نماینده ایالات متحده میشل استیل نگرانی خود را در مورد “نقض حقوق بشر” در پاکستان ابراز می کند

میشل استیل، نماینده ایالات متحده، در بحبوحه بحران سیاسی جاری در پاکستان با کمبود نقدینگی، نگرانی خود را در مورد «دست داشتن دولت شهباز شریف در نقض حقوق بشر و سرکوب مخالفان» ابراز کرده است.

استیل در توئیتی از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده خواست تا «گام‌های دیپلماتیک مناسب برای حفظ دموکراسی در پاکستان بردارد».

من با نگرانی بسیاری از همکارانم در مورد اینکه دولت پاکستان درگیر نقض حقوق بشر و سرکوب مخالفان است، شریک هستم. من به درخواست‌ها از وزیر بلینکن برای برداشتن گام‌های دیپلماتیک مناسب برای حفظ دموکراسی در پاکستان می‌پیوندم.»

این امر پس از آن صورت می گیرد که بیش از 60 قانونگذار آمریکایی در نامه ای به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، مسائل مربوط به نقض حقوق بشر در پاکستان را برجسته کردند و از او خواستند که برای رسیدگی به این موضوع بر دولت پاکستان فشار بیاورد.

به گزارش ژئو نیوز، نامه ای که توسط الیسا اسلاتکین و برایان فیتزپاتریک نوشته شده و توسط 65 قانونگذار دیگر امضا شده است، پس از تلاش های کمیته اقدام سیاسی پاکستان و آمریکا (PAKPAC) نوشته شده است.

پاکستان اخیرا شاهد بازداشت «غیرقانونی» نخست وزیر سابق و رئیس تحریک انصاف پاکستان، عمران خان (PTI) بود که در آوریل سال گذشته با یک اقدام عدم اعتماد از سمت نخست وزیری برکنار شد.

خان در 9 می در میان اعتراضات مرگبار در سراسر کشور دستگیر شد. نخست‌وزیر سابق در پرونده فساد القادر تراست بازداشت شده بود، اما پس از آن که دادگاه عالی پاکستان اعلام کرد بازداشت وی خلاف قانون است، بعدا آزاد شد.

(با ورودی های نمایندگی ها)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام