نخست وزیر مودی قویا خواستار اصلاح سازمان ملل شد

نخست وزیر مودی قویا خواستار اصلاح سازمان ملل شد

نخست وزیر نارندرا مودی

نخست وزیر نارندرا مودی روز یکشنبه گفت سازمان ملل و شورای امنیت اگر واقعیت های جهان کنونی را منعکس نکنند، فقط یک «محل گفتگو» باقی خواهند ماند. او به شدت برای اصلاح بدنه جهانی تلاش می کند.

نخست‌وزیر مودی در سخنرانی خود در نشست گروه هفت در هیروشیما از خود متعجب شد که چرا در زمان تشکیل سازمان ملل متحد برای مقابله با این چالش‌ها، مجامع مختلف باید در مورد مسائل مربوط به صلح و ثبات بحث کنند.

«این یک موضوع تحلیلی است، چرا باید در مجامع مختلف از صلح و ثبات صحبت کنیم؟ چرا سازمان ملل که با ایده برقراری صلح آغاز شد، امروز در جلوگیری از درگیری موفق نیست؟ مودی پرسید.

مقالات مرتبط

G7

نشست سران گروه 7: نخست وزیر مودی با نخست وزیر ویتنام دیدار کرد و در مورد روابط دوجانبه و همکاری دفاعی گفتگو کرد

G7

نشست سران G7: نخست وزیر مودی در مورد روابط دوجانبه با همتای ژاپنی خود گفتگو کرد

چرا حتی تعریف تروریسم در سازمان ملل پذیرفته نشده است؟ اگر انسان به درون نگاه کند، یک چیز مشخص است. نهادهای ایجاد شده در قرن گذشته با نظام قرن بیست و یکم همخوانی ندارند.

نخست وزیر گفت که سازمان ملل اکنون منعکس کننده واقعیت های کنونی جهان نیست. “آنها واقعیت های حال را منعکس نمی کنند. به همین دلیل است که لازم است اصلاحات در نهادهای بزرگی مانند سازمان ملل انجام شود.»

آنها همچنین باید به صدای جنوب جهانی تبدیل شوند. در غیر این صورت، ما فقط در مورد پایان دادن به درگیری ها صحبت خواهیم کرد. سازمان ملل و شورای امنیت تنها یک فروشگاه گفتگو باقی خواهند ماند.»

دهلی نو به شدت برای اصلاح سازمان ملل متحد فشار آورده است.

هند به دنبال یک کرسی دائمی در شورای امنیت سازمان ملل متحد (UNSC) است.

در حال حاضر شورای امنیت سازمان ملل متشکل از پنج عضو دائم و 10 کشور عضو غیردائم است که برای یک دوره دو ساله توسط مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب می شوند.

پنج عضو دایمی روسیه، بریتانیا، چین، فرانسه و ایالات متحده هستند و این کشورها می توانند هر قطعنامه اساسی را وتو کنند. تقاضای فزاینده ای برای افزایش تعداد اعضای دائمی برای انعکاس واقعیت جهانی معاصر وجود دارد.

هند، برزیل، آفریقای جنوبی، آلمان و ژاپن مدعیان قوی عضویت دائم در شورای امنیت سازمان ملل هستند که مسئولیت اصلی حفظ صلح و امنیت بین المللی را بر عهده دارد.

(با ورودی های PTI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام