نتایج انتخابات مجلس کارناتاکا 2023: چه کسی پیشرو است، چه کسی عقب است؟

این یک روز بزرگ برای کارناتاکا است. شمارش در انتخابات مجمع کارناتاکا در سال 2023 در حال انجام است، جایی که هم برای کنگره و هم حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) مهم است که پیروز شوند. 224 کرسی در این ایالت وجود دارد و یک حزب باید 113 کرسی را به دست آورد تا به امتیاز اکثریت و ادعای سهام برای تشکیل دولت در ایالتی که روز چهارشنبه رای داد، برسد.

کنگره از نیمه راه عبور کرده است و BJP در حال بازی کردن است.

سرنوشت انتخاباتی برخی از نام‌های بزرگ این ایالت تا یکی دو ساعت دیگر مشخص می‌شود. باساواراج بومای، رئیس هیئت مدیره BJP در صندلی Shiggaon چگونه است؟ در مورد K Siddaramaiah و DK Shivakumar، وزنه‌برداران کنگره چه می‌شود، که هر دو در صورت برنده شدن حزب برنده، برای صندلی CM تسلط خواهند یافت؟ چه چیزی در انتظار جاناتا دال (سکولار) HD Kumaraswamy است؟

از دست ندهید: به‌روزرسانی‌های زنده نتایج انتخابات کارناتاکا 2023 LIVE

باساوارج بومایی

باساواراج بومای، رئیس وزیر، از صندلی شیگاون در ناحیه هاوری ایالت رهبری می کند. او در مقابل یاسر احمد خان پاتان از کنگره قرار دارد.

پسر وزیر ارشد سابق کارناتاکا، سوماپا رایاپا بومای، 63 ساله بومای برای چهارمین دوره متوالی به دنبال انتخاب مجدد از شیگاون است. او در سال 2019 به عنوان وزیر کشور ایالتی در دولت BJP به رهبری یدیوراپا خدمت کرد، قبل از اینکه در سال 2021 جایگزین او به عنوان وزیر ارشد شود.

ک سیدارمایه

سیددارامایاه سنگین وزن کنگره از حوزه انتخابیه وارونا پیشتاز است. وزیر سابق 75 ساله گفته است که این آخرین انتخاب او خواهد بود.

BJP V Somanna را در مقابل کهنه سرباز کنگره در حوزه انتخابیه مورد توجه قرار داده است.

اگر کنگره پیروز شود، سیددارامایا کهنه کار به سمت وزیر امور خارجه چشم دوخته است. عکس فایل/PTI

وارونا سنگر سنتی کنگره است. این کرسی در حال حاضر در اختیار پسر سیددارامایا یاتیندرا سیدارمایا است که برای پدرش در انتخابات مبارزات انتخاباتی انجام داد.

اگر کنگره برنده شود، نام سیددارامایا در رقابت برای تصدی پست برتر خواهد بود.

DK Shivakumar

هفت بار رئیس کمیته کنگره MLA و کارناتاکا پرادش از حوزه انتخابیه کانکاپورا رهبری می کند. یکی از ثروتمندترین سیاستمداران ایالت، رهبر 60 ساله ووکالیگا، با آر آشوکا از BJP و JD(S)’ Nagaraj مبارزه می کند.

DK Shivakumar جاه طلبی CM خود را به وضوح بیان کرده است. عکس فایل/PTI

DK Shivakumar چشم خود را به صندلی CM دوخته است و جاه طلبی خود را روشن کرده است. او روز جمعه در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: «من برای حزب مبارزه کرده‌ام و همه از من حمایت خواهند کرد. من مسئولیت (رئیس KPCC) را پس از استعفای دینش گاندو رائو در پی شکست های جانبی (2019) بر عهده گرفتم. بعد از آن هرگز نخوابیدم و نخواهم خوابید. من آنچه را که برای حزب لازم است انجام داده ام… همه از من حمایت خواهند کرد و من یک دولت خوب ارائه خواهم کرد.»

HD Kumaraswamy

JD(S) او برای ایفای نقش کینگ میکر نقش بسته است، زیرا کنگره BJP را در کارناتاکا رهبری می کند. رهبر حزب، HD Kumaraswamy، MLA از کرسی Channapatna، پس از اینکه نشان داد در چند ساعت اول شمارش آرا عقب است، پیشتاز است.

این یک مبارزه نزدیک بین کوماراسوامی و CP Yogeshwara از BJP است. کنگره گانگادار اس را به عنوان نامزد خود معرفی کرده است.

رهبر JDS HD Kumaraswamy عقب بود اما اکنون در صندلی Channapatna خود پیشتاز است. عکس فایل/PTI

جگادیش شتر

جاگادیش شتر کاندیدای کنگره در مجلس مرکزی هوبالی درواد کارناتاکا عقب افتاده است. نخست وزیر سابق از BJP خارج شد و قبل از انتخابات به کنگره پیوست.

نامزدهای دیگر این رقابت ماهش تنگیکای از BJP و سیدالینگشگو دا ماهانتاوادیار از JD (S) هستند.

CM سابق کارناتاکا، جاگادیش شتر، با حضور رئیس KPCC، DK Shivakumar و رئیس کنگره Mallikarjun Kharge در ماه آوریل به کنگره می پیوندد. عکس فایل/PTI

توسط ویجایندرا

بی‌.ای ویجایندرا، پسر قوی‌تر بی‌جی‌پی، بی‌اس یدیوراپا، از شیکاریپورا در ناحیه شیواموگا رهبری می‌کند. ویجایندرا، نایب رئیس واحد کارناتاکا BJP، با حضور در انتخابات خود، با گونی مالاتش از کنگره رقابت خواهد کرد.

پدرش یدیوراپا از دهه 1980 به جز یک بار در سال 1999، از حوزه انتخابیه شیکاریپورا پیروز شده است. با این حال، رهبر کهنه کار این بار برای هیچ کرسی رقابت نمی کند.

BS Yediyurappa و پسرش BY Vijayendra. عکس فایل/PTI

نیکیل کوماراسوامی

پیوند JD(S) نیکیل کوماراسوامی از راماناگارا پیشرو است. او علیه اقبال حسین از کنگره و گوتهام گودا از BJP می جنگد.

HD Kumaraswamy با پسرش Nikhil Kumaraswamy. عکس فایل/PTI

پریانک خارگ

روندهای اولیه نشان می دهد که پریانک خارگ، نماینده دو دوره MLA از چیتاپور، در حوزه انتخابیه مجلس پیشتاز است.

کنگره خارگه، پسر مالیکارجون خارگ، رئیس حزب را در کرسی پرمخاطب منطقه کالابورگی به میدان فرستاد، زیرا او به دنبال هت تریک است.

او با مبارزه ای از سوی رهبر جوان BJP Manikanta Rathod روبرو است که مصمم است وزیر دو دوره را شکست دهد. خارگ قبلاً یک اخطار نمایشی از کمیسیون انتخابات به دلیل اظهار نظر خود مبنی بر “نالایاک” نخست وزیر نارندرا مودی دریافت کرده بود. News-18.com.

B Sreeramulu

B Sreeramulu، نامزد BJP از حوزه انتخابیه Bellary، طبق روندهای اولیه، عقب است. او که یک رهبر بانفوذ والمیکی است، نماینده مولاکالمورو در ناحیه چیترادورگا است. او پنج بار به عنوان نماینده مجلس انتخاب شده و به دنبال ششمین دوره است.

Sreeramulu با Na Ra Bharat Reddy روبرو است. او در انتخابات 2018 با اختلاف اندک 1696 رای از بادامی به سیددارامایا رهبر کنگره شکست خورد.

K سوداکار

این خبر خوبی برای BJP در چیکابالاپور تا کنون نیست. دکتر K Sudhakar، وزیر بهداشت کارناتاکا و سرسخت BJP، طبق روندها در حوزه انتخابیه عقب است.
نامزدهای شرکت کننده در انتخابات از اینجا T Venkata Sivudu (IND) هستند. سید امانولا (IND); سوداکار N (IND)؛ پرادیپ اشوار (INC)؛ Pilla Anjinappa (BSP)؛ KP Bache Gowda (JDS); دکتر MM Bhasha Nandi (AAP)؛ چاندراشکار HC (IND); Anjinappa P (KRS)؛ الطاف احمد (IND); BK Prasad (PBI).

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام