مطالعه جهانی گرد و غبار نشان می دهد که هندی ها از ویروس ها و باکتری های موجود در گرد و غبار در میان اعضای APAC آگاه هستند

مطالعه جهانی گرد و غبار نشان می دهد که هندی ها از ویروس ها و باکتری های موجود در گرد و غبار در میان اعضای APAC آگاه هستند

در حالی که هندی‌ها از ویروس‌ها و باکتری‌های موجود در گرد و غبار در میان سایر کشورهای آسیا و اقیانوسیه آگاه هستند، دانش به دلایل متعددی نادرست است. برای مثال، مانند بسیاری از نقاط جهان، درک ما از آنچه که “گرد و غبار” را تشکیل می دهد محدود است.

در طول تاریخ، مردم همیشه اهمیت تمیز کردن خانه و محیط اطراف خود را برای از بین بردن کثیفی و گرد و غبار تشخیص داده اند. با این حال، با ظهور همه‌گیری کووید-19، تغییر قابل توجهی به سمت تمیز کردن عمیق برای ریشه‌کن کردن حتی دشمنان نامرئی مانند ویروس‌ها از محیط‌هایمان صورت گرفته است.

این افزایش آگاهی از نیاز به پاکیزگی، به طور خاص با هدف از بین بردن 99.99 درصد از ویروس ها، منجر به افزایش قابل توجهی در شیوه های تمیز کردن عمیق در میان هندی ها شده است.

جهان با گرد و غبار چگونه برخورد می کند؟
مطالعه اخیر توسط Dyson با عنوان “مطالعه جهانی گرد و غبار دایسون 2023″، عادات تمیز کردن مردم در سراسر جهان را روشن می کند. این مطالعه نشان می‌دهد که در حالی که افراد در سراسر جهان برای حفظ یک روال تمیز کردن منظم تلاش می‌کنند، از سوی دیگر، هندی‌ها به دلیل افزایش آگاهی از ویروس پس از همه‌گیری، افزایش قابل توجهی در تعهد خود به برنامه‌های منظم تمیز کردن را تجربه می‌کنند.

این مطالعه گزارش می‌دهد: «مطالعه جهانی گرد و غبار که شامل بیش از 30000 شرکت‌کننده از 39 کشور بود، تغییر قابل‌توجهی را در عادات تمیز کردن هندی‌ها پس از همه‌گیری نشان داد. بیش از نیمی از جمعیت هند از وجود ویروس ها در گرد و غبار آگاه هستند و نگرانی های عمیق خود را ابراز می کنند که بالاترین میزان در میان کشورهای APAC است. با این حال، تنها 32 درصد تمیز کردن را برای از بین بردن ویروس ها از مناطقی مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب و آشپزخانه در اولویت قرار می دهند.

این مطالعه تغییر قابل توجهی را در روال‌ها و اولویت‌های نظافت در هند نشان می‌دهد، به طوری که 61 درصد از مردم نگرانی‌های خود را در مورد کثیفی یا گرد و غبار در خانه‌های خود ابراز می‌کنند.

عادات تمیز کردن نیاز به تعدیل دارد
با این حال، با وجود این تمایل به عادات تمیز کردن، این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که «هندی‌ها هنوز در اولویت‌بندی شیوه‌های تمیز کردن برای از بین بردن مؤثر ویروس‌ها با چالش‌هایی مواجه هستند». تنها 42 درصد از افراد تنها در صورت وجود کثیفی یا گرد و غبار قابل مشاهده، انگیزه تمیز کردن خانه های خود را دارند.

مهندسان Dyson بر نیاز به درک انواع گرد و غبار موجود برای تمیز کردن خانه ها به طور موثر تأکید می کنند. آنها تأکید می کنند: “آگاهی خود به خودی نسبتاً کمی از ترکیب گرد و غبار در هند وجود دارد.”

این مطالعه همچنین خاطرنشان می‌کند که در سطح جهانی، مردم نسبت به انواع خاصی از گرد و غبار موجود در محیط‌های خانگی آگاهی ندارند، که مانع از توانایی آنها در تمیز کردن کامل می‌شود. «در سطح جهان، 55 درصد از خانواده‌ها فردی دارند که مبتلا به آلرژی هستند، اما تعداد کمی از محرک‌های آلرژی رایج موجود در گرد و غبار ما آگاه هستند. این مطالعه نشان می‌دهد که تنها 33 درصد از افراد مورد بررسی از این موضوع آگاه بودند که گرده‌ها می‌توانند در گرد و غبار ما حضور داشته باشند و 32 درصد از وجود احتمالی مدفوع کنه‌های گرد و غبار آگاه هستند.

مناطق بحرانی اغلب نادیده گرفته می شوند
در حالی که مردم عادت‌های نظافتی خود را حفظ می‌کنند، داده‌های این مطالعه بر اهمیت تمرکز بر مناطق حیاتی در خانه‌ها تاکید می‌کند. در حالی که افراد معمولاً تمیز کردن توالت ها و پیشخوان آشپزخانه را در اولویت قرار می دهند، توجه به مناطقی مانند اتاق خواب که ممکن است با چشم غیرمسلح تمیز به نظر برسند اما به دلیل ذرات گرد و غبار نامرئی می توانند حاوی ویروس ها و باکتری ها باشند، به همان اندازه ضروری است.

به عنوان مثال، اکثر مردم توالت را به عنوان آلوده ترین منطقه در خانه می دانند، با این حال تقریباً 42 درصد از صاحبان حیوانات خانگی به حیوانات خود اجازه می دهند آزادانه تردد کنند، غافل از اینکه موی حیوانات خانگی که در خانه به جا می گذارند نیز می تواند حاوی این ویروس ها باشد. .

در حالی که بسیاری از مردم به روش‌های سنتی نظافت مانند جارو کردن و تمیز کردن تکیه می‌کنند، توصیه می‌شود برای نتایج مؤثرتر، از فناوری پیشرفته در فرآیند تمیز کردن استفاده شود. برای مثال، جاروبرقی‌های مجهز به فیلترهای HEPA (هوای ذرات با راندمان بالا) مانند نمونه‌های Dyson به دلیل توانایی قدرتمندشان در حذف ذرات گرد و غبار، آلرژن‌ها و ویروس‌ها بسیار مورد توجه هستند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام