نخست‌وزیر مودی می‌گوید: «جای باجرانگ‌بالی» در هنگام رای دادن بگویید

به‌روزرسانی‌های زنده انتخابات کارناتاکا 2023: نخست‌وزیر مودی می‌گوید: «جای باجرانگبالی» را در هنگام رای دادن بگویید

نخست وزیر نارندرا مودی. فایل PTI

یک هفته مانده به انتخابات مجلس در کارناتاکا، احزاب سیاسی مبارزات انتخاباتی خود را افزایش داده اند و رهبران ارشد BJP، کنگره و JD-S در راهپیمایی ها سخنرانی کردند و نمایش های جاده ای برای جلب نظر رای دهندگان در روز چهارشنبه برگزار کردند.

نارندرا مودی، نخست وزیر، در تظاهرات ایالتی سخنرانی کرد و کنگره را به “فرهنگ سوء استفاده” متهم کرد. جی پی نادا، رئیس BJP، پریانکا گاندی وادرا، دبیر کل کنگره و اچ‌دی کوماراسوامی، رهبر سکولار جاناتا دال نیز در این ایالت به مبارزات انتخاباتی پرداختند.

انتخابات کارناتاکا 2023 به صورت زنده: نخست وزیر مودی تجمع را با شعارهای «باجرانگبالی» در مودبیدری آغاز می کند.

به روز رسانی انتخابات کارناتاکا 2023: آمیت شاه سیدارمایا را مورد انتقاد قرار می دهد و می گوید که وی فاسدترین دولت در هند بود.

منابع گفتند که سونیا گاندی، رئیس حزب پارلمانی کنگره در انتخابات کارناتاکا در روز 6 مه کمپین انتخاباتی خواهد کرد و در یک تجمع در منطقه هوبالی سخنرانی خواهد کرد.

به گفته این منابع، نخست وزیر مودی یک نمایشگاه جاده ای 36.6 کیلومتری در بنگلور را در روز شنبه رهبری خواهد کرد که 17 حوزه انتخاباتی شهر را پوشش می دهد.

نخست وزیر مودی در سخنرانی در یک تظاهرات در اوتارا کانادا گفت که مردم کارناتاکا از “فرهنگ سیاه” سوء استفاده ها حمایت نمی کنند و گفت که باید کسانی را که چنین کلماتی را پرتاب می کنند با گفتن “جای باجرانگبالی” در هنگام رای دادن مجازات کنند.

نخست وزیر گفت که BJP می خواهد کارناتاکا را به ایالت شماره یک هند تبدیل کند و یک نقشه راه و یک برنامه دارد.

او با حمله به کنگره گفت که راهی برای کسب رای “سوء استفاده از مودی” است.

«راه دیگری برای جلب رأی، سوء استفاده از مودی چیست، سوء استفاده‌ها در حال پرتاب می‌شود… آیا کسی در کارناتاکا فرهنگ سیاه‌پوستان را می‌پذیرد، مانند فرهنگی که هر کسی می‌تواند سوءاستفاده کند، فرهنگ سوء استفاده را بپذیرد… آیا کارناتاکا کسانی را که سوءاستفاده می‌کنند می‌بخشد؟ این بار چه خواهید کرد، آیا مجازات می کنید… وقتی دکمه صندوق رای را فشار می دهید، کسانی را که با گفتن “جای باجرنگبالی” سوء استفاده می کنند مجازات کنید.

کنگره روز سه شنبه بیانیه انتخاباتی خود در کارناتاکا را منتشر کرد که در آن از ممنوعیت فعالیت سازمان هایی مانند باجرانگ دال و جبهه مردمی هند صحبت می کرد.

در بیانیه کنگره آمده است که حزب متعهد به اقدام قاطع و قاطع علیه افراد و سازمان‌هایی است که بر اساس کاست و مذهب نفرت را در میان جوامع گسترش می‌دهند.

ما معتقدیم که قانون و قانون اساسی مقدس است و نمی‌تواند توسط افراد و سازمان‌هایی مانند باجرنگ دال، PFI یا سایرین که دشمنی یا نفرت را ترویج می‌کنند، چه در میان جوامع اکثریت یا اقلیت، نقض کنند. ما طبق قانون اقدامات قاطعانه ای از جمله اعمال ممنوعیت برای چنین سازمان هایی انجام خواهیم داد.»

رای گیری برای انتخابات کارناتاکا در 10 می و شمارش آرا در 13 می انجام خواهد شد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام