نانکانا صاحب به زور توسط گروهی خشمگین از پاسگاه پلیس خارج و تا حد شکنجه کشته شد.

این حادثه در منطقه واربرتون گزارش شد، جایی که متهم، یک مرد مسلمان، به اتهام توهین به مقدسات و جادوگری به دلیل استفاده از تصاویر همسر سابقش بازداشت شد. این مرد همچنین متهم به آتش زدن صفحات قرآن کریم بود. بر اساس گزارش جمعه تایمز، او اخیرا پس از گذراندن دو سال در زندان آزاد شده بود.

اوباش به کلانتری محل نگهداری متهم در قفل حمله کردند، در حالی که SHO کلانتری و سایر کارکنان نیروی انتظامی برای نجات جان خود متواری شدند.

منابع به نقل از جمعه تایمز اعلام کردند که جمعیت متهم را از قفل بیرون کشیدند و او را تا حد مرگ شکنجه کردند و جسدش را به آتش کشیدند.

به دستور نخست وزیر شهباز شریف، تحقیقات درباره این حادثه صادر شد. جمعه تایمز گزارش داد که او از پلیس پرسید که چرا آنها از جمعیت خشن جلوگیری نکردند و گفت که حاکمیت قانون باید به هر قیمتی تضمین شود.

(با ورودی های ANI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام