مظنون نوجوان “فهرست قتل” را تهیه کرد و از دو اسلحه پدر برای کشتن 14 نفر استفاده کرد

تیراندازی در مدرسه صربستان: یک نوجوان مظنون

صحنه های پس از تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در پایتخت بلگراد. خبرگزاری فرانسه/الیور بونیچ

در مدرسه‌ای در صربستان، نوجوانی پس از هفته‌ها برنامه‌ریزی و داشتن «فهرست قتل» ۱۴ دانش‌آموز و یک نگهبان دیگر را کشت.

در پی حمله صبح چهارشنبه در مدرسه ابتدایی ولادیسلاو ریبنیکار در مرکز بلگراد، این نوجوان 13 ساله بازداشت شد. شش دانش آموز و یک معلم نیز در تیراندازی بی رویه زخمی شدند.

یک “لیست کشتار” و شواهدی مبنی بر اینکه مظنون تقریباً یک ماه برای حمله طراحی کرده بود، کشف شده است، با این حال، پلیس همچنان در حال بررسی انگیزه احتمالی جنایت است.

صربستان: 8 کودک و نگهبان در تیراندازی یک پسر نوجوان در مدرسه در بلگراد کشته شدند

اکنون، این مدرسه در ایالات متحده، کوله پشتی دانش آموزان را به دلیل ترس از اسلحه ممنوع می کند

به گفته پلیس، مظنون در زمانی که در مدرسه تیراندازی می کرد، «فهرست قتل» را به همراه داشت. او ظاهراً به این لیست مراجعه کرده است تا بداند کدام بچه ها را هدف قرار دهد و ابتدا وارد کدام کلاس ها می شود.

بر اساس گزارش های محلی، همه دانش آموزانی که مورد هدف قرار گرفتند 13 یا 14 ساله بودند. پس از این حادثه، سیاستمداران صربستان از روز جمعه سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

در حالی که هشت نفر از جمله یک پسر و هفت دختر در صحنه کشته شدند، پنجشنبه همچنین شاهد کشته شدن چهار پسر دیگر و دو دختر دیگر بود که در ابتدا مجروح شده بودند.

گزارش ها حاکی از آن است که بدترین جراحات توسط یک کودک که از ناحیه گردن و قفسه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته، متحمل شده است، در حالی که وضعیت دختری که از ناحیه سر آسیب دیده است، وخیم است.

سه پسر دیگر از ناحیه پا زخمی شده بودند و دختر دوم که از ناحیه شکم مجروح شده بود اکنون در وضعیت پایداری قرار دارد.

وزیر بهداشت صربستان اظهار داشت: «یک عمل جراحی انجام شده است و هر کاری که می‌توان انجام داد [has been]اما آنها همچنان برای زندگی او می جنگند.”

تیراندازی را از پدر یاد گرفت

به گفته پلیس، مظنون از هر دو سلاح گرم قانونی پدرش استفاده کرده است. علاوه بر این، ادعا می شود که قبل از قتل، او مرتباً به همراه پدرش از یک میدان تیر بازدید می کرد.

از زمان این حادثه، هر دو والدین او تحت بازداشت قرار گرفتند زیرا در حال حاضر نمی توان او را به جرمی در صربستان متهم کرد زیرا او زیر 14 سال دارد.

رئیس جمهور الکساندر ووچیچ در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به ملت از این حادثه به عنوان “سخت ترین روز در تاریخ مدرن کشورمان” یاد کرد. وی اعلام کرد: متهم به مرکز بهداشت روان منتقل می شود.

اقدامات پیشگیرانه

با توجه به این قتل ها، رئیس جمهور ووچیچ پیشنهاد کرده است که سن مسئولیت کیفری به 12 سال کاهش یابد.

او همچنین تعدادی تغییرات بیشتر را پیشنهاد کرده است، مانند بازنگری در مجوز اسلحه و محدودیت‌های بیشتر برای افرادی که اجازه دسترسی به میدان‌های تیراندازی را دارند.

اگرچه قوانین سختگیرانه اسلحه صربستان تیراندازی دسته جمعی را نسبتاً غیرمعمول می کند، این کشور یکی از بالاترین نرخ های مالکیت اسلحه را در اروپا دارد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام