نخست وزیر مودی مسئولیت روابط دوجانبه را بر عهده پاکستان می گذارد

خواهان روابط عادی و همسایگی هستیم: نخست وزیر مودی مسئولیت روابط دوجانبه را بر عهده پاکستان می گذارد

نخست‌وزیر مودی گفت که هند خواهان روابط عادی دوجانبه با پاکستان است و افزود که “بر آن‌ها موظف است که محیطی مساعد عاری از تروریسم و ​​خصومت ایجاد کنند.” تصویر از رویترز

نارندرا مودی، نخست وزیر پاکستان روز جمعه در پیامی قوی به پاکستان گفت که هند خواهان “روابط عادی و همسایگی” است اما مسئولیت ایجاد محیطی مساعد عاری از تروریسم و ​​برداشتن گام های لازم را بر عهده دولت اسلام آباد گذاشته است.

نخست‌وزیر مودی در مصاحبه با نیکی آسیا گفت که هند خواهان روابط عادی دوجانبه با پاکستان است و افزود: «این بر عهده آنهاست که محیطی مساعد عاری از تروریسم و ​​خصومت ایجاد کنند».

وی گفت: «این وظیفه برعهده پاکستان است که اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

مقالات مرتبط

PM

نخست وزیر مودی برای اولین بار به ایالات متحده سفر می کند: چیست؟ چه تفاوتی با سایر بازدیدها دارد؟

PM

الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل سفر خود را به هند به دلیل «به‌روزرسانی امنیتی» کوتاه کرد.

وی افزود: «هند بارها نگرانی خود را در مورد حمایت پاکستان از تروریسم فرامرزی ابراز کرده و تاکید کرده است که ترور و گفتگو نمی توانند با هم همراه شوند.

بلاول بوتو، وزیر امور خارجه پاکستان در اوایل ماه جاری در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای در گوا شرکت کرده بود، اما هیچ مذاکره دوجانبه ای با وزیر امور خارجه اس جایشانکار صورت نگرفت.

مصاحبه نخست وزیر مودی با Nikkei Asia، که بخشی از Nikkei، یکی از بزرگترین گروه‌های رسانه‌ای تجاری مستقل آسیا است، پیش از اجلاس سران G7 در ژاپن انجام شده است که در زمان افزایش چالش‌های جهانی اتفاق می‌افتد.

در طول این مصاحبه، نخست وزیر همچنین به سوالات مرتبط با روابط با چین پاسخ داد و در مورد تلاش های هند برای تقویت صداها و نگرانی های جنوب جهانی صحبت کرد.

نخست وزیر مودی گفت: «هند کاملاً آماده و متعهد است از حاکمیت و کرامت خود محافظت کند.

در تابستان 2020 به دنبال اقدامات ارتش چین و در حالی که مذاکرات منجر به جدایی از برخی مناطق شده است، در تابستان 2020 در شرق لاداخ، بن بست با چین آغاز شد، برخی از نقاط اصطکاک باقی مانده است.

صلح و آرامش در مناطق مرزی برای روابط عادی دوجانبه با چین ضروری است. نخست وزیر مودی با اشاره به اینکه «عادی سازی» روابط به نفع منطقه و جهان گسترده تر است، گفت: توسعه آینده روابط هند و چین تنها می تواند بر اساس احترام متقابل، حساسیت متقابل و منافع متقابل باشد.

نخست وزیر مودی روز جمعه برای شرکت در اجلاس G7 به هیروشیما در ژاپن رفت. هند به عنوان کشور مهمان برای اجلاس دعوت شده است. هند از سال 2003 در اجلاس سران G7 شرکت می کند.

نخست وزیر مودی در پاسخ به این سوال که آیا هند می تواند نقش میانجی در مناقشه روسیه و اوکراین ایفا کند، گفت که موضع کشورش در مورد مناقشه اوکراین “روشن و تزلزل ناپذیر است”.

هند در کنار صلح ایستاده و قاطعانه در آنجا باقی خواهد ماند. ما متعهد به حمایت از کسانی هستیم که در رفع نیازهای اساسی خود با چالش هایی روبرو هستند، به ویژه در مواجهه با افزایش هزینه های غذا، سوخت و کود. نخست وزیر مودی گفت: ما ارتباط خود را با روسیه و اوکراین حفظ می کنیم و همکاری و همکاری باید زمان ما را مشخص کند نه درگیری.

نخست وزیر مودی گفت که ارزش های مشترک ژاپن و هند یعنی دموکراسی، آزادی و حاکمیت قانون به طور طبیعی آنها را به یکدیگر نزدیک کرده است.

وی در این مصاحبه که بخشی به صورت کتبی و بخشی به صورت حضوری انجام شد، گفت: «اکنون شاهد همگرایی فزاینده در منافع سیاسی، استراتژیک، امنیتی و اقتصادی خود هستیم.

نخست وزیر مودی همچنین متعهد شد که در اجلاس گروه هفت در هیروشیما، صداها و نگرانی های کشورهای جنوب جهانی را تقویت کند، زیرا او تلاش می کند تا با گروه 20 “هم افزایی” را تقویت کند. هند ریاست گروه 20 را بر عهده دارد و میزبان اجلاس خواهد بود. اواخر امسال

نخست وزیر مودی به Nikkei Asia گفت که مشتاقانه منتظر بحث در مورد تغییرات و چالش های جهانی در زمینه هایی مانند انرژی، فناوری دیجیتال و زنجیره تامین است.

وی گفت: “من بر نقش هند به عنوان یک شریک قابل اعتماد در رسیدگی به این چالش ها تاکید خواهم کرد.” و افزود که تجربه هند “به شدت در این نشست طنین انداز خواهد شد.”

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام