نخست‌وزیر مودی کنگره را به خاطر درگیری‌های داخلی هدف قرار می‌دهد و می‌گوید CM به MLA خود ایمان ندارد

راجستان: نخست وزیر مودی کنگره را به دلیل درگیری های داخلی مورد هدف قرار می دهد، می گوید که CM به نمایندگان MLA خود ایمان ندارد

نخست وزیر نارندرا مودی. ارائه تصویر: توییتر

نخست وزیر نارندرا مودی روز چهارشنبه گفت که دولت کنگره به رهبری آشوک گهلوت در راجستان به دلیل سیاست مماشات خود موضع نرمی در برابر تروریست ها اتخاذ می کند.

نخست‌وزیر با بررسی درگیری‌های درون حزبی گفت: «رئیس‌وزیر به نمایندگان خود ایمان ندارد» و آنها نیز به او اعتماد ندارند.

وی در سخنرانی خود در راهپیمایی در جاده ابو راجستان، مدعی شد که “شکل زشتی از نبرد سیاسی” در پنج سال گذشته در این ایالت جریان داشته است و رهبران کنگره به جای اینکه به نفع مردم کار کنند، مشغول “بازی غارت و نجات” بوده اند. صندلی”.

مقداری

برخی از مردم نمی خواهند شاهد اتفاق خوبی در کشور باشند: نخست وزیر مودی

مقداری

نخست وزیر مودی برای راه اندازی پروژه های توسعه ای مختلف به ارزش بیش از 5500 کرور از راجستان بازدید می کند.

نخست وزیر با اشاره به انفجارهای سریالی جیپور در سال 2008 که منجر به کشته شدن 71 نفر و مجروح شدن 185 نفر دیگر شد، مدعی شد که دولت کنگره در این ایالت به شدت با این پرونده مبارزه نکرد و منجر به تبرئه همه متهمان شد. «دولت کنگره راجستان کاری را انجام داد که کنگره به آن بدنام است. کنگره همواره برای مماشات با تروریست ها موضع نرمی اتخاذ کرده است. این هیچ فرصتی برای ایستادگی در کنار ایدئولوژی تروریستی باقی نمی گذارد.»

نخست‌وزیر مودی ادعا کرد که در طول همه‌گیری کووید-19، کنگره «می‌خواست افراد بیشتری بمیرند تا بتوانند گردن من را بگیرند».

با این حال، نخست وزیر گفت که در برابر تهدیدها و توطئه های این افراد سر به زیر نمی آورد. او گفت: «اگر مودی سر تعظیم فرود آورد، پس در برابر 140 کرور هموطن سر تعظیم فرود خواهد آورد.

نخست وزیر مودی گفت که راجستان نیز با پیامدهای سیاست خودخواهی کنگره مواجه است. «شما شاهد شکل زشتی از نبرد سیاسی در راجستان در پنج سال گذشته هستید. اینجا به جای علاقه مردم، بازی غارت و نجات صندلی در جریان است.»

«این چه نوع حکومتی است که وزیر ارشد به نمایندگان مجلس خود و آنها نیز به وزیر ارشد خود ایمان ندارند. همه در حال رقابت برای تحقیر دیگران هستند.

اظهارات مودی در حالی بیان شد که یک کشمکش قدرت بین آشوک گهلوت، وزیر ارشد و خلبان ساچین، معاون سابق وی، دوباره آشکار شد و هر دو یکدیگر را به تبانی با رهبران BJP متهم کردند.

از زمان تشکیل دولت توسط حزب در دسامبر 2018، دو رهبر کنگره بر سر پست CM اختلاف داشتند. اکنون حملات خود را تشدید کرده است.

روز یکشنبه، گهلوت گفت که از شورش 2020 جان سالم به در برد زیرا رهبران BJP واسوندهارا راجه و کایلاش میگوال از حمایت از توطئه برای سرنگونی یک دولت منتخب از طریق قدرت پول خودداری کردند. او حتی گفت که MLAهای شورشی باید هر پولی را که از BJP گرفته اند، پس دهند.

خلبان روز سه شنبه این اتهام را رد کرد که مخالفان – که او رهبری آنها را بر عهده داشت – از BJP پول گرفته اند. او همچنین گفت که اظهارات گهلوت روشن کرده است که چرا دولت او اتهامات فساد علیه دولت قبلی راجه را بررسی نمی کند.

در راهپیمایی روز چهارشنبه، نخست وزیر مودی گفت که صندلی نخست وزیر به مدت پنج سال با مشکل مواجه بود و کسی وجود ندارد که به توسعه راجستان اهمیت دهد.

او همچنین مدعی شد که نظم و قانون تحت حاکمیت کنگره به هم ریخته است و جنایات علیه زنان افزایش یافته است.

او گفت که دولت کنگره در راجستان به دلیل سیاست بانک رای و مماشات برخی از مردم از اقدام علیه جنایتکاران می ترسد.

او ادعا کرد که به دلیل این تفکر، دولت کنگره در مورد انفجار بمب جیپور پیگرد ضعیفی را ارائه کرد که به دلیل آن متهمان تبرئه شدند.

او گفت: «هرچقدر هم کنگره تلاش می‌کند تا آن را بپوشاند، حقیقت آن در برابر کشور آشکار شده است.

نخست وزیر گفت که مردم قبیله سال ها به کنگره اعتماد داشتند، اما هیچ آرامشی نگرفتند.

(با ورودی های PTI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام