نخست وزیر ژاپن کیشیدا برنامه مراقبت از کودکان را پیشنهاد می کند که انتظار می رود برای مقابله با کاهش نرخ زاد و ولد 22 میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

نخست وزیر ژاپن کیشیدا برنامه مراقبت از کودکان را پیشنهاد می کند که انتظار می رود برای مقابله با کاهش نرخ زاد و ولد 22 میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن. AP

بر اساس گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری جیجی، نخست وزیر فومیو کیشیدا برنامه مراقبت از کودکان را پیشنهاد کرده است که انتظار می رود سالانه حدود 3 تریلیون ین (22.2 میلیارد دلار) برای دولت ژاپن هزینه داشته باشد. این سیاست برای کمک به معکوس کردن کاهش نرخ زاد و ولد در نظر گرفته شده است.

دولت در ماه مارس برنامه افزایش مراقبت از کودکان را طی سه سال آینده اعلام کرد، اما مشکل پرداخت بسته هزینه های کلان مانند افزایش مالیات یا مشکلات بدهی بی پاسخ مانده است.

به گفته جیجی، دولت قصد دارد به تدریج حجم بودجه را از ابتدای سال مالی 2024-25 افزایش دهد و تا پایان دوره سیاست، مبلغ مورد نیاز را تضمین کند.

مقالات مرتبط

ژاپن

کیشیدا ژاپن برای تقویت روابط در بحبوحه تهدیدات کره شمالی از کره جنوبی بازدید می کند

ژاپن

پیش از اجلاس سران G7، نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا استقبال کرد و سرمایه‌گذاری بیشتری را از سوی سازندگان تراشه جهانی پیش‌بینی کرد.

کیشیدا گفته است که دولت تا ماه ژوئن بودجه مربوط به سیاست مراقبت از کودکان را شناسایی خواهد کرد و او قصد ندارد مالیات فروش مصرف کننده را برای این منظور افزایش دهد.

در خارج از ساعات اداری نمی توان با مقامات دولتی تماس گرفت. جیجی یکی از دو خبرگزاری داخلی اصلی ژاپن است که سابقه پخش اسکوپ دارد.

برخی از قانونگذاران حزب حاکم با این توجیه که اوراق قرضه با هدف آموزش باید به نسل های آینده کمک کند، ایده انتشار اوراق قرضه اضافی را مطرح کرده اند، در حالی که دولت در تلاش برای یافتن منابع دائمی درآمد مطمئن است.

کیشیدا برنامه ای را برای افزایش حمایت از مراقبت از کودکان، به دنبال یک طرح مخارج بزرگ دیگر برای دوبرابر کردن هزینه های نظامی ملی اعلام کرده است. این طرح ها بدهی عمومی وخیم ژاپن را که بیش از دو برابر تولید اقتصادی سالانه آن است، تحت فشار قرار می دهد.

دولت برای سال مالی گذشته که در ماه مارس به پایان رسید حدود 6.1 تریلیون ین برای جلوگیری از کاهش تعداد تولدها در نظر گرفت.

ژاپن یکی از سریع ترین جوامع پیری در جهان است و تعداد نوزادان سالانه برای اولین بار به زیر 800000 تن می رسد، که قبلاً در سال 1973 در دومین دوره رشد نوزاد به 2.09 میلیون نفر رسیده بود.

روند کاهشی زاد و ولد عامل بدتر شدن کمبود نیروی کار و کاهش پتانسیل رشد اقتصادی بلندمدت است.

(1 دلار = 135.0500 ین)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام