نارندرا مودی نخست وزیر و بایدن ماه آینده در پاپوآ گینه نو دیدار خواهند کرد

نارندرا مودی نخست وزیر و بایدن ماه آینده در پاپوآ گینه نو دیدار خواهند کرد

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، چپ، و نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در جریان اجلاس سران گروه 20 در نوسا دعا، بالی، اندونزی گفتگو کردند. عکس فایل رویترز

جیمز ماراپ، نخست وزیر این جزیره گفت، نخست وزیر نارندرا مودی و همتای آمریکایی او جو بایدن ماه آینده در پاپوآ گینه نو با رهبران جزایر اقیانوس آرام خواهند پیوست تا در نشست «تاریخی» آینده محور شرکت کنند.

ماراپ در بیانیه‌ای گفت: «این اولین دیدار تاریخی و در عین حال یک نشست آینده‌نگر «رو به جلو» ابرقدرت‌های جهانی در بزرگترین کشور اقیانوس آرام است.

سفر بایدن به پورت مورسبی، پایتخت پاپوآ گینه نو، اولین سفر رئیس جمهور مستقر ایالات متحده به این کشور غنی از منابع اما عمدتاً توسعه نیافته با جمعیت 9.4 میلیون نفری در شمال استرالیا خواهد بود.

برای مقابله با نفوذ فزاینده چین، بایدن برای بازدید تاریخی از پاپوآ گینه نو

دستیار وزیر ایالات متحده می گوید که سال آینده یک سال بسیار مهم برای روابط ایالات متحده و هند خواهد بود

پاپوآ گینه نو در رادار چین و ایالات متحده و متحدانش بوده است. آخرین باری که شی جین پینگ رئیس جمهور چین به این کشور سفر کرد در سال 2018 بود.

پس از انعقاد پیمان امنیتی چین با جزایر سلیمان در سال گذشته، واشنگتن تلاش ها را برای مقابله با نفوذ فزاینده پکن در منطقه افزایش داده است. چین نتوانست با 10 کشور جزیره ای اقیانوس آرام به توافق تجاری و امنیتی گسترده تری دست یابد.

این کشور جزیره ای در حال انجام پیمان های امنیتی با ایالات متحده و استرالیا است در حالی که ماراپه امسال برای بازدید از پکن دعوت شده است.

در مکالمه هند و اقیانوس آرام، PNG و اقیانوس آرام را نمی توان نادیده گرفت. ماراپه گفت: با ترکیب جنگل‌ها و مناطق دریایی، ما بزرگترین مخزن کربن جهان و بزرگترین فضای دریایی و هوایی روی زمین را داریم.

18 کشور و منطقه در مجمع جزایر اقیانوس آرام 30 میلیون کیلومتر مربع (10 میلیون مایل مربع) از اقیانوس را پوشش می دهند. رهبران منطقه می گویند تغییرات آب و هوایی بزرگترین تهدید امنیتی آنها در بحبوحه تشدید طوفان ها و بالا آمدن سطح آب دریاها است.

مودی و بایدن در راه استرالیا در پاپوآ گینه نو برای اجلاس سران چهارگانه در 24 ماه مه که شامل ژاپن و استرالیا نیز می شود، توقف خواهند کرد.

ماراپه گفت که او بایدن را هنگام ملاقات آنها در واشنگتن در سال گذشته دعوت کرده بود و “بسیار مفتخر است که به قول خود برای دیدار از کشورمان عمل کرده است”.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.