مرد چینی که به جرم توهین به مقدسات بازداشت شده بود با قرار وثیقه آزاد شد

پاکستان: مرد چینی که به جرم توهین به مقدسات بازداشت شده بود با قرار وثیقه آزاد شد

طبق دستور دادگاه، کارگر چینی در ازای دریافت 200000 روپیه پاکستان (PKR) ضمانت نامه بانکی محلی از بازداشت پلیس آزاد و به مکانی مخفی منتقل شد.

یک تبعه چینی که در پاکستان به اتهام توهین به مقدسات دستگیر شده بود، با قرار وثیقه از سوی دادگاه ضد تروریسم در ابوت آباد آزاد شد.

بر اساس گزارش رسانه های پاکستانی، این مهندس چینی که در اوایل ماه جاری در پروژه برق آبی داسو در منطقه کوهستان پس از آنکه جمعیتی او را به ارتکاب توهین به مقدسات متهم کردند، بازداشت شده بود، به دستور قاضی سجاد احمد جان به قید وثیقه آزاد شد.

طبق دستور دادگاه، کارگر چینی در ازای دریافت 200 هزار روپیه پاکستان (PKR) ضمانت نامه بانکی محلی از بازداشت پلیس آزاد و به مکانی مخفی منتقل شد.

پاکستان: شورشیان چندین برج سیار چینی را در مسیر CPEC در بلوچستان تخریب کردند

ژنرال عاصم منیر، رئیس ارتش پاکستان برای گفتگو در مورد امنیت CPEC و همکاری نظامی در چین

این شهروند چینی به دلیل مسائل امنیتی در جلسه دادگاه به دادگاه منتقل نشد.

سوابق متهمان و مرد چینی توسط تیم تحقیقات مشترک (JIT) در دادگاه ارائه شد.
نصیرودن، دفتر خانه ایستگاه کمیلا که از شاکیان اصلی این پرونده بود، با سوابق مربوطه در دادگاه حاضر شد.
از آنجایی که این حادثه در 15 آوریل رخ داد، قاضی در دستور خود عنوان کرد که کارگران گلستان، شفیع، قدیر و مترجم یاسر پس از دو روز در 27 فروردین اولین گزارش اطلاعاتی (FIR) را در پرونده ثبت کردند.
آنها این شایعات را قبل از JIT نقل کردند، اما نتوانستند شاهدانی را برای تأیید ادعاهای خود یا اثبات اتهامات در اظهارات فردی خود ارائه دهند.
مترجم (یاسر) که در زمان وقوع حادثه در فاصله 35 تا 40 فوتی با مرد چینی مسئول حمل و نقل سنگین در پروژه سد داسو قرار داشت، بنا به دستور قاضی، فرض را بر این گذاشت که این مرد چینی بوده است. اظهارات توهین آمیز ادعایی را بیان کرد.

قاضی در این دستور گفت: «بخش 295-C قانون جزایی پاکستان [PPC] می‌گوید: هر کس با لفظ اعم از گفتاری یا نوشتاری یا به‌طور آشکار یا با هر گونه تلقی یا کنایه یا کنایه به طور مستقیم یا غیرمستقیم نام مقدس پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله را نجس کند، به اعدام یا حبس ابد و نیز محکوم خواهد شد. با توجه به سوابق موجود جریمه شود.»

وی افزود: «پرونده متهم خواهان در حیطه دلیل منطقی نیست. اینکه متهم خواهان خارجی است و برای خدمات خود در پروژه بند داسو در کوهستان به اینجا آمده است که راهپیمایی مردم محل (کوهستان علیا) نتیجه سوء تفاهم بوده است که در نتیجه پاسگاه پلیس محلی در کوهستان کدام را ساخته است. این پرونده دروغین علیه یک تبعه چینی در حالی است که طبق سوابق موجود چنین جرمی از سوی متهم انجام نشده و از این رو قرار وثیقه صادر شده است.

FIR در این حادثه مطابق با بخش های 295-C قانون مجازات پاکستان و بخش های 6/7 قانون ضد تروریسم در پاسگاه پلیس کامیلا در کوهستان علیا تشکیل شد.

یاسر مترجم متهم گفت که آزادی این شهروند چینی یک موضوع قضایی بود و آنها با جان و دل پذیرفتند، اما مولانا ولی الله توحیدی، یکی از اعضای علما جرگه که پس از این حادثه توسط روحانیون محلی برای نظارت بر پرونده توهین به مقدسات ملی چین تأسیس شد، گفت: در برابر این دومی باید طبق بخش های مناسب قانون محاکمه شوند، زیرا او کوهستانی های محلی را به حضور در خیابان ها تحریک می کند.

او به رسانه ها گفت: «ما (کوهستانی ها) پاکستانی میهن پرست هستیم و هرگز به هیچ کس در داخل یا خارج اجازه نمی دهیم پروژه برق آبی داسو را به هر قیمتی خراب کند.

(با ورودی های نمایندگی)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام