نخست وزیر مودی، غرق در شرق شناسی، رسانه های غربی دارای اختلال وسواس فکری اجباری در مورد بدخیم هند هستند.

دهلی نو: این فقط در مورد نیست بی بی سی. هرگز عشقی بین رسانه‌های خارجی و راست‌های هندی به رهبری محبوب‌ترین رئیس دولت در سراسر جهان، نارندرا مودی، از بین نرفت. برعکس، رسانه‌های جهانی – حداقل حاملان مشعل آن – اکوسیستم چپ کنگره را دوست دارند.

واقعیت دیگر این است که رسانه های جهانی هرگز از ناآگاهی شرق شناسانه خود در مورد هند بیرون نیامده اند. هند نمی‌تواند کانون هیچ دیدگاه مدرن مثبتی از خود باشد، اینگونه است که رسانه‌های غافلگیر غربی همیشه به هند نگاه می‌کنند.

اینها حقایق است. نمی توان زمانی را نادیده گرفت که رسانه های جهانی با هند و دولت آن در جریان شورش های دهلی در پی ناآرامی های ضد CAA بازی می کردند. گزارش نادرست در مورد حوادث ناآرامی ها ویژگی بارز مطبوعات غربی بود، به ویژه در مورد قتل وحشیانه افسر اطلاعاتی آنکیت شارما.

در حالی که بی بی سی مستندی درباره نخست‌وزیر هند تنها نمونه‌ای دیگر از ذهنیت ضد هندی رسانه‌های محبوب غربی بود، شیوه‌ای که مطبوعات جهانی برای دفاع از راهول گاندی در برابر محکومیت او در پرونده جنایی افترا به دلیل بد نام کردن نام خانوادگی «مودی» منتشر شده‌اند. “فقط فوق العاده است.

تمام اخلاق روزنامه‌نگاری که توسط همین رسانه‌ها به شدت ابراز می‌شد، در سطل زباله انداخته شد تا به سوگیری ایدئولوژیکی که عمداً به قوانین و دادگاه‌های هند نیز احترام نمی‌گذارد، نفوذ کامل داشته باشد.

علاوه بر این، در حالی که گاندی طبق قانون مجازات شد، سپس طبق قانون رد صلاحیت شد، تصوری که این خانه‌های رسانه‌ای سعی در دستفروشی داشتند این بود که فرزند گاندی توسط نخست‌وزیر قدرتمند مودی قربانی شد.

فقط نگاهی به عناوین تعدادی از رسانه های شناخته شده جهانی در این زمینه، سوگیری آنها را آشکار می کند، که اصلاً نیازی به استدلال منطقی ندارند.

اسکای نیوز مقاله ای با عنوان راهول گاندی: یک نماینده هندی به اتهام افترا به نخست وزیر نارندرا مودی به دو سال زندان محکوم شد..

مشهور نگهبان عنوانی مشابه داشت، گویی بخشی از یک جعبه ابزار است. آن گفت: «راهول گاندی به اتهام افترا به نارندرا مودی مجرم شناخته شد».

را نیویورک تایمز گفت: «راهول گاندی، که حزب اصلی اپوزیسیون را رهبری می‌کند، به دو سال زندان محکوم شد نظری در سال 2019 در انتقاد از نخست وزیر نارندرا مودی” به عنوان توضیحات مقاله خود در مورد این موضوع. (خط کج مال من).

واشنگتن پست یک دادگاه هندی روز پنجشنبه راهول گاندی، رهبر بزرگترین حزب مخالف، کنگره ملی هند و یکی از نخست وزیران گذشته را به دو سال حبس محکوم کرد. متهم به توهین به نخست وزیر نارندرا مودی شد در سخنرانی در یک گردهمایی کمپین 2019. (تاکید از من است)

حالا دلیل این گزارش نادرست چه می تواند باشد؟ این پرونده توسط نخست وزیر تشکیل نشده است. این پرونده توسط یک فرد خصوصی ثبت شده است، اگرچه مربوط به BJP حاکم است. شاکی از اظهارات آزاردهنده راهول گاندی که کل جامعه را مورد بدگویی قرار داد، احساس بدی کرد، یک جامعه OBC که از نام خانوادگی “Modi” استفاده می کند.

شاکی پورنش مودی گفته بود: «من متعلق به جامعه مدوانیک غنچی هستم که نام خانوادگی مودی دارد. اظهارات توهین آمیز راهول گاندی احساسات ما را جریحه دار کرده بود.

PM Modi در این همه کجاست؟ این قضیه اصلاً در مورد بدنام کردن نخست وزیر نبود و با این حال مطبوعات غربی سعی کردند آن را به این شکل ترسیم کنند.

بیایید به رد صلاحیت راهول گاندی از لوک سبها، مجلس سفلی پارلمان هند برسیم، در نتیجه قانون کشوری که مقرر می دارد هر قانونگذار که به دو یا چند سال زندان محکوم شود، به طور خودکار عضویت خود را در مجلس از دست می دهد. خانه

را نگهبانعنوان مقاله این بود: رهبر مخالفان هند پس از محکومیت افترا از پارلمان اخراج شد.

کلمه “اخراج” را به جای “رد صلاحیت” مورد استفاده قرار دهید. تلاش برای ایجاد گفتمانی مخالف واقعیات را مشخص کنید.

را نیویورک تایمز مقاله ای در این زمینه با عنوان “اخراج راهول گاندی از پارلمان، متحدان مودی یک رقیب برتر را خنثی می کنند”.

یک بار دیگر به این پیشنهاد نگاه کنید: راهول گاندی “اخراج شد” و طبق قانون رد صلاحیت نشد.

را واشنگتن پست بیش از حد از همان خط پیروی می کند، و بنابراین، انتخاب کلمات ثابت می ماند. عنوان مقاله آن، گاندی رهبر اپوزیسیون هند پس از محکومیت از پارلمان اخراج شد.

نمی توان اما نتیجه گرفت که به نظر می رسد یک ابزار ضد مودی، ضد هند و طرفدار کنگره طرفدار چپ در عمل وجود دارد.

اینها تنها بخشی از نمونه ها هستند. اگر بخواهیم از طریق اینترنت جستجو کنیم و نشریات غربی را ببینیم، تقریباً همه از اصطلاحات یکسانی استفاده می‌کنند که نشان می‌دهد راهول گاندی مورد ظلم قرار گرفته است، او قربانی شکار جادوگران است. برعکس، تلاش بر این است که PM Modi توطئه بزرگی را برای از بین بردن یک دشمن بسیار قدرتمند ترسیم کند.

حتی کسانی که با راهول گاندی در هند همدردی می کنند، به آن حدی نمی رسند که او را تهدیدی برای BJP یا نخست وزیر معرفی کنند.

و بله، آخرین باری که بررسی کردم، “اخراج” در نهایت جای خود را به “لگد کردن” داده است.

اگر تعصب ایدئولوژیک نباشد، وزارت امور خارجه هند باید به این خانه‌های رسانه‌ای دوره‌ای در زمینه حقوق و سیاست هند بدهد تا زمانی که آنها بتوانند به طالبان آموزش دهند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام