مرز نپال با هند در جنوب منطقه بارا، پیش از برگزاری انتخابات فرعی بسته شد

مرز نپال با هند در جنوب منطقه بارا، پیش از برگزاری انتخابات فرعی بسته شد

نقاط مرزی نپال با هند در منطقه بارا در جنوب کشور هیمالیا به دلیل نظرسنجی های مدنی تا 72 ساعت آینده پلمپ شده است. عکس فایل.

کاتماندو: نقاط مرزی نپال با هند در منطقه بارا در جنوب کشور هیمالیا برای 72 ساعت آینده با توجه به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای در حوزه انتخابیه بارا-2 در روز یکشنبه بسته شده است.

کمیسیون انتخابات این کشور در حال برگزاری انتخابات میان دوره ای برای مجلس نمایندگان (HoR) در سه حوزه انتخابیه تنهون-1، چیتاوان-2 و برا-2 است. اداره منطقه بارا در بیانیه ای روز پنجشنبه اعلام کرد که نقاط مرزی نزدیک مطهری در بیهار از نیمه شب پنجشنبه تا نیمه شب یکشنبه بسته خواهد ماند.

فروش و عرضه مشروبات الکلی نیز تا پایان شمارش آرا در این ولسوالی محدود شده است.

تردد خودروها در مسیر بزرگراه پستی این منطقه به جز موارد اضطراری از ساعت 24 شنبه تا یکشنبه ساعت 19 مسدود است. با نزدیک شدن به رای گیری های فرعی، احزاب سیاسی برای آخرین بار در روز پنجشنبه با برگزاری تجمعات قدرت خود را به نمایش گذاشتند.

ائتلاف حاکم روز پنجشنبه گردهمایی های انتخاباتی در چیتون و بارا برگزار کرد.

رئیس کنگره نپالی، شیر بهادر دیوبا، نخست وزیر و رئیس مرکز مائوئیست CPN، پوشپا کمال داهال ‘پراچاندا’ و رهبران ارشد ائتلاف در تلاش برای جلب آرا برای نامزدهای مشترک خود در این تجمع سخنرانی کردند.

حزب تازه تاسیس راشتیا سواتانترا (RSP) نامزدهای خود را در هر سه حوزه انتخابیه معرفی کرده است.

راوی لامیچه‌هان، روزنامه‌نگار و سیاستمدار در انتخابات چیتاوان-2 رقابت می‌کند، در حالی که اقتصاددان برجسته سورنیم واگلی و معاون سابق رئیس پلیس رامش خریل از حوزه انتخابیه تنهون-1 و بارا-2 رقابت می‌کنند.

لامیچه‌خانه که به دلیل جنجال‌های مربوط به گواهی شهروندی، عضو پارلمان و معاون نخست‌وزیر خود را از دست داده بود، در انتخابات میان‌دوره‌ای از چیتون-2 شرکت می‌کند.

رقابت اصلی بین RSP و نامزدهای مشترک ائتلاف حاکم است. در Tanhun-1، اقتصاددان Wagle با نامزد کنگره نپالی گوویندا Bhattarai، که توسط اتحاد حاکم حمایت می شود، رقابت می کند.

در Chitwan-2، Lamichhane با نامزد کنگره نپالی، Jit Narayan Shrestha، که نامزد مشترک ائتلاف حاکم نیز است رقابت می کند.

پس از اینکه رامچاندرا پائودل، که از Tanahun-1 انتخاب شد، و Ramshay Prasad Yadav، که از Bara-2 برنده شده بود، پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور، از سمت های HoR خود استعفا دادند، حوزه های انتخابیه خالی احساس کردند.

حوزه انتخابیه چیتان 2 پس از ابطال گواهی شهروندی شهروندی لامیچه خانه که در انتخابات 29 آبان ماه به دست دیوان عالی کشور رسیده بود، خالی شد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام