مهمانان برای مراسم به ابی وست مینستر می رسند

تاجگذاری شاه چارلز به صورت زنده: شاه چارلز سوگند یاد می کند که مردم بریتانیا را با

پادشاه چارلز سوم برای مراسم تاجگذاری وارد کلیسای وست مینستر شد

دهلی نو: تاجگذاری پادشاه چارلز سوم تغییری در بریتانیا و در سراسر قلمروهای مشترک المنافع ایجاد می کند که از جمله آنها می توان به سرود ملی، سکه ها، تمبرها، صندوق پستی و پاسپورت اشاره کرد.

پس از مرگ مادرش، ملکه الیزابت دوم در سپتامبر 2022، چارلز سوم بلافاصله پادشاه شد. با این حال، او به طور رسمی در 6 می، هشت ماه پس از به سلطنت رسیدن، تاج گذاری می کند.

تعدادی باستان، برخی دزدیده شده: قاشق، شبح، تاج و جواهرات دیگر برای تاج گذاری شاه چارلز

ژست ناشنوا؟ چرا تعهد وفاداری به شاه چارلز باعث ایجاد اختلاف شده است

پس از به تخت نشستن شاه چارلز سوم، تغییرات کوچک متعددی در زندگی روزمره بریتانیا در حال رخ دادن است. به عنوان مثال، لس آنجلس تایمز گزارش داد، پرتره شاه چارلز اکنون بر روی پول های بریتانیا و تمبرهای پستی نمایش داده می شود.

طبق گزارش خبری، سرود ملی بریتانیا – “خدا ملکه را نجات بده” یا “خدا پادشاه را نجات بده”، بسته به اینکه چه کسی سلطنت می کند. پس از به تخت نشستن شاه چارلز سوم، سه سطر اول سرود ملی بریتانیا این است: «خدایا پادشاه مهربان ما را حفظ کن! زنده باد شاه بزرگوار ما! خدا پادشاه را حفظ کند!

به گفته کاخ باکینگهام، «خدا پادشاه را نجات بده» یک آهنگ میهنی بود که برای اولین بار در لندن در سال 1745 به صورت عمومی اجرا شد. آهنگ میهنی در آغاز قرن نوزدهم به عنوان سرود ملی شناخته شد.

بانک انگلستان از طرح اسکناس های شاه چارلز سوم در 20 دسامبر 2022 رونمایی کرد. پرتره پادشاه بر روی هر چهار اسکناس پلیمری بریتانیا (5، 10، 20 پوند و 50 پوند) نمایش داده خواهد شد.

بقیه طرح روی اسکناس ها به همین شکل باقی می ماند. تصویر پادشاه در جلوی اسکناس ها و در پنجره امنیتی نمایان خواهد بود.

بانک مرکزی انگلیس انتظار دارد تا اواسط سال 2024 اسکناس هایی با تصویر پادشاه منتشر کند. مردم بریتانیا همچنان می‌توانند از تمام یادداشت‌های پلیمری که پرتره ملکه الیزابت دوم را نشان می‌دهند استفاده کنند.

اسکناس‌های فعلی که دارای پرتره ملکه الیزابت دوم هستند همچنان قانونی هستند و تنها زمانی که فرسوده یا آسیب ببینند از گردش خارج می‌شوند. اسکناس‌هایی که پرتره ملکه الیزابت دوم را نشان می‌دهند، با اسکناس‌هایی که شاه چارلز سوم را نشان می‌دهند، در گردش خواهند بود.

مراسم تاج گذاری پادشاه و همسر ملکه در 6 می در کلیسای وست مینستر برگزار می شود. این رویداد تقریباً هفت دهه از آخرین تاجگذاری ملکه الیزابت دوم در سال 1953 را نشان می دهد. او چهلمین پادشاهی خواهد بود که در کلیسای وست مینستر تاج گذاری می کند.

این خدمات توسط اسقف اعظم کانتربری انجام خواهد شد. کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای اعلام کرد، پادشاه چارلز سوم و کامیلا در صفوف از کاخ باکینگهام، معروف به «صندوق پادشاه» به ابی وست‌مینستر می‌رسند.

پس از این مراسم، پادشاه چارلز سوم و کامیلا در یک راهپیمایی تشریفاتی بزرگتر به کاخ باکینگهام بازخواهند گشت که به “تاج گذاری تاجگذاری” معروف است. سایر اعضای خانواده سلطنتی به شاه چارلز سوم و کامیلا در این راهپیمایی خواهند پیوست. پادشاه و همسر ملکه همراه با اعضای خانواده سلطنتی برای پایان مراسم تشریفاتی روز در بالکن ظاهر می شوند.

به گفته کاخ باکینگهام، بیش از 6000 مرد و زن از نیروهای مسلح بریتانیا و نزدیک به 400 پرسنل نیروهای مسلح از حداقل 35 کشور مشترک المنافع در مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم و ملکه کامیلا شرکت خواهند کرد.

این برای اولین بار از سال 1937 است که تاجگذاری پادشاه چارلز سوم شامل تاجگذاری یک همسر ملکه می شود. ملکه الیزابت همسر پادشاه جرج ششم آخرین همسر ملکه بود که تاجگذاری کرد. تاجگذاری شاه چارلز سوم تقریباً 70 سال پس از تاجگذاری مادرش انجام می شود.

در 6 فوریه 1952، پادشاه جورج ششم پس از یک بیماری طولانی درگذشت و پرنسس الیزابت بلافاصله به سلطنت رسید و ملکه الیزابت دوم شد. مراسم تاجگذاری ملکه الیزابت دوم در ابی وست مینستر در 2 ژوئن 1953 انجام شد. این مراسم توسط اسقف اعظم کانتربری دکتر جفری فیشر برگزار شد.

در مراسم تاجگذاری، نمایندگان کشورهای همتا، عوام و همه منافع عمومی در بریتانیا، نخست وزیران و شهروندان برجسته سایر کشورهای مشترک المنافع و نمایندگان کشورهای خارجی حضور داشتند.

تاجگذاری ملکه الیزابت دوم اولین باری بود که از تلویزیون پخش شد و برای اکثر مردم، اولین بار بود که یک رویداد را از تلویزیون تماشا می کردند. 27 میلیون نفر در بریتانیا این مراسم را از تلویزیون تماشا کردند و 11 میلیون نفر از رادیو گوش دادند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام