نخست وزیر مودی با رهبران تجاری برجسته استرالیایی، افراد مشهور در سیدنی ملاقات می کند

نخست وزیر مودی با رهبران تجاری برجسته استرالیایی، افراد مشهور در سیدنی ملاقات می کند

نخست وزیر نارندرا مودی با پل شرودر، مدیرعامل سوپر استرالیایی، در سیدنی، استرالیا، سه شنبه، 23 می 2023. | اعتبار عکس: PTI

نخست وزیر نارندرا مودی روز سه شنبه با رهبران تجاری شرکت های برتر استرالیایی و افراد مشهور در سیدنی دیدار کرد.

وی در این دیدار با رهبران تجاری، خواستار تقویت همکاری با صنعت هند در زمینه هایی مانند فناوری، مهارت و انرژی پاک شد.

مودی روز دوشنبه برای سومین و آخرین مرحله از تور سه کشور خود وارد سیدنی شد که در طی آن با همتای استرالیایی خود آنتونی آلبانیز گفتگو خواهد کرد و در یک رویداد اجتماعی برای جشن گرفتن مهاجران هندی پویا و متنوع در کشور شرکت خواهد کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه در دهلی نو آمده است که نخست وزیر در دیدار خود با راینهارت، اصلاحات و ابتکارات انجام شده در هند را برجسته کرد و از او برای مشارکت در فناوری، سرمایه گذاری و مهارت در بخش معدن و مواد معدنی دعوت کرد.

در دیدار با آقای شرودر، وی گفت که هند یکی از ترجیح داده شده ترین اقتصادهای بزرگ برای سرمایه گذاری خارجی در جهان است و از سوپر استرالیا برای مشارکت با هند دعوت کرد.

ماموریت هیدروژن سبز

به همین ترتیب، وی در دیدار با آقای فارست از برنامه های گروه برای همکاری با شرکت های هندی در زمینه هیدروژن سبز استقبال کرد.

نخست وزیر با تاکید بر برنامه های جاه طلبانه انرژی های تجدیدپذیر هند، اصلاحات و ابتکارات متحول کننده ای را که توسط هند انجام می شود، مانند ماموریت هیدروژن سبز، برجسته کرد.

آقای فارست در مورد طرح ها و پروژه های صنایع آینده فورتسکیو در هند به نخست وزیر توضیح داد.

پس از جلسه، آقای شرودر گفت که سوپر استرالیایی در هند و به ویژه در صندوق زیرساخت ملی هند سرمایه گذاری می کند.

وی گفت: ما تجربه بسیار خوبی در زمینه سرمایه گذاری در هند داشته ایم.

اعضای دیاسپورای هند در روز دوشنبه 22 مه 2023 در سیدنی نخست وزیر نارندرا مودی را تبریک می گویند.

استقبال اعضای دیاسپورای هند، نخست وزیر نارندرا مودی در سیدنی در دوشنبه، 22 مه 2023. | اعتبار عکس: ANI

آقای فارست گفت که او و نخست وزیر اذعان کردند که بخش سوخت فسیلی فقط زمان محدودی برای کار دارد و باید با سوختی جایگزین شود که هیچ آسیبی ندارد اما می تواند هر کاری که نفت و گاز می تواند انجام دهد را انجام دهد.

خانم راینهارت گفت که فرصت های تجاری بزرگی بین هند و استرالیا وجود دارد.

اقتصاد هند با سرعتی سالم در حال رشد است و به حدود 3.5 تریلیون دلار رسیده است و برنامه هایی برای رساندن آن به 32 تریلیون دلار در 25 سال آینده وجود دارد.

او گفت: «رشد در آینده بسیار زیاد خواهد بود… استرالیا واقعاً باید سخت‌تر برای توسعه روابط خود با هند تلاش کند.» وی افزود که هند گام‌های متعددی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی با کاهش مصوبات و مقررات برداشته است.

بر اساس داده‌های دولتی، هند طی آوریل 2000 و دسامبر 2022، 1.07 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از استرالیا دریافت کرده است.

هر دو کشور قبلاً در 29 دسامبر سال گذشته توافقنامه موقت تجارت آزاد را اجرا کرده اند. دو کشور اکنون در حال گسترش دامنه این توافقنامه به توافقنامه همکاری اقتصادی جامع (CECA) هستند.

استرالیا سیزدهمین شریک تجاری بزرگ هند در سال های 2022-2023 است. در حالی که صادرات 6.95 میلیارد دلار بود، واردات از این کشور در آخرین سال مالی مجموعا 19 میلیارد دلار بود.

هند بزرگترین بازار صادراتی استرالیا برای طلا و نخود، دومین بازار بزرگ برای سنگ معدن زغال سنگ و مس و سومین بازار بزرگ برای سرب و پشم است. محصولات اصلی وارداتی از استرالیا شامل زغال سنگ، سنگ معدن مس و کنسانتره و نفت است.

او گفت: «هند بر این باور است که این چالش‌ها تنها از طریق تلاش‌های مشترک قابل حل است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام