نتیجه انتخابات بیهار 2020: از نیتیش کومار تا نیتیاناند رای چه کسی وزیر بعدی بحار خواهد بود

در حالی که نیتیش کومار محتمل ترین گزینه برای وزرای ارشد است ، افزایش تسلط BJP در ایالت به این معنی است که اکنون حزب زعفران می تواند برای تصدی پست برتر ادعا کند

نتیجه انتخابات بیهار 2020: از نیتیش کومار تا نیتیاناند رای  چه کسی وزیر بعدی بحار خواهد بود

تصاویر پرونده Nitish Kumar ، Nityanand Rai و Sushil Kumar Modi

با پایان یافتن و غبارروبی انتخابات مجلس بهار ، سوالی که اکنون باقی مانده این است که چه کسی دولت را برای پنج سال آینده هدایت خواهد کرد. در حالی که نیتش كومار رئیس جمهور جاناتا دال (یونایتد) محتمل ترین نامزد است ، تعداد بسیار كاهش یافته حزب باعث می شود كه حزب بهاراتیا جاناتا حالا بخواهد ادعا كند كه مقام اول را دارد.

در اینجا لیستی از وزیران احتمالی رئیس جمهور بیهار پس از انتخابات مجلس که به سختی مورد بحث قرار گرفته است:

نیتیش کومار

در حال حاضر ، نیتیش کومار احتمالاً برای چهارمین بار به عنوان رئیس وزیر برمی گردد ، البته با یک مأموریت کاملاً کاهش یافته. BJP ، حداقل رسماً ، از وی برای تصدی پست عالی حمایت کرده است. به نقل از معاون وزیر سوشیل کومار مودی NDTV با گفتن اینکه ، “نیتیشجی همانطور که تعهد ما بود ، رئیس وزیر باقی خواهد ماند. هیچ سردرگمی در این مورد وجود ندارد.”

کومار قبلاً عضوی از ماهاگاتبندان بود اما بعداً در کودتای سیاسی در سال 2017 طرف خود را به BJP تغییر داد.

به روزرسانی های مستقیم نتایج انتخابات بیهار را اینجا دنبال کنید

رئیس JD (U) قبل از تصدی پست خود به عنوان رئیس کوچک ، بخشی از دولت های مرکزی نیز بوده است. وی وزیر امور خارجه كشاورزی در دولت اتال بیهاری واجپایی و سپس مدت كوتاهی وزیر راه آهن در سال 1999 شد. وی پس از فاجعه قطار در گایسال در بنگال غربی در سال 1999 كه كشته شد حدود 300 نفر استعفا داد.

بعداً ، كومار استراتژی مهندسی اجتماعی خود را دوباره كار كرد و ائتلافی رنگین كمان از OBC ها ، EBC ها ، مهادالیت ها و اقلیت ها ایجاد كرد كه به او كمك كرد تا در انتخابات نوامبر 2005 بیهار را جارو كند و بدین ترتیب 15 سال حكومت بدون وقفه لالو-رابری را ریشه كن كند.

او پس از شکست عظیم JK (U) در لوک سبها در ماه مه 2014 پس از آن Jitan Ram Manjhi ، حامی رئیس خود ، به عنوان وزیر ارشد استعفا داد. نیتیش بعداً منجی را سرنگون کرد تا در فوریه 2015 برای یک دوره چهارم دوباره قدرت را به دست بگیرد.

نیتیناناد رای

اگر BJP تصمیم به غافلگیر کردن بگیرد و تلاش کند یک وزیر ارشد برای خود نصب کند ، یک رهبر برجسته که می تواند این پست را بر عهده بگیرد Nityanand Rai است.

راعی از سال 1981 با Sangh Parivar مرتبط بود ، زمانی که به عنوان یک فعال دانشجویی به Akhil Bharatiya Vidyarthi Parishad (ABVP) پیوست. وی بعداً به نفوذ کنگره در حاجی پور پایان داد و از 2000 تا 2010 نماینده حوزه انتخابیه بود.

رای بعداً رئیس BJar BJP از 2016 تا 2019 بود. او یک سال پس از شکست حزب توسط Mahagathbandhan (که JD (U) بخشی از آن بود) به عنوان رئیس BJP Bihar عهده دار مسئولیت شد.

آمیت شاه ، در حالی که پیش از انتخابات لوک سبها در سال 2019 فعالیت می کرد ، قول داده بود که BJP در صورت پیروزی ، “کار مهمی” را به رائی بدهد. پس از آن رای در کابینه اتحادیه وزیر امور خارجه شد.

همانطور که توسط مقاله ای در کوینت، راي از كاست يداو كه از نظر تعداد غالب ترين يك گروه در بيهار است ، استقبال مي كند. بعلاوه ، برخلاف بسیاری دیگر از رهبران BJP بیهار ، وی به عنوان کسی که از چمدان سالهای نیتیش کومار رنج می برد دیده نمی شود – که این مهم در زمینه کاهش محبوبیت رهبر JD (U) است.

سوشیل کومار مودی

Sushil Kumar Modi معاون وزیر بهار به عنوان “مرد سازماندهی” BJP با قدرت جدی در این ایالت در نظر گرفته می شود.

مودی ، مانند نیتیش و لالو پراساد یادادو ، با جنبش JP (Jayaprakash Narayan) 1974-1975 دندان های سیاسی خود را برید. با این حال ، او در اواسط دهه 1980 به سیاست فعال پیوست و در سال 1996 رهبر اپوزیسیون شد. این پس از آن بود که یاشوانت سینا مجبور به استعفا از پست به دلیل ادعای کلاهبرداری حواله شد ، همانطور که توسط هند اکسپرس.

سوشیل کومار مودی سه بار معاون نیتیش بوده است ، اولین بار در سال 2005 است.

طبق مقاله ای توسط NDTV، مودی به عنوان معمار سقوط Mahagathbandhan و اتحاد بین BJP و JD (U) در سال 2017 در نظر گرفته می شود. رهبر BJP در آن زمان یک مبارزات فعال علیه Lalu Prasad Yadav از RJD را رهبری کرده بود ، او و خانواده اش را متهم کرد از فساد

گیریراج سینگ

یکی دیگر از رهبران BJP که درگیر مناقشه است ، رهبر BJP “آتشین” و وزیر اتحادیه Giriraj Singh است. معادله Giriraj Singh با JD (U) در گذشته نه چندان دور صمیمانه بوده است و او حزب منطقه را به دلیل بسیاری از مسائل از سیل گرفته تا افطار مهمانی. اما با توجه به محبوبیت نیتیش در این انتخابات ، این ممکن است مانعی نداشته باشد.

سینگ برای اولین بار در سال 2002 به شورای قانونگذاری بیهار انتخاب شد. بین سالهای 2008 و 2010 ، وی به عنوان وزیر تعاون در دولت بحار منصوب شد. وی در سال 2010 به عنوان وزیر دامپروری و توسعه منابع شیلات در دولت بحار منصوب شد.

سینگ اغلب به دلیل اظهارات جنجالی در اخبار بوده است ، بسیاری از آنها مسلمانان را هدف قرار داده اند. او پیش از انتخابات دهلی ادعا کرده بود که شاهین باغ به محل پرورش بمب گذاران انتحاری تبدیل شده و از آنجا توطئه ای علیه ملت توطئه می شود.

وی همچنین اظهار داشت که هند در حال ارسال “بهای” ارسال نکردن مسلمانان به پاکستان و بازگرداندن همه هندوها به هند پس از استقلال است.

سینگ در حال حاضر وزیر دامداری ، لبنیات و شیلات در کابینه اتحادیه است.

با ورودی از PTI

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.