موشک ضد تانک برای اوکراین با گانگستر مکزیکی فرود آمد

نشان از «جاولین» آمریکا: موشک ضد تانک برای اوکراین با گانگستر مکزیکی فرود آمد

سربازان اوکراینی که در جنگ با روسیه ATGM ساخت آمریکا را شلیک می کنند (در سمت چپ). عضو کارتل خلیج با همان نیزه در مکزیک مشاهده شد (راست). منبع: توییتر

ویدئویی که در ایالت تاماولیپاس در مکزیک ضبط شده است نشان می‌دهد که یک شبه نظامی مرتبط با کارتل بدنام خلیج (Cartel Del Golfo, CDG) در حالی که یک پرتابگر موشک ضد تانک ساخت ایالات متحده را حمل می‌کند که اخیراً به اوکراین داده شده بود، نشان خود را بر تن کرده است.

این سلاح که توسط تلویزیون Milenio به عنوان FGM-148 ساخت ریتون شناسایی شده است، گمان می‌رود که یک موشک انداز Javelin باشد که توسط پنتاگون در مقادیر زیادی به اوکراین عرضه شده است.

این فیلم که در ماتاموروس فیلم‌برداری شده و روز سه‌شنبه توسط تلویزیون میلینیو پخش شد، نشان می‌دهد که فرد مزین به تکه‌های CDG، مسلح به یک تفنگ کلاشینکف و حمل موشک‌انداز فوق‌الذکر است.

مقالات مرتبط

جعلی

عکس جعلی از انفجار در پنتاگون در فضای مجازی منتشر شد: چگونه تصاویر هوش مصنوعی را تشخیص دهیم

جعلی

چین به دلیل امتناع از ملاقات با لوید آستین، رئیس دفاع آمریکا، از آمریکا سرپیچی کرد

در طول سال گذشته، بیش از 10000 موشک جاولین از انبارهای نظامی ایالات متحده به اوکراین ارسال شده است که منجر به کاهش منابع برای خود نیروهای مسلح ایالات متحده شده است.

Azucena Uresti، مجری Milenio، در توییتر اشاره کرد که پرتاب کننده Javelin دارای ارزش قابل توجهی در بازار سیاه است که از 20000 دلار تا 60000 دلار متغیر است، در حالی که هزینه هر موشک تقریباً 30000 دلار است.

کارشناسان نظامی که فیلم Milenio را از نزدیک بررسی کردند، نشان می‌دهند که سلاح به تصویر کشیده شده ممکن است در واقع AT-4 باشد، یک پرتابگر ضد تانک یکبار مصرف ساخت سوئد. AT-4 نیز توسط ارتش ایالات متحده استفاده می شود و به طور گسترده در اختیار اوکراین قرار گرفته است.

روسیه به طور مداوم به ایالات متحده و متحدانش نسبت به اشباع اوکراین با سلاح و مهمات هشدار داده است، زیرا این امر خطر درگیری مستقیم و احتمال افتادن این سلاح ها به دست شبکه های جنایتکار را به دلیل کنترل ناکافی به همراه دارد.

تحقیقات قبلی که توسط RT در ژوئیه 2022 انجام شد، وجود سلاح‌های مختلف عرضه شده توسط غرب، از جمله راکت‌های ضد تانک را که در «دارک وب» فروخته می‌شد، نشان داد.

ماه‌ها بعد، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشداری صادر کرد و اعلام کرد که سلاح‌های غربی به ارزش یک میلیارد دلار در ماه در اختیار تروریست‌ها، افراط‌گرایان و گروه‌های جنایتکار در خاورمیانه، آفریقای مرکزی و آسیای جنوب شرقی قرار می‌گیرد.

کیف آن را به عنوان “تبلیغات” رد کرد و تأیید کرد که همه افراد به درستی شناسایی شده اند.

کارتل خلیج در ایالت تاماولیپاس مکزیک، به ویژه در شهر مرزی ماتاموروس، درست در آن سوی ریو گراند از براونزویل، تگزاس واقع شده است.

این کارتل سابقه ای طولانی دارد که به دهه 1930 باز می گردد، اما در اواخر دهه 1990 با تشکیل یک شبه نظامی بدنام به نام Los Zetas که از آن زمان به طور مستقل فعالیت می کند، شهرت قابل توجهی به دست آورد.

اگرچه CDG در درجه اول به عنوان یک سازمان قاچاق مواد مخدر شناخته می شود، اما به دست داشتن در کتک کاری، آدم ربایی، پولشویی، و قاچاق افراد، برده های جنسی و سلاح متهم شده است.

در ماه مارس، این کارتل به دلیل ربودن چهار آمریکایی توسط یکی از گروه های خود که منجر به کشته شدن دو قربانی شد، عذرخواهی کرد. این کارتل ادعا کرد که این یک مورد با هویت اشتباه بوده است و متعاقباً پنج عضو این جناح را به پلیس مکزیک تحویل داد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام