نخست وزیر مودی خواهان روابط دفاعی و امنیتی نزدیک تر با استرالیا برای کمک به تضمین “باز و آزاد” هند و اقیانوس آرام است.

نخست وزیر مودی خواهان روابط دفاعی و امنیتی نزدیک تر با استرالیا برای کمک به تضمین

نخست وزیر مودی مورد استقبال گرم جامعه هندی در سیدنی، استرالیا قرار گرفت. Twitter/@narendramodi.

نخست وزیر نارندرا مودی روز دوشنبه وارد سیدنی شد و در مصاحبه ای اختصاصی با یکی از روزنامه های این قاره، رهبر گفت که می خواهد روابط با استرالیا را به “سطح بعدی” برساند، از جمله روابط دفاعی نزدیک تر برای کمک به تضمین یک “باز و” رایگان” هند و اقیانوس آرام.

در مصاحبه ای به استرالیایینخست وزیر مودی گفت: من آدمی نیستم که به راحتی راضی شوم.

در جریان سومین و آخرین مرحله از تور سه کشور خود که با استرالیا به پایان می رسد، نخست وزیر مودی با همتای استرالیایی خود آنتونی آلبانیز گفتگو خواهد کرد. نخست وزیر هند از 22 تا 24 می به عنوان مهمان دولت استرالیا به استرالیا سفر می کند.

مقالات مرتبط

PM

نخست وزیر مودی در آخرین مرحله از سفر سه کشور به استرالیا می رود تا در مورد روابط دوجانبه با آلبانی گفتگو کند.

PM

نخست وزیر نارندرا مودی در استرالیا: چرا سفر او با وجود لغو چهارگانه قابل توجه است

نخست وزیر مودی در این مصاحبه گفت: «من دیده ام که نخست وزیر آلبانیز همان است (کسی که به راحتی راضی نمی شود).

“من مطمئن هستم که وقتی دوباره در سیدنی با هم باشیم، این فرصت را خواهیم داشت تا بررسی کنیم که چگونه می توانیم روابط خود را به سطح بعدی برسانیم. نخست وزیر مودی گفت: حوزه جدیدی از مکمل را شناسایی کنیم و می توانیم همکاری خود را گسترش دهیم.

10 نکته از مصاحبه نخست وزیر مودی در استرالیا

1- «هند-اقیانوس آرام با تعدادی چالش از جمله تغییرات آب و هوایی، بلایای طبیعی، تروریسم، امنیت خطوط ارتباطی دریایی، دزدی دریایی، ماهیگیری غیرقانونی و غیره مواجه است. هند معتقد است که این چالش ها تنها از طریق تلاش های مشترک قابل حل هستند.

2- «هند و استرالیا به عنوان دو دموکراسی، منافع مشترکی در یک هند و اقیانوس آرام آزاد، باز و فراگیر دارند. همسویی دیدگاه های استراتژیک ما وجود دارد

3- «درجه بالای اعتماد متقابل بین ما طبیعتاً منجر به همکاری بیشتر در امور دفاعی و امنیتی شده است. نیروی دریایی ما در رزمایش مشترک دریایی شرکت می کند.

4- من مطمئن هستم که شایستگی همکاری با یکدیگر برای تحقق بخشیدن به پتانسیل واقعی در همکاری های دفاعی و امنیتی نزدیک تر است.

5- ما (هند و استرالیا) در زمینه‌های دفاع، امنیت، سرمایه‌گذاری، آموزش، آب، تغییرات آب و هوا و انرژی‌های تجدیدپذیر، ورزش، علم، سلامت، فرهنگ و غیره پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم.

6- «ارتباطات مردمی ما به عنوان ستون قوی مشارکت ما باقی می ماند. دیاسپورای هندی در استرالیا در سال های گذشته افزایش یافته است. آنها یک پل زنده هستند. حتی بازی کریکت ما را در داخل و خارج از زمین مقید می کند.

7- نخست وزیر مودی گفت: مزیت «دوستان خوب» هند و استرالیا این است که «ما می توانیم آزادانه بحث کنیم و از دیدگاه یکدیگر قدردانی کنیم. استرالیا موقعیت هند را درک می کند و بر روابط دوجانبه ما تأثیری نمی گذارد.

8- او گفت امیدوار است که این دیدار به هر دو کشور اجازه دهد تا زمینه‌های همکاری جدید را شناسایی کنند «فناوری جدید، انرژی پاک، مواد معدنی حیاتی، معدن، فضای سایبری، ساخت زنجیره‌های تامین انعطاف‌پذیر، حرکت متخصصان ماهر».

9- ما بر این باوریم که زمینه همکاری با استرالیا و سایر شرکای همفکر برای کمک به این کشورها در مواجهه با چالش‌های پیش روی آنها وجود دارد.

10- «ما به صورت فردی و جمعی متعهد به کار بر روی چالش‌های امنیت دریایی، کمک‌های بشردوستانه و امدادرسانی به بلایای طبیعی هستیم.

نخست وزیر مودی در مورد پیمان AUKUS

نخست وزیر هند در مورد تصمیم استرالیا برای دستیابی به زیردریایی های هسته ای بر اساس پیمان AUKUS موضعی اتخاذ نکرد.

او گفت: «این تصمیم کاملاً استرالیاست. آنها به ما در مورد ارزیابی خود و تفکر پشت تصمیم خود توضیح داده اند.”

در سال های اخیر، استرالیا روابط دفاعی خود را با هند تقویت کرده است، از جمله تمرینات دریایی مشترک مالابار در کنار هند، ایالات متحده و ژاپن.

PM Modi در استرالیا

سه‌شنبه (23 مه 2023) شب، نخست‌وزیر مودی، همراه با آلبانیز، با حدود 20000 نفر در پارک المپیک سیدنی سخنرانی می‌کند و بسیاری از استرالیایی‌های هندی اتوبوس‌های “Modi Express” را از سراسر کشور برای شرکت در آن می‌گیرند.

در طول سفر رسمی دو روزه خود، نخست وزیر مودی همچنین با رهبران تجاری و اعضای 750000 دیاسپورای قدرتمند هند دیدار خواهد کرد.

نخست وزیر مودی در سال 2014 به استرالیا سفر کرد.

در جریان سفر نخست وزیر استرالیا به هند در ماه مارس، نخست وزیر مودی آلبانیز را “دوست عزیز” خطاب کرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام