مهماندار هواپیمایی امریکن ایرلاینز همسر و پسر مامور سابق اف بی آی را به دلیل ایجاد “حادثه تروریستی” در توالت حبس کرد.

مهماندار هواپیمایی امریکن ایرلاینز همسر و پسر مامور سابق اف بی آی را به دلیل ایجاد

مهماندار هواپیما که در ابتدا ژیرالدو را از استفاده از حمام درجه یک ممانعت کرد، سعی کرد مداخله کند و در حمام را قفل کرد و ژیرالدو و پسرش را داخل آن گرفتار کرد.

زنی که مدعی است مهماندار هواپیما او و پسر 3 ساله اش را در سرویس بهداشتی حبس کرده و او را به ایجاد یک حادثه تروریستی متهم کرده است، علیه شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز شکایت کرده است.

این حادثه در حین پرواز از فورت لادردیل به نیویورک رخ داد، جایی که یاز گیرالدو، همسرش علی مقدم (مأمور سابق اف بی آی) و دو فرزندشان در آن سفر بودند. ژیرالدو، که اصالتاً خاورمیانه و لاتین است، معتقد است که بر اساس نژادش هدف قرار گرفته است، زیرا او و همسرش با کودکان نوپاشان فارسی صحبت می کردند.

مطابق با نیویورک پست، وکیل این زوج گفت که ژیرالدو تحت درمان است. مقدم با توجه به فداکاری‌هایی که انجام داده است، نسبت به استفاده از واژه تروریسم ابراز نگرانی کرد و آن را اتهامی جدی می‌داند که نباید به سادگی به آن پرداخت.

این حادثه زمانی رخ داد که هر دو فرزند ژیرالدو نیاز داشتند فوراً از توالت استفاده کنند و او سعی کرد نوزادش را به دستشویی درجه یک نزدیک‌ترین به صندلی‌هایشان در جلوی هواپیما ببرد. با این حال یک مهماندار بدون ارائه هیچ توضیحی مانع از این کار او شد. ژیرالدو در پشت هواپیما که همسرش مقدم جداگانه در آن نشسته بود، پوشک بچه اش را عوض کرد. مهماندار دیگری به او گفت که می تواند از توالت نزدیکتر استفاده کند و به همین دلیل ژیرالدو پسرش را به آن دستشویی برد.

مهماندار هواپیما که در ابتدا ژیرالدو را از استفاده از حمام درجه یک ممانعت کرد، سعی کرد مداخله کند و در حمام را قفل کرد و ژیرالدو و پسرش را داخل آن گرفتار کرد. او زمان را از دست داد و تا زمانی که در نهایت آزاد شدند، اشک می ریخت و احساس می کرد که می لرزید. مدت کوتاهی پس از این حادثه، یک ناظر به صورت عمومی و تحقیرآمیز در مقابل سایر مسافران با ژیرالدو مواجه شد. ناظر مدعی شد که خلبان مجبور شد به خاطر او هواپیما را تحت اخطار حمله تروریستی قرار دهد.

ژیرالدو معتقد است که او بر اساس نژاد خود مورد هدف قرار گرفته است و به دلیل به چالش کشیدن تصمیم مهماندار هواپیما مورد تلافی قرار گرفته است. مقدم که سابقه دادستان سابق پنسیلوانیا و شش سال خدمت در اف بی آی را دارد، از این حادثه بی خبر بود تا اینکه در بدو ورود به نیویورک توسط پلیس از هواپیما خارج شدند.

او درخواست کرد که او را به ایستگاه فرعی FBI در فرودگاه ببرند و افسران به زودی متوجه شدند که او تجربه قبلی اجرای قانون را داشته است. پس از یک تعامل کوتاه 15 دقیقه ای، او و خانواده اش را رها کردند.

بر اساس گزارش ها، خطوط هوایی آمریکا به این موضوع واکنش نشان داده است. «آمریکا تلاش می‌کند تا تجربه‌ای مثبت و خوشایند را برای همه کسانی که با ما سفر می‌کنند فراهم کند، و ما اتهامات تبعیض‌آمیز را بسیار جدی می‌گیریم. ما در حال بررسی جزئیات این شکایت هستیم.»