نخست وزیر مودی در بازدید 2 روزه از کارناتاکا از نظرسنجی بازدید می کند. کنگره به BJP به دلیل جنجال “ویش کانیا سونیا گاندی” حمله کرد

نخست وزیر مودی در بازدید 2 روزه از کارناتاکا از نظرسنجی بازدید می کند.  کنگره به BJP به دلیل جنجال

نخست وزیر نارندرا مودی

در روزهای شنبه و یکشنبه، نخست وزیر نارندرا مودی از کارناتاکا در محل رای گیری بازدید خواهد کرد، جایی که در شش گردهمایی عمومی شرکت خواهد کرد و دو نمایش جاده ای را برگزار خواهد کرد.

مودی بر اساس برنامه سفر خود صبح شنبه از دهلی به فرودگاه بیدار می رود و در آنجا سوار هلیکوپتر به همن آباد در منطقه بیدار می شود تا در یک اجتماع عمومی در ساعت 11 صبح شرکت کند.

او در مرحله بعدی به ویجایاپورا سفر خواهد کرد، جایی که در یک اجتماع عمومی در ساعت 13:00 سخنرانی خواهد کرد. سپس به کوداچی در منطقه Belagavi سفر خواهد کرد، جایی که او در حدود ساعت 2:45 بعد از ظهر برای جمعیت سخنرانی خواهد کرد.

انتخابات کارناتاکا 2023: کنگره به تندی واکنش نشان می‌دهد، می‌گوید BJP به پایین‌ترین حد خم شده است

به‌روزرسانی‌های زنده انتخابات مجلس کارناتاکا: رئیس کنگره، خارگ، پس از اظهاراتش در مورد نخست وزیر می‌گوید: «تأسف ویژه‌ای را ابراز می‌کنم».

سپس مودی برای یک رویداد جاده ای در شمال بنگالور در عصر به بنگالورو پرواز می کند.

پس از یک شب اقامت در بنگالورو، او صبح یکشنبه از راج باوان به کولار سفر خواهد کرد، زمانی که در یک مجمع عمومی در ساعت 11:30 صبح سخنرانی خواهد کرد.

نخست وزیر متعاقباً از کولار به چاناپاتنا در منطقه راماناگارا سفر خواهد کرد، جایی که در یک مجمع عمومی در ساعت 1.30 بعد از ظهر شرکت خواهد کرد.

مودی سپس به بلور، شهر معبدی در منطقه حسن خواهد رفت و در ساعت 3:45 بعد از ظهر برای عموم سخنرانی خواهد کرد.

ایستگاه بعدی نخست‌وزیر Mysuru خواهد بود، جایی که او شب همان روز میزبان یک نمایش جاده‌ای خواهد بود.

پس از این رویداد، او هواپیمای ویژه را از میسورو به دهلی پرواز داد.

این ششمین سفر مودی به کارناتاکا در حوزه رای گیری در سال جاری است که انتخابات مجلس برای 224 کرسی در 10 می برنامه ریزی شده است.

کنگره روز جمعه به BJP حمله کرد و از رهبر آن، Basangouda Patil Yatnal، به دلیل نامیدن سونیا گاندی به عنوان “ویشکانیا” اخراج شد.

به گفته راندیپ سورجوالا، دبیر ملی کنگره، حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) در کارناتاکا و رهبران آن تعادل ذهنی و سیاسی خود را از دست داده اند.

او گفت که این “بدترین نوع” توهین و توهین به سونیا گاندی و رهبری کنگره به “نمونه نخست وزیر نارندرا مودی و باساواراج بومای” وزیر ارشد است.

«رهبری BJP و نخست وزیر نارندرا مودی سوء استفاده از خانواده نهرو گاندی را پیشه کرده اند. خود نخست وزیر مودی در گذشته سونیا گاندی را به عنوان “کنگره کی ویدهوا” خطاب کرده و حتی از زبان کثیفی مانند “گاو جرسی” خطاب کرده است.”

سورجوالا مدعی شد، چنین زبانی که به سونیا گاندی، همسر نخست وزیر سابقی که برای کشور شهید شده است، پرتاب می شود، نشان دهنده «شخصیت کاملاً تحقیرآمیز و بی شرف» BJP و رهبری آن است.

رهبر کنگره ادعا کرد که بخش غم انگیز این است که همه اینها “تایید ضمنی نخست وزیر نارندرا مودی، آمیت شاه، جی پی نادا و باساواراج بومای” را دارد.

رهبر کنگره گفت: “ما همچنین از نارندرا مودی، نخست وزیر و باساواراج بومای، وزیر ارشد، می خواهیم که از سونیا گاندی و همچنین از رهبری کنگره عذرخواهی عمومی بی قید و شرط کنند.”

دبیر کل کنگره (سازمان) KC Venugopal در توییتی نوشت: «در هر انتخابات، آنها سوء استفاده های جدیدی را برای توهین به Smt انجام می دهند. سونیا گاندی جی، که تمام زندگی خود را با نهایت عزت و لطف سپری کرده است. BJP با زبان کثیف خود علیه رهبران ما به پایین‌ترین سطح خود ادامه می‌دهد. مودی جی، آیا شما این کلمات را تایید می کنید؟ Yadha Raja Thada Praja.”

راهول گاندی، رهبر کنگره، روز جمعه وعده داد که اگر حزبش در انتخابات مجلس ایالتی 10 می به قدرت برسد، یک کرور روپیه برای هر پانچایات روستا و 5000 کرور برای منطقه کالیانا کارناتاکا اختصاص خواهد داد.

در میان بارندگی، رئیس سابق کنگره در یک گردهمایی انتخاباتی سخنرانی کرد و در آنجا نیز وعده داد 50000 شغل خالی دولتی را پر کند.

ما 5000 میلیارد روپیه برای این منطقه اختصاص خواهیم داد. گاندی غرق در اینجا در منطقه کالابوراگی گفت.

منطقه کالیانا کارناتاکا شامل مناطق بیدار، یادگیر، رایچور، کوپال، کالابوراگی، بالاری و ویجایاناگارا است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام