مونتانا اولین ایالت ایالات متحده است که TikTok را به طور کامل ممنوع کرده است، و سایرین نیز از آن پیروی می کنند

پاییز TikTok: مونتانا اولین ایالت ایالات متحده است که برنامه به اشتراک گذاری ویدیو را به طور کامل ممنوع کرده است، سایرین نیز از آن پیروی می کنند.

مونتانا اولین ایالت آمریکا بود که TikTok را به طور کامل از همه دستگاه‌های داخل مرزهای خود ممنوع کرد. ایالت هر سازمانی را که به کاربران اجازه دانلود یا دسترسی به اپلیکیشن را بدهد روزانه 10000 دلار جریمه خواهد شد. TikTok این ممنوعیت را غیرقانونی و نقض حقوق متمم اول خوانده است

فرماندار مونتانا، گرگ جیانفورته، لایحه‌ای را امضا کرده است که ممنوعیت کامل TikTok را در این ایالت اعمال می‌کند و آن را به سخت‌ترین اقدام در ایالات متحده در میان تلاش‌ها برای محدود کردن استفاده از اپلیکیشن محبوب اشتراک‌گذاری ویدیو تبدیل می‌کند. این لایحه همچنین مونتانا را به اولین ایالت در ایالات متحده تبدیل می کند که TikTok را به طور کامل ممنوع می کند.

این قانون که قرار است از ژانویه اجرایی شود، 10000 دلار جریمه برای هر نهادی از جمله خود TikTok و فروشگاه های برنامه که اجازه دانلود این پلتفرم را می دهد، اعمال می کند. جریمه هر روز تداوم تخلف به همان میزان افزایش می یابد.

فرماندار Gianforte می گوید: “برای محافظت از مونتانا ضروری است.”
فرماندار Gianforte در توییتر اعلام کرد که این قانون برای محافظت از اطلاعات شخصی و خصوصی مونتانی ها از حزب کمونیست چین ضروری است و او پیش بینی کرد که چالش های قانونی احتمالی ایجاد شود.

مقالات مرتبط

فلوریدا

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا لایحه ممنوعیت TikTok را از مدارس و شبکه‌های دولتی امضا کرد

فلوریدا

کنگره ایالات متحده مقررات جدید فناوری را بررسی می کند: چه چیزی روی میز است؟

همچنین بخوانید: عامل جمع آوری داده های چین: روش های موذیانه TikTok برای جمع آوری داده ها و به اشتراک گذاری آن با CCP

TikTok که متعلق به شرکت فناوری چینی ByteDance است، بیش از 100 میلیون کاربر در ایالات متحده دارد. فرماندار جیانفورته تاکید کرد که اقدام مونتانا قاطع‌ترین اقدام در بین تمام ایالت‌ها در حفاظت از داده‌های خصوصی افراد و اطلاعات شخصی حساس در برابر برداشت توسط حزب کمونیست چین بود.

در حالی که برخی از قانونگذاران آمریکایی درباره استفاده از TikTok توسط دولت چین برای جمع‌آوری داده‌های خصوصی آمریکایی‌ها و توزیع محتوای مضر ابراز نگرانی کرده‌اند، TikTok تاکید کرده است که اقداماتی را برای جلوگیری از چنین فعالیت‌هایی اجرا می‌کند.

این اقدامات شامل برنامه ای برای ذخیره داده های ایالات متحده در یک نهاد جداگانه به نام “پروژه تگزاس” است که به طور مشترک توسط ارائه دهنده نرم افزار ایالات متحده اوراکل نظارت خواهد شد. TikTok همچنین تلاش‌های خود را برای نظارت و حذف پست‌هایی که رفتارهای منفی مانند خودکشی نوجوانان و خشونت سیاسی را ترویج می‌کنند، تشدید کرده است.

آنها تیمی متشکل از 44000 غربالگر در سراسر جهان دارند که روی این کار کار می کنند.

TikTok این ممنوعیت را غیرقانونی و نقض حقوق متمم اول می‌داند
پس از تصویب قانون مونتانا، سخنگوی TikTok در ایالات متحده بیانیه ای منتشر کرد و آن را نقض حقوق متمم اول قانون اساسی توصیف کرد که از آزادی بیان و بیان محافظت می کند. بروک اوبروتر، سخنگوی TikTok، از امضای فرماندار Gianforte این لایحه انتقاد کرد و اظهار داشت که این لایحه حقوق متمم اول مردم مونتانا را نقض می کند و غیرقانونی است. Oberwetter به مونتانی‌ها اطمینان داد که می‌توانند به استفاده از TikTok برای ابراز وجود، کسب درآمد و یافتن جامعه ادامه دهند، در حالی که TikTok برای دفاع از حقوق کاربران خود در داخل و خارج از مونتانا تلاش می‌کند.

همچنین بخوانید : TikTok روابط چین را قطع می کند؟ در صورت شکست مذاکرات با ایالات متحده، پلتفرم در نظر دارد از ByteDance جدا شود

شایان ذکر است که نگرانی‌هایی در مورد خطرات احتمالی TikTok از سوی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها ابراز شده است. سناتورهای مارک وارنر (دموکرات) و جان تون (جمهوری خواه) به طور مشترک از قانون محدودیت حمایت کرده اند که به وزارت بازرگانی ایالات متحده این اختیار را می دهد تا TikTok و سایر برنامه هایی را که آسیب پذیری های امنیت ملی را نشان می دهند ممنوع کند. این لایحه از سوی 25 حامی سنا، با اختلاف تقریباً مساوی بین دو حزب، مورد حمایت قرار گرفته است.

فرماندار Gianforte همچنین ممنوعیت ایالتی را از اول ژوئن برای استفاده از برنامه های رسانه های اجتماعی مرتبط با دشمنان خارجی در تجهیزات دولتی و برای مشاغل دولتی اعلام کرد. این شامل وی چت است که دفتر مرکزی آن در چین است و پیام رسان تلگرام که در روسیه تأسیس شده است.

در راستای این اقدامات، رئیس جمهور جو بایدن در ماه فوریه فرمان اجرایی برای ممنوعیت TikTok در دستگاه های صادر شده توسط دولت فدرال صادر کرد. او متعاقباً دستور دیگری صادر کرد مبنی بر اینکه اگر شرکت مادر ByteDance این برنامه را واگذار نکند، TikTok در ایالات متحده با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

TikTok نیز حامیان زیادی دارد
TikTok از گوشه‌های ایدئولوژیک مختلف در ایالات متحده حمایت شده است، و طرفداران نگرانی‌هایی را در مورد آزادی بیان مطرح کرده و مخالفت خود را با این ممنوعیت اعلام کرده‌اند.

کیگان مدرانو، مدیر سیاستگذاری در ACLU مونتانا، از فرماندار Gianforte و قانونگذار مونتانا به دلیل نقض آزادی بیان کاربران TikTok در مونتانا انتقاد کرد. مدرانو استدلال کرد که این ممنوعیت ناشی از احساسات ضد چینی است و حقوق مردم مونتان که از این برنامه برای بیان خود، جمع‌آوری اطلاعات و اداره کسب‌وکارهای کوچک خود استفاده می‌کنند، نادیده گرفته می‌شود.

همچنین بخوانید: آمریکایی ها عاشق TikTok هستند: علیرغم نگرانی های امنیتی، برنامه ویدیویی چینی به طور تصاعدی در ایالات متحده رشد کرد

در ماه مارس، سناتور جمهوری خواه رند پل از کنتاکی، از اقدام سناتور جاش هاولی از میسوری، یکی دیگر از جمهوری خواهان و منتقدان سرسخت پکن، برای جلب رضایت یکپارچه برای لایحه ممنوعیت TikTok جلوگیری کرد. سناتور پل به نگرانی در مورد آزادی بیان اشاره کرد و از رفتار نابرابر شرکت های رسانه های اجتماعی ابراز ناراحتی کرد.

الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده دموکرات کنگره از نیویورک نیز با اقدام برای ممنوعیت TikTok مخالفت کرد. او در یک ویدیوی TikTok که در همان زمان منتشر شد، این ممنوعیت را “بی سابقه” توصیف کرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام