نایک و کفاش آدیداس در ویتنام هزاران نفر را به دلیل تقاضای تانک های غربی اخراج می کنند – اخبار جهان، فرست پست

نایک، تولیدکننده کفش آدیداس در ویتنام هزاران نفر را به عنوان تقاضای تانک های غربی اخراج می کند

تصویر بازنمایی رویترز

یک شرکت تولیدکننده کفش در ویتنام که به دلیل تولید کفش برای برندهای معتبر جهانی مانند نایک و آدیداس شناخته شده است، اعلام کرده است که قصد دارد نیروی کار خود را با اخراج هزاران کارمند به دلیل تقاضای کم کاهش دهد.

این شرکت این تصمیم را به کاهش سفارش‌ها نسبت می‌دهد که عمدتاً ناشی از بحران مداوم هزینه زندگی در اروپا و ایالات متحده است که منجر به کاهش قدرت خرید در بین مصرف‌کنندگان جهانی شده است.

طبق گزارش VNExpress، PouYuen Vietnam، یک شرکت تابعه از گروه Pou Chen مستقر در تایوان، به مقامات محلی از قصد خود برای اخراج تقریباً 6000 کارگری که قراردادهای دائمی دارند اطلاع داده است.

مقالات مرتبط

هزینه

هزینه تاج گذاری: اسکاتلندی ها با 100 میلیون پوند، ولخرجی در مقام بلندپایی چارلز را اعلام می کنند.

هزینه

چگونه بحران هزینه های زندگی جوانان بریتانیا را مجبور به دزدی از مغازه و ارتکاب سرقت های کوچک می کند

انتظار می‌رود که این کوچک‌سازی قریب‌الوقوع بزرگترین کاهش نیروی کار از زمان تأسیس پویوئن در شهر هوشی مین در سال 1996 باشد، همانطور که توسط رسانه دولتی برجسته شده است.

به عنوان یکی از بزرگترین کارفرمایان در پایتخت تجاری، PouYuen ویتنام در حال حاضر حدود 50000 نفر را استخدام می کند، که این اخراج آتی را به یک رویداد مهم در تاریخ شرکت تبدیل می کند.

در اقدامی مشابه در ماه فوریه، شرکت تصمیم گرفت نزدیک به 3000 کارمند دائمی خود را اخراج کند، در حالی که قرارداد 3000 کارگر موقت دیگر تمدید نشد.

نظرسنجی انجام شده توسط اداره کار شهر هوشی مین نشان داد که یک سوم تأسیسات تولیدی در این شهر شاهد کاهش تقاضای نیروی کار در سه ماهه اول سال جاری بوده است.

مقامات اظهار داشتند که تأثیر این رکود عمدتاً در صنایعی مانند کفش، پوشاک، ساخت و ساز و فرآوری مواد غذایی احساس می شود.

برای کاهش اثرات این وضعیت چالش برانگیز، PouYuen قبلاً اقدامی را برای قرار دادن 20,000 کارگر خود در مرخصی استحقاقی چرخشی در سال گذشته اجرا کرده بود.

بر اساس داده های وزارت کار، بیش از 630000 کارگر در ویتنام شغل خود را از دست دادند یا با کاهش ساعات کار در سال گذشته مواجه شدند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام