نام آجیت پاوار در لیست مبارزان ستاره NCP وجود ندارد

انتخابات کارناتاکا 2023: آجیت پاوار از لیست مبارزان ستاره NCP ناپدید شد

آجیت پاوار رهبر NCP. فایل ANI

بمبئی: گمانه‌زنی‌ها درباره اقدام سیاسی بعدی رهبر حزب کنگره ملی‌گرا، آجیت پاوار، پس از اینکه نام رهبر ارشد حزب کمونیست چین در لیست مبارزان ستاره‌های انتخابات آتی کارناتاکا ناپدید شد و او از گردهمایی واحد بمبئی حزبش در روز جمعه نادیده گرفت، از بین رفت.

در صحبت با خبرنگاران در پونا، در حالی که پاوار این پیشرفت را کم اهمیت جلوه داد و گفت که قادر به شرکت در کنوانسیون به دلیل تضاد با برخی برنامه های دیگر نیست، غیبت او در این نشست باعث ایجاد تردیدهایی شد.

در نشست یک روزه در بمبئی، شراد پاوار، رئیس حزب و رهبران ارشدی مانند پرافول پاتل، جیتندرا اوحد، سوپریا سوله، چاگان بوجبال و رئیس ایالت NCP جایانت پاتیل سخنرانی کردند.

کلاید کراستو، سخنگوی NCP، در مورد غیبت آجیت پاوار در جلسه گفت که این رویداد یک ماه پیش برنامه ریزی شده بود.

آجیت پاوار دعوت به چند برنامه در پونا را پذیرفته بود. وی عدم امکان حضور خود را اعلام کرد. همه رهبران برنامه های خود را برای دنبال کردن دارند. فقط به این دلیل که آنها نمی توانند در یک فعالیت شرکت کنند، به این معنی نیست که آنها قصد ترک کار را دارند. کراستو گفت که او به همراه (شراد) پاوار برای یک مهمانی افطار اوایل این هفته در بمبئی حضور داشت.

NCP روز جمعه لیست 9 نامزد خود را برای نظرسنجی های کارناتاکا و همچنین لیست مبارزان ستاره خود را منتشر کرد.

فهرست 15 نفره مبارزان ستاره شامل شاراد پاور و دخترش و سوپریا سوله نماینده مجلس بود، اما برادرزاده او، آجیت پاوار، نه.

در همین حال، آجیت پاوار در پونا، در مصاحبه ای عمومی با گروه رسانه ای ساکال، این سوال را مطرح کرد که آیا حزبش در سال آینده و زمانی که انتخابات مجلس در ماهاراشترا برگزار می شود، ادعای پست وزیر ارشد را مطرح خواهد کرد، آجیت پاوار گفت: «چرا در سال 2024، ما آماده هستیم که در این انتخابات شرکت کنیم. ادعایی برای سمت CM حتی در حال حاضر. او اما در مورد این بیانیه توضیح بیشتری نداد.

در طی یک دور آتش سریع، از MLA از براماتی در ناحیه پونه، که چندین بار به عنوان معاون وزیر خدمت کرده است، از او پرسیده شد که آیا مایل است وزیر ارشد شود یا خیر.

پاوار بی درنگ پاسخ داد: «بله، من 100 درصد دوست دارم (CM) باشم.

شایعات در مورد حرکت سیاسی بعدی آجیت پاوار هفته گذشته زمانی که او به طور ناگهانی جلسات برنامه ریزی شده خود را لغو کرد و همچنین اظهاراتی را مطرح کرد که به عنوان ملایم در مورد اردوگاه BJP و اکنات شینده، وزیر ارشد، مطرح شد.

شیو سنا به رهبری شینده گفته است که اگر آجیت پاوار با گروهی از MLAهای NCP به BJP بپیوندد، بخشی از دولت ماهاراشترا نخواهد بود.

سانجی راوت، رهبر شیو سنا (UBT) هنگامی که یکشنبه گذشته در ستون هفتگی خود در سخنگوی حزب “سامانا” نوشت که شارد پاوار اخیراً به اودهاو تاکری گفته است که فشار زیادی بر برخی افراد برای شکستن صفوف وجود دارد، به این گمانه زنی ها دامن زد. او به نقل از پاوار ارشد نوشت، خانواده ها مورد هدف قرار می گیرند، اما حتی اگر تک تک اعضا موضع متفاوتی اتخاذ کنند، NCP به عنوان یک حزب هرگز با BJP همراه نخواهد شد. آجیت پاوار بعداً توضیح داد که همیشه با NCP باقی خواهد ماند.

شراد پاور روز سه شنبه نیز گمانه زنی ها در مورد خروج برادرزاده اش را رد کرد.

شایان ذکر است، Chandrashekhar Bawankule، رئیس BJP ماهاراشترا، روز جمعه گفت که رهبران ماها ویکاس آغادی (اتحاد شیو سنا (UBT)-NCP-کنگره) آجیت پاوار را بدنام می کنند و اعتبار او را زیر سوال می برند.

آنها اعتبار آجیت پاوار را زیر سوال می برند. باوانکوله به خبرنگاران گفت: از همان روز اول صبح سوگند (زمانی که آجیت پاوار در سال 2019 با دوندرا فادناویس دست به دست شد) تا کنون، علامت سوال در مورد زندگی، ایستادگی و کار او مطرح شده است.

باوانکوله همچنین گزارش های رسانه ها مبنی بر اینکه 13 نماینده NCP MLA با BJP در تماس بودند را نادرست خواند.

در 23 نوامبر 2019، فدناویس و آجیت پاور به ترتیب به عنوان وزیر ارشد و معاون وزیر امور خارجه سوگند یاد کردند، اما پنج روز بعد دولت بدون اثبات اکثریت خود سقوط کرد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام