نخست وزیر شهباز شریف: عمران خان “دروغگو” تلاش می کند پاکستان را به سمت “ویرانی” سوق دهد

نخست وزیر شهباز شریف: عمران خان

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان. خبرگزاری فرانسه

بازی سرزنش سیاسی در پاکستان با کمبود نقدینگی به اوج جدیدی رسیده است. دادگاه عالی اسلام آباد به عمران خان وثیقه دو هفته ای اعطا کرده است، اما شهباز شریف، نخست وزیر فعلی، سلف خود را به سوق دادن کشور به سمت ویرانی متهم کرده است.

شریف با مقصر دانستن عمران خان برای ناآرامی ها و اعتراضات خشونت آمیزی که پس از دستگیری تحریک انصاف پاکستان (PTI) در 9 مه پاکستان را به لرزه درآورد، گفت که چنین صحنه هایی از زمان سقوط داکا در سال 1973 مشاهده نشده است.

نخست‌وزیر پاکستان همچنین یادآور شد که حتی پس از مرگ بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر سابق، تظاهرات‌هایی آغاز شد اما هیچ‌کس به سمت تأسیسات نظامی حرکت نکرد.

مقالات مرتبط

تماشا کردن:

تماشا کنید: عمران خان نخست وزیر مخلوع دستگیر شد، تظاهرات سراسری پاکستان را تکان داد

تماشا کردن:

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان گفت: عمران خان مرتکب جنایت نابخشودنی شد و با تظاهرکنندگان با مشت آهنین برخورد خواهد کرد.

عمران خان و حزبش دروغگو هستند

شریف در سخنرانی روز جمعه خود در کابینه فدرال، عمران خان و حزبش را “دروغگو” خواند.

در این گزارش آمده است که نخست وزیر پاکستان همچنین رهبری حزب تحریک انصاف را به دلیل تلاش برای سوق دادن کشور به سمت ویرانی مقصر دانست.

همانطور که می‌دانید ارز در حال عبور از زمان‌های سخت است و چالش‌هایی که ما به ارث برده‌ایم به شدت در تشدید وضعیت نقش دارند. دولت قبل توافق با صندوق بین المللی پول را نقض کرده است و ما در حال تلاش برای ترمیم آن هستیم.

معترضان تحریک انصاف به شهدا بی احترامی کردند

در این گزارش آمده است که شریف کارگران و حامیان تحریک انصاف در اعتراض به دستگیری رهبرشان عمران خان را به بی احترامی به شهدای کشور متهم کرد که حتی از سوی «دشمنان ما» انجام نشد.

او گفت: “حمله به تاسیسات ارتش… هیچ تروریسم بزرگتری در کشور وجود ندارد.”

شریف افزود: “و با دیدن همه اینها، کشوری که نمی خواهم نامش را ببرم، جشن می گرفت که آنچه در 75 سال نمی توانست اتفاق بیفتد، اکنون در پاکستان اتفاق می افتد.”

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.