نخست وزیر مودی از مجسمه مهاتما گاندی در جریان اجلاس سران G7 در هیروشیما ژاپن رونمایی کرد.

تماشا کنید: نخست وزیر مودی از مجسمه مهاتما گاندی در جریان اجلاس سران G7 در هیروشیما ژاپن رونمایی کرد.

نخست وزیر نارندرا مودی به دعوت فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن روز جمعه برای شرکت در اجلاس G7 به هیروشیما رفت.

نارندرا مودی، نخست وزیر ژاپن که به دعوت فومیو کیشیدا، همتای ژاپنی خود برای شرکت در اجلاس سران G7 به ژاپن سفر کرده است، روز شنبه از مجسمه مهاتما گاندی در هیروشیما رونمایی کرد.

نخست وزیر مودی در این مراسم به مهاتما گاندی ادای احترام کرد.

نخست وزیر نارندرا مودی به دعوت فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، روز جمعه برای شرکت در اجلاس سران G7 به هیروشیما رفت.

مقالات مرتبط

PM

نخست وزیر مودی پیش از اجلاس سران G7 در ژاپن به هیروشیما می‌رود

PM

جنگ اوکراین: کانادا از سوی کانادا به دلیل واردات غذاهای دریایی و انرژی روسیه از ژاپن انتقاد کرد

نخست وزیر مودی در گفتگو با رسانه ها پس از رونمایی از مجسمه نیم تنه مهاتما گاندی گفت که حتی امروز دنیا با ذکر کلمه “هیروشیما” وحشت زده می شود.

در سفرم به ژاپن برای اجلاس سران G7، من این فرصت را پیدا کردم که از مجسمه مهاتما گاندی رونمایی کنم. نخست وزیر مودی گفت: مجسمه نیم تنه مهاتما گاندی در هیروشیما ایده عدم خشونت را پیش خواهد برد.

«لحظه بسیار خوبی برای من است که بدانم درخت بودی که به نخست وزیر ژاپن هدیه دادم، اینجا در هیروشیما کاشته شده است تا مردم وقتی به اینجا می آیند بتوانند اهمیت صلح را درک کنند. من به مهاتما گاندی احترام می گذارم.»

اجلاس سران G7 که از 19 تا 21 می در هیروشیما برگزار می شود، به همین دلیل است که رهبران G7 اکنون در ژاپن هستند. شایان ذکر است، ژاپن در سال 2023 به عنوان رئیس G7 انتخاب شد.

اجلاس سران G7 گردهمایی سالانه رهبران جهان، از جمله رهبران اتحادیه اروپا (EU)، فرانسه، ایالات متحده، بریتانیا، آلمان، ژاپن و ایتالیا (به ترتیب، بر اساس ریاست متناوب) است.

در حالی که نخست وزیر مودی روز جمعه وارد هیروشیما شد، اعضای مهاجر هندی در ژاپن در هتلی که وی در آن اقامت دارد جمع شدند.

آنها شعارهایی مانند «بهارات ماتا کی جی» و «وانده ماتارام» را در حالی که نارندرا مودی نخست وزیر را ستایش می کردند سر دادند.

ژاپن، ایتالیا، کانادا، فرانسه، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و آلمان گروه G7 را تشکیل می دهند. رهبران استرالیا، برزیل، کومور، جزایر کوک، هند، اندونزی، کره جنوبی و ویتنام توسط ژاپن به عنوان بخشی از ریاست G7 دعوت شدند.

هند به عنوان یک کشور مهمان برای شرکت در کنفرانس G7 دعوت شده است. خلع سلاح هسته ای، انعطاف پذیری اقتصادی و امنیت، نگرانی های منطقه ای، آب و هوا و انرژی، غذا و سلامت و توسعه محورهای اصلی اجلاس سران G7 با کشورهای میهمان دعوت شده است.

پیام نخست وزیر مودی برای پاکستان

پیشتر، نارندرا مودی، نخست وزیر پاکستان، روز جمعه در پیامی قوی به پاکستان گفت که هند خواهان “روابط عادی و همسایگی” است اما مسئولیت ایجاد محیطی مساعد عاری از تروریسم و ​​برداشتن گام های لازم را بر عهده دولت اسلام آباد گذاشته است.

نخست‌وزیر مودی در مصاحبه با نیکی آسیا گفت که هند خواهان روابط عادی دوجانبه با پاکستان است و افزود: «این بر عهده آنهاست که محیطی مساعد عاری از تروریسم و ​​خصومت ایجاد کنند».

وی گفت: «این وظیفه برعهده پاکستان است که اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

(با ورودی های نمایندگی)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام