نماینده اوکراین در اسرائیل گفت: سیستم هشدار اسرائیل برای محافظت از کیف احتمالا تا دو ماه دیگر عملیاتی می شود

نماینده اوکراین در اسرائیل گفت: سیستم هشدار اسرائیل برای محافظت از کیف احتمالا تا دو ماه دیگر عملیاتی می شود

پس از تهاجم روسیه به اوکراین، در 28 فوریه 2022، در کیف، اوکراین، درخششی بر فراز خط افق شهر در حین گلوله باران مشاهده می شود. پرونده رویترز

اورشلیم: نماینده اوکراین در اسرائیل روز پنجشنبه گفت که یک سیستم شناسایی موشک با طراحی اسرائیلی در کیف در حال آزمایش است و ممکن است تا دو ماه دیگر عملیاتی شود و به اوکراینی‌ها فرصت بیشتری برای پوشش حملات موشکی روسیه بدهد.

اسرائیل سال گذشته موافقت کرد که فناوری‌های خود را با اوکراین به اشتراک بگذارد، حتی در حالی که انجام درخواست‌های کیف برای تسلیحات را به تاخیر انداخت.

گنبد آهنین، یک رهگیر کوتاه برد که اسرائیل مکرراً از آن برای سرنگونی راکت های شلیک شده توسط مبارزان فلسطینی در غزه استفاده می کرد، یکی از این درخواست ها بود.

پاکسازی نژادی: مسکو بخش‌های تصرف شده اوکراین را به روسیه کوچک تبدیل می‌کند

آذربایجان در مسیر کلیدی ارمنستان یک پست بازرسی ایجاد می کند

مقامات اسرائیلی با در نظر گرفتن تلاش های دولت آنها برای حفظ روابط خوب با مسکو، اطلاعات مربوط به سیستم شناسایی ایجاد شده برای اوکراینی ها را مخفی کرده اند.

سفیر یوگن کورنیچوک گفت این سیستم که با داده های رادارهای اوکراین تغذیه می شود، اکنون در پایتخت در حال آزمایش است.

“این امکان را برای شناسایی اشیاء مختلف از جمله موشک های بالستیک فراهم می کند و محاسبه می کند که آنها کجا خواهند رفت و اساساً به ما امکان می دهد بخش های خاصی از کشور را ببندیم تا کل کشور.” رویترز به نقل از او، با اشاره به دستورات پناهگاه هوایی که در زمان حمله صادر می شود.

او گفت که پس از تکمیل، این سیستم به ساکنان مناطقی که قرار است توسط موشک‌ها یا پهپادهای روسی مورد اصابت قرار گیرند، با به صدا درآوردن آژیرهای نزدیک یا با هشدار روی تلفن‌های همراه هشدار می‌دهد.

این سیستم به پیام‌های دقیق‌تری اجازه می‌دهد که زنگ خطر را در محله‌های فردی در معرض تهدید به صدا در آورند. کورنیچوک گفت: «این به ما این امکان را می دهد که کیف را به صورت بخشی ببندیم.

به برخی از ساکنان از طریق تلفن هایشان گفته می شود که چقدر زمان برای پریدن به پناهگاه خود دارند، در حالی که در سایر نقاط کیف مردم می توانند بنشینند و قهوه بنوشند.

او گفت: «آنچه از کارشناسان ما می‌دانم این است که آنها قبلاً کار را آغاز کرده‌اند و امیدوارم که مطابق با برنامه داخلی ما، کارکرد آن در کیف یک یا دو ماه دیگر طول بکشد.» وی افزود: پنج شهر دیگر دنبال خواهد کرد.

به نظر می‌رسد این حساب با سیستم شناسایی موشک مورد استفاده در اسرائیل ردیابی می‌شود، که به گفته یکی از مقامات، کشور را به حدود 1700 منطقه تقسیم می‌کند و تل‌آویو و اورشلیم هر کدام به چهار یا پنج منطقه تقسیم می‌شوند.

به گفته این مقام، هشدارها که از طریق تلفن همراه، بلندگوهای خودکار و وب‌سایت‌ها ارسال می‌شوند، مطابق با فاصله هدف تا منبع پرتاب «زمان‌هایی برای پناه گرفتن» می‌دهند. کوتاه ترین آن 15 ثانیه و طولانی ترین آن سه دقیقه است.

این هشدارها روی تلفن‌های همراه اسرائیلی‌هایی که برنامه نظامی مربوطه را دانلود می‌کنند ظاهر می‌شود – اما فقط در صورتی که در منطقه ضربه باشند. این برنامه در غیر این صورت تلفن های همراه کاربران را ردیابی نمی کند و تنها در صورتی فعال می شود که آنها در منطقه ضربه باشند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام