نخست وزیر مودی می‌گوید فداکاری ویر سوارکار، شجاعت الهام‌بخش هندی‌های امروزی است.

نخست وزیر مودی می‌گوید مان کی باات: فداکاری ویر سوارکار، شجاعت الهام‌بخش هندی‌های امروزی است.

نارندرا مودی، نخست وزیر، در سخنرانی خود در طول صد و یکمین نسخه «مان کی باات»، تجربه خود را هنگام بازدید از سلول زندان در زندان سلولی در آندامان، جایی که ویر سوارکار در زمان حکومت بریتانیا محکومیت سختی را سپری کرده بود، بازگو کرد.

مان کی باات: نخست وزیر نارندرا مودی داستان های مربوط به فداکاری و شجاعت ویر سوارکار را به عنوان الهام بخش نسل امروز هندی ها در برنامه ماهانه رادیویی خود “Mann ki Baat” در روز یکشنبه بیان کرد.

28 مه سالگرد تولد مبارز آزادی و نماد هندوتوا ویر سوارکار است. او در چنین روزی در سال 1883 به دنیا آمد.

نارندرا مودی، نخست وزیر، در سخنرانی خود در طول صد و یکمین نسخه «مان کی باات»، تجربه خود را هنگام بازدید از سلول زندان در زندان سلولی در آندامان، جایی که ویر سوارکار در دوران حکومت بریتانیا در آنجا محکوم شده بود، بازگو کرد.

مقالات مرتبط

PM

معمار نخست وزیر: بیمال پاتل، مردی که ساختمان جدید پارلمان را طراحی کرد کیست؟

PM

اریک گارستی، فرستاده ایالات متحده در هند: «آمریکا و هند خواهان ثبات در پاکستان هستند».

او گفت: “من نمی توانم روزی را فراموش کنم که به سلولی در اندامان رفتم که در آن ویر سوارکار حکم کالاپانی را محکوم کرد.”

«شخصیت ویر سوارکار متشکل از صلابت و بزرگواری بود. ذات بی باک و محترم او اصلاً قدر ذهنیت برده داری را نمی دانست. نخست وزیر مودی در سخنرانی ماهانه رادیویی خود گفت: نه تنها جنبش آزادی، هر کاری که ویر سوارکار برای برابری اجتماعی و عدالت اجتماعی انجام داد، امروز نیز به یادگار مانده است.

نخست وزیر مودی همچنین به ابتکار “یووا سانگام” اشاره کرد که طی آن حدود 1200 جوان از 22 ایالت در سراسر هند بازدید کردند تا درک خود را از کشور و تنوع آن افزایش دهند.

«قدرت هند در تنوع آن نهفته است. در کشور ما چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، وزارت آموزش و پرورش یک ابتکار عالی به نام “Yuvasangam” انجام داده است. هدف از این ابتکار افزایش ارتباط مردمی با مردم و همچنین دادن فرصتی به جوانان کشور برای اختلاط با یکدیگر است. نخست وزیر مودی گفت: مؤسسات آموزش عالی در ایالت های مختلف با آن مرتبط شده اند.

هر یکشنبه آخر ماه، نخست وزیر مودی از طریق این برنامه رادیویی به مردم خطاب می کند. در 3 اکتبر 2014، برنامه رادیویی به افتخار ویجایاداشمی راه اندازی شد. این برنامه در پلتفرم های مختلف به ۲۲ زبان هندی، ۲۹ گویش و ۱۱ زبان دیگر پخش می شود.

(با ورودی های نمایندگی)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام